Gå til innhold

Bærbar pc på strøm

hox

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ofte til å bruke pcen på strøm, og la den stå på over natten osv. Kanskje så lenge som 5 dager i strekk. Er det nødvendig å ta ut batteriet? Eller tar den ikke skade av dette?

Hvordan fungerer "ladeprosessen"? Slutter den å lade på 100% og førsøker ikke å lade igjenn før du kutter strømmen for så å koble den til igjenn, eller hvordan "tenker" den?

Jeg har en hp zt3017 centrino.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer ofte til å bruke pcen på strøm, og la den stå på over natten osv. Kanskje så lenge som 5 dager i strekk. Er det nødvendig å ta ut batteriet? Eller tar den ikke skade av dette?

Hvordan fungerer "ladeprosessen"? Slutter den å lade på 100% og førsøker ikke å lade igjenn før du kutter strømmen for så å koble den til igjenn, eller hvordan "tenker" den?

Jeg har en hp zt3017 centrino.

Har en Sony PCG - GRX560 som har stått på i en månedestid. Uten problemer

Laptopen din har sikkert et sånn intelligent lithum batteri, så dataen din vil stoppe å lade batteriet ditt nå det er full.

Du kan sikkert ta ut batteriet for sikkerhets skyld :dontgetit:

p4 1.6GHZ mobile

1Gb - ram

og 30Gb harddisk

Lenke til kommentar

Hehe, ja. For sikkerhetsskyld .. Det er mange som sier det. Men, vil det påvirke batteriets levetid? Noen som har faktakunnskaper på dette.

Har hørt med mange som det har gått helt fint med, og andre som det ikke har gått fullt så bra med. Det er bare så sinnsykt kjipt å ødelegge batterier pga. uvitenhet. :cry:

Lenke til kommentar
Hehe, ja. For sikkerhetsskyld .. Det er mange som sier det. Men, vil det påvirke batteriets levetid? Noen som har faktakunnskaper på dette.

Har hørt med mange som det har gått helt fint med, og andre som det ikke har gått fullt så bra med. Det er bare så sinnsykt kjipt å ødelegge batterier pga. uvitenhet.  :cry:

Tom's hardware har en par artikkler om batterier angående laptop.

Batteri levetiden går ned parallellt med brukstiden, så du kan jo tenke deg om..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
én telefon til hp, og du har sannsynligvis svar på spm ditt...

Dæ! Det skal jeg teste :yes:

Sist jeg ringte dem skulle de ha 20 000 for zt3017, enda den kosta 16000 hos komplett og kunne ikke forstå hvorfor de solgte dem så billig :scared:

Lenke til kommentar

Fra urlen:

Avoid full discharges; recharge lithium-ion more often. Repetitive random charge does not harm the battery. There is no memory.

Hmm. Jeg har hørt det motsatte. Men også at du kan lade det så ofte du gidder. Så det var jo en lettelse ;)

Isidor Buchmann is the founder and CEO of Cadex Electronics Inc., in Vancouver BC. Mr. Buchmann has a background in radio communications and has studied the behavior of rechargeable batteries in practical, everyday applications for two decades

Dette sier jo litt om at han har litt mer peiling enn jeg/andre :thumbs:

Consider removing the battery from a laptop when running on fixed power but some laptop manufacturers are concerned about dust and moisture accumulating inside the battery casing.

Han anbefaler dog at du skal vurdere å ta ut batteriet. Det er jo stress, men jeg bør kanskje gjøre det :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...