Gå til innhold

Widescreen, noen som har erfaringer?

tsutom

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det var noen som hadde noen erfaringer ang, widescreen på bærbar pc? Tenker litt på hvor aktuelt formatet egentlig er; skjønner at det har sine fordeler når det gjelder film og spilling, men hvordan blir opplevelsen feks. ved surfing? Regner med at det meste på nettet er i 4:3 format!?

Ellers noen som har erfaring med Hp ZE3017, eller Fujitsu Simens D 1840?

Endret av tsutom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker nå en 15,4" widescreen me 1280x800 i oppløsning, og min erfaring med dette er at det fungerer kjempebra. Etter et par dager så merker jeg ikke at det er widescreen, eneste forskjellen er jo at du får litt "bredere" skjerm i windows. Dvs at de fleste web sidene jeg har besøkt har mye/en del ledig rom til venstre.

I spill blir det jo selvfølgelig annerledes om ikke spillet da støtter widescreen oppløsninger. Vet at cs støtter dette!

Heia Widescreen :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg bruker nå en 15,4" widescreen me 1280x800 i oppløsning, og min erfaring med dette er at det fungerer kjempebra. Etter et par dager så merker jeg ikke at det er widescreen, eneste forskjellen er jo at du får litt "bredere" skjerm i windows. Dvs at de fleste web sidene jeg har besøkt har mye/en del ledig rom til venstre.

I spill blir det jo selvfølgelig annerledes om ikke spillet da støtter widescreen oppløsninger. Vet at cs støtter dette!

Heia Widescreen :thumbs:

[provosere] Hvis den eneste forskjellen er at du får masse ledig plass på websidene, er vel poenget lite...:)

Lenke til kommentar

Har selv en NX7000 med 15.4" 1600x1050 oppløsning.

Det fungerer helt fint, og det er veldig praktisk ved bruk av flere vinduer samtidig. Jeg får feks linet opp 3 stk OpenOffice-dokumenter med 100% zoom ved siden av hverandre uten overlapping.

Det går helt greit ved spilling, og filmer går som en drøm.

Lenke til kommentar

Sitter her på en D1840, å må si meg veldig fornøyd med widescreen formatet.

Ved siden av browser vindu, får jeg plass til applikasjoner jeg ofte bruker, som fks. messenger og winamp. :)

I spill er det "stor stas" med widescreen. :D Driver med NWN Hordes of the underdark, og wide-formatet gir god oversikt i trange ganger.

Anbefales. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...