Ola Norman Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 BadCat skrev (4 timer siden): Det blir minimalt påvirket på 7950X men den har ikke bra nok ytelse i lettrådede oppgaver. Hadde de laget 7950X bedre hadde de ikke trengt V-cache i det hele tatt og hatt 16 kjerner som virket og virket. Har du data på dette ? Dette er jo akkurat hva jeg etterspør.. Det blir litt lettvint å "klage og syte" på at youtubers/reviewers ikke klarer teste noe rett og framlegge konkrete tall, når man ikke er villig til å gjøre det samme / gjør noe selv. 6 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Mest spent på din test Ola, med rask ram og mulig delid. Måtte du endre socket for å kjøle 7950X`en etter delid? Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) guttorm skrev (7 minutter siden): Mest spent på din test Ola, med rask ram og mulig delid. Måtte du endre socket for å kjøle 7950X`en etter delid? Ja måtte bruke plastskiver for å bygge litt i "høyden" for å kompensere for manglende kjernetrykk etter delidding.. Zen4 IHS er 3.6mm høy/tykk Har bestilt meg metallskiver nå, tiltenkt X3D Her er trykktesten jeg gjore med goop (OBS: her bruker jeg Optimus Foundation vannblokk med annen innfesting) Endret 3. mars 2023 av Ola Norman 3 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 BadCat skrev (1 time siden): Det endrer seg når AMD får høyere Instructions Per Clock og slutter med tullete 8 core chiplets. Med tanke på at de nylig har tatt i bruk lignende chiplet-tull på skjermkortene, tror jeg ikke det blir med det første. Det blir mer forsinkelse når man skal dele en oppgave over flere chiplets med mindre det er noe som er veldig skalerbart og lite følsomt for latency, som for eksempel encode. Kostnadsbesparelser som går ut over brukeren. hvem er det som bruker CPU encode? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 CPU gir nøyaktighet/kvalitet og GPU gir hastighet, så spørs det hva man er ute etter. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 BadCat skrev (20 minutter siden): CPU gir nøyaktighet/kvalitet og GPU gir hastighet, så spørs det hva man er ute etter. Det er ingen streamer som bruker CPU Lenke til kommentar
black Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Komplett endret akkurat antatt lager for orderen min fra 2. mars min til to uker fram i tid isteden.. Ikke veldig fornøyd med det.. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 black skrev (40 minutter siden): Komplett endret akkurat antatt lager for orderen min fra 2. mars min til to uker fram i tid isteden.. Ikke veldig fornøyd med det.. Samme her, hadde bekreftet dato da jeg bestilte pluss at jeg handlet på første pulje før dem ble "utsolgt".. Møkk! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Bestilte du før det var gått 45 minutter? Lenke til kommentar
magnus123 Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 _Daniel_ skrev (1 time siden): Samme her, hadde bekreftet dato da jeg bestilte pluss at jeg handlet på første pulje før dem ble "utsolgt".. Møkk! samme her, bestilt 15:43, og da var 50+ med bekreftet dato 2 mars hva er bestillingstiden hos dere som har fått bekreftelse på at den sendes? Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) magnus123 skrev (4 minutter siden): samme her, bestilt 15:43, og da var 50+ med bekreftet dato 2 mars hva er bestillingstiden hos dere som har fått bekreftelse på at den sendes? Min 7950x3d som var bestilt kl 15:21 ble sendt idag Endret 3. mars 2023 av Ola Norman Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Bestilte 16:06 og da var det 11 stk igjen med bekreftet dato 2 mars. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 1 hour ago, magnus123 said: samme her, bestilt 15:43, og da var 50+ med bekreftet dato 2 mars hva er bestillingstiden hos dere som har fått bekreftelse på at den sendes? Akkurat for sent da. 15:40 fikk. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 (endret) Og de forstår fortsatt ikke hva en del av oss lurer på.... Edit: De kommer inn på temaet under core parking, men det de ikke kommer inn på er om det vil påvirke FPS i hvilken grad. Det noen av oss ønsker er å kjøre spill på en CCD, andre ting på andre CCD. Det virker som IKKE blir lett å få til. Endret 4. mars 2023 av JarleGutt Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 (endret) Jeg har funnet ei løsning. Ha allle kjernene aktive og bruke tredjeparts programvare til å styre affinity. Her er et eksempel på et program som koster $10 Quote Please try the FREE edition before you purchase, to ensure dAffinity works with the processes you need to control. Some processes running under the Local System or Network Service accounts cannot be controlled. Endret 4. mars 2023 av BadCat Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Da var 7950X3D oppe og gikk par timer med og stange hode i veggen og masse reinstall 😑 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 (endret) Jeg tok Ingrid Espelid-metoden. (Å gjøre klart på forhånd.) Quote Det er lov å jukse litt og ikke trenger man ha dårlig samvittighet heller. Endret 4. mars 2023 av BadCat Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Har sett litt tester, og hørt fra noen rundt om som har fått 7950x3d. Denne cpuen er en absoulutt killer i singleplayer spill. Helt vill ytelse. Minneoverklokk hjelper godt på 1% low fps. I noen multiplayer spill som Warzone og Battlefield så er ytelsen litt mere ugjevn. Fps hopper mye mere opp og ned, litt som det har vært før. Veldig høy gjennomsnittfps, men ganske lav 1% low fps i forhold. 7800x3d og "XMP/EXPO" vil nok være den ULTIMATE gamingcpuen i 2023 for average gamer Joe. Løp og kjøp 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Mer som i "vent og hent". Noen uker til det flasker seg med 7800X3D. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Må si jeg imponert spill jeg har testa med er ikke i nærheten av hva 5900x 3600cl14 kunne 🤗 Sys Spec B650E-E Asus 4090 G.skill 6000cl30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå