b-smede Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hei! Skal kjøpe meg nye mini DV kassetter, det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe med eller uten minne? Er det noe poeng i å kjøpe med minne visst tapen senere skal redigeres? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Jeg skjønner ingenting av det du snakker om, men jeg kjøpte en Sony PC105 i dag og trenger også kassetter/tape. Hvilke bør jeg kjøpe? Er de som selges i fotobutikker for 300kr per 5stk bra nok? (Sony DV Premium) Endret 14. januar 2004 av jokab Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Kjøp uten minne. De med minne koster mye mer. Redigeringa gjøres idag på PC'en da harddiskene nå er så billige. Hold deg til en produsent. De bruker forskjellig "smøremiddel" slik at mixing kan gi båndproblemer. Hvis dere er på jakt etter et litt større utvalg i DV tape enn man kan få tak i her hjemme, så sjekk her (man skal ikke handle så mye før frakt og moms er tjent inn): http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=272835&is=REG Endret 14. januar 2004 av froggyler Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Minne på DV taper, brukes kun til å sette Index-merker på tapen slik at du kan velge ett punkt på tapen, så spoles tapen automatisk til dette stedet. Tror ikke at alle kamera støtter denne funksjonen heller. Så, om du ikke har bruk for denne ene funksjonen, kjøp uten minne. Har du bruk for den funksjonen, vurder om det er verdt de ekstra pengene disse typene tape koster. Men kjøp tape fra kjente produsenter. Sony, Panasonic og lignende. Har hørt at JVC taper sliter litt med dropouts, så kanskje lurt å styre unna de også for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Minne på DV taper, brukes kun til å sette Index-merker på tapen .... Minnet brukes til mer enn det, men uansett; skal du laste alt over og redigere på pc, er det ingen vits. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Har noen minne på noen av mine taper men bruker det aldri siden jeg putter hele filmen over på PC og redigerer etterpå. Men skal man ikke redigere er det sikkert kjekt å legge inn tekst og diverse. Bruker som regel Sony premium på ting jeg bare skal ta opp på. Vurderer å kjøpe hakket over for film jeg har redigert og skal kjøre tilbake på tape for oppbevaring. Noen som vil anbefalle dyrere kassetter for oppbevaring? Hva er forskjellen på dyr og billig uten minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå