Gå til innhold

Valg av tape?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp uten minne. De med minne koster mye mer. Redigeringa gjøres idag på PC'en da harddiskene nå er så billige.

Hold deg til en produsent. De bruker forskjellig "smøremiddel" slik at mixing kan gi båndproblemer.

Hvis dere er på jakt etter et litt større utvalg i DV tape enn man kan få tak i her hjemme, så sjekk her (man skal ikke handle så mye før frakt og moms er tjent inn):

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=272835&is=REG

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Minne på DV taper, brukes kun til å sette Index-merker på tapen slik at du kan velge ett punkt på tapen, så spoles tapen automatisk til dette stedet. Tror ikke at alle kamera støtter denne funksjonen heller.

Så, om du ikke har bruk for denne ene funksjonen, kjøp uten minne. Har du bruk for den funksjonen, vurder om det er verdt de ekstra pengene disse typene tape koster.

Men kjøp tape fra kjente produsenter. Sony, Panasonic og lignende. Har hørt at JVC taper sliter litt med dropouts, så kanskje lurt å styre unna de også for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Har noen minne på noen av mine taper men bruker det aldri siden jeg putter hele filmen over på PC og redigerer etterpå.

Men skal man ikke redigere er det sikkert kjekt å legge inn tekst og diverse.

Bruker som regel Sony premium på ting jeg bare skal ta opp på. Vurderer å kjøpe hakket over for film jeg har redigert og skal kjøre tilbake på tape for oppbevaring.

Noen som vil anbefalle dyrere kassetter for oppbevaring?

Hva er forskjellen på dyr og billig uten minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...