Bandidos-Pelle Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vel, kjøpte dette kameraet for en god stund tilbake, men har funnet ut at den kun har DV-OUT, og ikke DV-IN. However, noen her tipset meg om en såkalt DV-Widget... Spørsmålene mine er: 1. Funker en Sony DV-Widget med kameraet jeg spesifiserte ovenfor? 2. Hvor mye koster en DV-Widget, og hvor (helst nett-butikk)? 3. Hvordan fungerer en DV-Widget? Ville vært utrolig glad hvis noen kunne svare på det... Lenke til kommentar
adonis Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 På www.datavision.co.uk kan du finne en oversikt over hvilke kameraer som støttes. Prisen skal være plassert godt under 1000,-. /Øystein Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Takker, men er det noen som har prøvd en DV-Widget? Hvordan bruker man den o.l? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jepp, jeg har prøvd selv. Fremgangsmåten er godt forklart i medfølgende dokumentasjon. Prinsippet er at du kobler en enhet til kamera, og denne enheten bytter ut oppstartsinstruksene til kameraet ditt. På denne måten får kameraet beskjed om at 'joda, du skal kunne gjøre opptak via FireWire'. Kameraets originale oppstartsinstruks blir lagret på widgeten, så prosessen er reverserbar. /Øystein Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvorfor bruke innpå 1000 kr. til denne dingsen, kjøp heller et program som kan brukes til å brenne videofilmene til CD eller DVD. Det er ingen god løsning å bruke videokameraet til visning av filmene, det slites etterhvert, og den dagen du bytter kamera, kan du kanskje ikke få sett de mer! Dessuten, en plate kan kopieres og deles ut til venner ..! Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 ...den dagen du bytter kamera, kan du kanskje ikke få sett de mer! vel, så lenge man holder seg til mini-DV som jo er den dominerende standarden, kan man jo vise filmene uansett om man kjøper nytt kamera. Dessuten er det en god ide å beholde filmer eller råopptak på kassett. DVD eller CD innebærer jo som regel atskillig komprimering. Og det er jo kjipt hvis man senere vil redigere på det igjen. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Ein her på jobb har omkoda to Sony-kamera til også å få DV-inn. Han fann oppskrifta på nettet, og brukte nokre kronestykker på leidningar mm. Med god teknisk innsikt sparte han ca kr 1000,- per kamera på dette. Fleire detaljar har eg ikkje. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Etter alle deres tips, så har jeg bestilt en DVD-brenner og en DV-Widget til jeg spesifiserte i min første post... EDIT: Glemte å si takk! Endret 15. januar 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå