AndVorD Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Installerte ny DVD-brenner og lydkort. Etterpå har det, både når jeg spiller mp3 og musikkvideoer, vært hakkete lyd. DVD-spiller: LITE-ON DVD+RW LDW-401S Lydkort: Sound Blaster 4.1 Digital Noen som vet hva det kan komme av? Hva kan jeg gjøre? Takker! Andy Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Installerte ny DVD-brenner og lydkort. Etterpå har det, både når jeg spiller mp3 og musikkvideoer, vært hakkete lyd. DVD-spiller: LITE-ON DVD+RW LDW-401S Lydkort: Sound Blaster 4.1 Digital Noen som vet hva det kan komme av? Hva kan jeg gjøre? Takker! Andy Har samme problem med Live kortet mitt. Personlig tror jeg en overload i systemet som skaper hakker og ulyder. Prøv med en ny driver Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Takk for tipset. Jeg lastet ned den nyeste driveren jeg fant, men det virker ikke som det har hjulpet. Fremdeles mye hakking og hopping. Andre forslag? Takker Andy Lenke til kommentar
Bach Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hva slags hovedkort har du og hvilke PCI-spor er tillegskorta plassert i? Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Hovedkort: Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR, nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA. Av hovedkortets 3 PCI-sloter er lydkortet plassert i det jeg tror er den første (nærmest sloten til skjermkortet). Hva har det å si? Var jo ikke plaget med det gamle, og det sto jo på samme plass. Endret 11. januar 2004 av AndVorD Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hovedkort: Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR, nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA.Av hovedkortets 3 PCI-sloter er lydkortet plassert i det jeg tror er den første (nærmest sloten til skjermkortet). Hva har det å si? Var jo ikke plaget med det gamle, og det sto jo på samme plass. Ok.. Hardware Flytt lydkortet til andre kortplasser langt vekk fra andre kort. Skru av hovekort lyd... Selvføgelig sørg for at alle kontaktene er godt i. spørsmål: PSU din er 300W? (kan også være årsaken) Software Nyeste drivere Sørg for at systemet ditt PF usange ligger max 120 ved oppstart, hvis den ligger høyere enn det, er det tegn på system overload. Mellom programvarene som winamp ligger det en funskjon om CPU priorities, sørg for den ligger i ideal.. Eventuelt løsning Knus kortet ditt og kjøp et annet. Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 OK. Må innrømme at jeg er langt fra noen wizard i dette, så derfor spørger jeg eder: 1) Jeg har et nettverkskort og et tv-kort i tillegg til lydkortet. Uansett hvordan jeg stokker om på det, vil jo lydkortet være nær andre, ...ja?!? 2) Hvordan slår jeg av lyden på hovedkortet? BIOS? Duppedingser på HK som må flyttes? 3) Hva er PSU, hvor finner jeg dette og hva gjør jeg med det? 4) Hva er PF usage (max 120 ved oppstart står det), hvor finner jeg dette og hva gjør jeg med det? 5) Kommer sikkert ikke som noen bombe på dere nå, men jeg skjønte ikke det med Winamp heller Thanx a lot...I really appreciate this, folks!!! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 OK. Må innrømme at jeg er langt fra noen wizard i dette, så derfor spørger jeg eder: 1) Jeg har et nettverkskort og et tv-kort i tillegg til lydkortet. Uansett hvordan jeg stokker om på det, vil jo lydkortet være nær andre, ...ja?!? 2) Hvordan slår jeg av lyden på hovedkortet? BIOS? Duppedingser på HK som må flyttes? 3) Hva er PSU, hvor finner jeg dette og hva gjør jeg med det? 4) Hva er PF usage (max 120 ved oppstart står det), hvor finner jeg dette og hva gjør jeg med det? 5) Kommer sikkert ikke som noen bombe på dere nå, men jeg skjønte ikke det med Winamp heller Thanx a lot...I really appreciate this, folks!!! 1 ok, sjekk om det programvare konflikt i kontroll panel 2 du trykker esc ved oppstart da kommer du inn til bios... så er det bare finne fram 3 Det strømboksen din Power Supply Unit, problemer kan oppstå ved energi mangel 4 ctr+alt+del da popper det windows task manager og ser i performance for mye PF usange betyr du har formye tullete program oppe i pcen 5 GLEM det Good luck Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Installerte ny DVD-brenner og lydkort. Etterpå har det, både når jeg spiller mp3 og musikkvideoer, vært hakkete lyd. DVD-spiller: LITE-ON DVD+RW LDW-401S Lydkort: Sound Blaster 4.1 Digital Noen som vet hva det kan komme av? Hva kan jeg gjøre? Takker! Andy Hvilken IDE kabel installerte du den på? Sammen med HD'en? Hvis så er tilfelle, vil jeg tippe at den IDE bussen står til PIO only, og det er årsaken. PIO only gir veldig lav hastighet, og krever mye CPU. (Gir hakkete lyd). Er generelt dårlig å blande CD/DVD-drev med Harddisker, siden IDE-bussen vil settes til hastigheten til den tregeste enheten. Endret 11. januar 2004 av snole Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Nei, har ikke koblet DVD-brenner sammen med harddisk. Jeg har to harddisker som er på samme IDE, mens DVD-brenner og DVD-rom er på samme IDE. Huff, nå begynner dette å irritere meg. Finner ikke ut hva det er som er galt. Jaja, takk for tilbakemld. Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå