Gå til innhold

Her er Lexus' nye elbil


Anbefalte innlegg

DrAlban3000 skrev (23 timer siden):

EV6

Den har så latterlig lite plass i forhold til størrelsen. Tidenes skuff. 

 

AL123 skrev (På 21.4.2022 den 8.47):

Ja, jøss. Må være minst 1500 km med 2,5 tonns henger i minus 40 før det duger....

Nei, men det er lovt å forvente mer effektive biler. 400km oppleves fort som lite i 8 grader med tilhenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (På 22.4.2022 den 16.54):

Ja se der ja..

Y er vel ikke noe mindre bil heller. Bagasjerommet er vel på dobbelt så mange liter?

Har ikke sett noen målinger på antall liter bagasjerom, men ser at Tesla hevder at det er totalt 1950 liter med baksetene slått ned.

Det er uansett større bagasjeplass enn noen av de konkurrentene jeg så på i beslutningsprosessen, og større bagasjeplass enn i min forrige Outlander. Så det holder i massevis for oss i hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (På 22.4.2022 den 17.13):

Det spørs om det er noen ulike målestandarder ute og går her. Jeg venter hvertfall på banankasse testen.

Banankassetesten er superenkel forskning, men gir en grei indikasjon i forhold til å frakte kofferter o.l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (1 time siden):

Kun dersom koffertstørrelser er oppgitt i banankasse-ekvivalenter .

https://no.wikipedia.org/wiki/Uoffisielle_måleenheter

Nei, banankasser er omtrent like stor som en relativt standard check-in koffert. Selvsagt finnes det større og mindre varianter, så det er ikke nøyaktig vitenskap, men det er en god indikator.

"Melkekartongene" som VW bruker, er nok mer riktig for å måle riktig antall liter, og pakker man smått og stort løst, så kan man få mye med seg.

Kunsten er jo ofte å finne den rette kombinasjonen av hva man pakker i væsker/bager/poser, i esker og det man kan putte løst for å fylle tomrommene som ikke benyttes når man pakker i større enheter som kofferter og banankasser eller andre esker/bokser.

Men ofte er det jo de større kolliene som er problemet, og antall liter som kan tas, sier altså lite om hvor praktisk brukbart det er å benytte disse, selv om større litertall helt klart er en indikasjon og en fordel.

Derfor oppfordres det jo til at man tar med seg det man forventer å kunne pakke i en bil, for å se om det lar seg pakke inn i den bilen, alternativt at man tar med bilen hjem når man har den til prøvekjøring, og tester der.

Dette ble jo grundig demonstrert av CarWow (mener jeg det var) som sjekket diverse større enheter mot både de fire Tesla-modellene, men og "kontrollmålt" mot en ice-bil med romslig plass og minst en annen BEV.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har siste tiden virkelig fått smaken på Lexus sitt designspråk, spesielt etter jeg fikk meg en lang prøvetur i en Lexus LC 500H  for litt siden, kvaliteten og følelsen av å kjøre noe faktisk litt spesielt var på et nivå jeg aldri har opplevd hos noen annen bil jeg har sittet bak rattet på. Ikke at RZ 450e nødvendigvis kan sammenlignes direkte med Lexus sin flaggskip sportsbil men har likevel fått betydelig mersmak for merket, så hadde jeg skulle kjøpt meg ny bil i disse tider tror jeg RZ 450e fort hadde tronet høyt på listen over potensielle biler :)

Lenke til kommentar
trikola skrev (6 timer siden):
Hanhijnn skrev (7 timer siden):

Banankassetesten er superenkel forskning, men gir en grei indikasjon i forhold til å frakte kofferter o.l. 

Kun dersom koffertstørrelser er oppgitt i banankasse-ekvivalenter .

https://no.wikipedia.org/wiki/Uoffisielle_måleenheter

Og derav bruken av begrepet grei indikasjon. M.a.o. det gir ingen absolutt sannhet, men bidrar til at leseren kan danne seg et omtrentlig bilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...