Xiphac Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Heisann. Etter rengjøring av gammel turbo og bytte av wastegate, så røk turboen etter knappe 3 mil med en forferdelig ule/tutelyd under et pådrag. Ved demontering av slange som går fra turbo og til intercooler, så er det lite som tyder på at det har gått noe olje igjennom der, det kom heller ikke en dråpe olje fra turbo, noe som var tilfelle før turbo ble tatt ut. Så jeg mistenker at turbo ikke har fått lite med smøring den siste tiden den var i live. Hva kan være grunnen til det, og hvordan kan jeg få sjekket dette før en ny turbo blir satt inn. 🤔 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Ble oljeslange inn til turbo og retur til bunnpanne blåst ren før kjøring? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 21. april 2022 Forfatter Del Skrevet 21. april 2022 kremt skrev (28 minutter siden): Ble oljeslange inn til turbo og retur til bunnpanne blåst ren før kjøring? Nei, det kan jeg si med sikkerhet at ikke ble gjort.. 😐 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Tett oljesil eller utslitt "umbrakostang" til oljepumpa. Bremsepedalen pleier å føles litt hardere fordi det mangler oljetrykk på vakumpumpa også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå