Diskusjon.no Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Vurderer nye tiltak etter enormt brukerfall. Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Kjøre tjenesten enda mer i dass? Har aldri abonnert og kommer aldri til å gjøre det heller. Lenke til kommentar
Undified Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Hvis de gjør dette er det i hvert fall slutt. 👎 2 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Netflix har tapt seg de siste årene. Uten en stor katalog så er de avhengige av å kjøpe inn / lage det riktige innholdet. 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 I så fall mister de i hvertfall enda en kunde. uTorrent og VLC ligger fortsatt installert. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) Enten betaling eller reklame. Begge deler funker ikke. De må heller ta grep for å få tilbake brukere, ikke jage bort enda flere ved å levere en enda dårligere tjeneste.. Fortsetter de i samme kjøret så ser vi en prisøkning etter hvert, ettersom reklamen jager bort enda flere så de må øke inntjeningen enda mer. Netflix og andre streaminger er i stor grad basert på vilje fra de som betaler, innholdet er tilgjengelig gratis andre steder, slik det alltid har vært. Endret 20. april 2022 av aklla 2 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 aklla skrev (2 minutter siden): Enten betaling eller reklame. Begge deler funker ikke. De må heller ta grep for å få tilbake brukere, ikke jage bort enda flere ved å levere en enda dårligere tjeneste.. Fortsetter de i samme kjøret så ser vi en prisøkning etter hvert, ettersom reklamen jager bort enda flere så de må øke inntjeningen enda mer. Netflix og andre streaminger er i stor grad basert på vilje fra de som betaler, innholdet er tilgjengelig gratis andre steder, slik det alltid har vært. Nettopp, man finner alltids alternativer. Foreløpig synes jeg Netflix levere et såpass bra totalprodukt at det er verdt den 100-lappen i måneden. Men å skulle betale for å se reklame er totalt uaktuelt for meg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 De mister brukere fordi de tar mer betalt for 4k. Hos de andre tjenestene får man det inkludert i det vanlige abb. Etter at jeg fikk meg 4k TV så har jeg ingen interesse å betale for Netflix. Selv om det hadde vært gratis å bruke Netflix med reklame, så ville jeg ikke brukt det. Da kan jeg likeså laste ned innholdet reklamefritt. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Undified skrev (36 minutter siden): Hvis de gjør dette er det i hvert fall slutt. 👎 Hvorfor det. Brukeren får jo da et valg med billigere abonnement med reklame, om man ønsker det. Forøvrig er det jo mange strømmetjenester i dag. Så konkurransen er stor. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 23 minutes ago, plankeby said: billigere abonnement med reklame Samme abonnement men med reklame. I praksis er dette shrinkflation. Less for more. 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 plankeby skrev (30 minutter siden): Hvorfor det. Brukeren får jo da et valg med billigere abonnement med reklame, om man ønsker det. Forøvrig er det jo mange strømmetjenester i dag. Så konkurransen er stor. Er det noen grunn til å tro at Netflix kommer til å sette ned prisen? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) ITtraktor skrev (5 minutter siden): Er det noen grunn til å tro at Netflix kommer til å sette ned prisen? Første linjen i artikkelen du kommenterer på (og formodentlig har lest): Sitat Netflix vurderer for første gang å tilby billigere abonnement med reklame. Endret 20. april 2022 av henrikwl 2 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 henrikwl skrev (18 minutter siden): Første linjen i artikkelen du kommenterer på (og formodentlig har lest): Trodde det var pluss-artikkel. Har ikke lest, beklager. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Det er nok mogleg å få til å køyre to parallell modellar der ein er til full pris utan reklame og den andre er til lav pris med reklame. Spørsmålet er nok berre om prisen med reklame blir lav nok til at forbrukarane synes det er verdt det. Prisen må nok meir enn halverast, og reklamemengden må nok være vesentleg mykje mindre enn det vi har på andre reklamefinansierte løysningar som til dømes YouTube før det blir attraktivt nok. Om det blir slik at episoder og filmar får reklamepauser eller reklamebanner under avspeling så tviler eg på at det er betalingsvilje blant kundane. Då har eg meir tru på at Netflix burde gå fullt ut og ha ei 100% reklamefinansiert teneste som er heilt gratis og ei teneste som er 100% reklamefri. Eg vil tru at det store tapet av abonnementar skuldast at den store konkurransen på straumemarkedet gjer at mange velger å berre abonnere i 1-2 månadar i året der dei binge-watch alt som er interessant på plattformen. I dette kundesegmentet som kanskje berre har interesse av nokre få seriar så kan det være akseptabelt å tole nokre reklamefilamar om det betyr at ein får sjå f.eks. Stranger Things utan å måtte betale for eit abonnement som ein sjølv må huske å seie opp for å ikkje bli belasta for ein ekstra månad. Så eg er litt forsiktig optimistisk til ein slik modell med reklamefinansiering, men eg trur at det må bli veldig billig eller helst gratis før kunden ikkje sitter igjen med kjensla av å måtte betale for å sjå reklame. Dei fleste straumetenestane kostar over 1000-lappen i året, så det er klart at det fort blir veldig dyrt å ha alle straumetenestane der det kanskje berre er ein eller to seriar som er verdt å bruke tid på å sjå. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 (endret) 1 hour ago, plankeby said: Forøvrig er det jo mange strømmetjenester i dag. Så konkurransen er stor. I praksis er det vel ikke konkurranse i strømmemarkedet takket være eksklusivitet. Markedet er mettet av tilbydere hvor alle har sitt eget innhold og nekter andre å ha innholdet på sine plattformer, da kan det ikke bli annet enn dårlige tjenester. Da blir det vanskelig å konkurrere mot torrents. Abonnerer forøvrig på 8 forskjellige tjenester i dag, og 2 for musikk/podcasts. Wtf. Endret 20. april 2022 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 De må gjerne innføre et billigere abonnement med reklame, det går ikke utover brukerne de har fra før. Men om de skulle finne på å ha reklame for alle betalende kunder, ja da er det slutt på å betale for Netflix her iallefall. Finner Netflix innhold på torrent samme dag det kommer ut, så terskelen er veldig lav for å avslutte abonnementet her i gården. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå