Thombr86 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Q-Tec = Trust... ikke et selskap kjent for kvalitet akkurat.... øyh! trust er bra det.. bare du behandler det pent. q-tec suger, uansett om du behandler det pent Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hehe.... Vel, konklusjonen er vel uansett at Q-Tec suger bigtime..... Lenke til kommentar
kain Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jepp, det er for sent å bytte når den nettop tok kvelden og dro med seg en disk eller tre i samme slengen. Greit nok, at den koster 300 spenn eller noe en slik PSU. Men verdiene den drar med seg på de evige benchmarker kan fort bli store. Jeg stiller meg høyst spørrende til markedsføringen til dette produktet. Så kan man i tillegg se her. Da er det bare å bytte, FØR dritten skjer. Fin link likte det med berørings fare det betyr jo at dritten spenningssetter kabbinettet ditt, Kult å åpne kabinettet da spess hvis du skal gjøre noe !!!! Lenke til kommentar
HEE Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jay, q-tec suger stort men til deres forsvar så er det peak effekt vi snakker om her. Altså den strømen den skal klare og gi ut i noen få nanosekunder. For guds skyld, eg bare pirker litt. Ikke kjøp dritten, var ikke ment sånt. enig med de fleste her q-tec er noe dritt. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jepp - melder meg på her. Q-tec suger bigtime. Hadde 550Watter'n på en helt ordinær PC som var litt klokket. Plutselig helt uten noen forvarsel sluttet det å virke/MAJOR shutdown - dog under "Prime 95" torture test. Som å gå tom for bensin på en bil. Jævlig kjipt ALDRI mer Q-tec. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har bare positive ting å si om min qtek 550w som jeg kjøpte på ebay for lenge siden. Drar dual K7 + 4 disker uten prob. Og dersom du tilter PSU'en litt omkring (les:rister over hodet) så blir viftene helt stille. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Hadde også Q-tec 550W. Ble anbefalt å kjøpe den på komplett i oslo. Fungerte fint i et år, men måtte skifte etter at jeg hev inn SCSI-disk nr. 2. Da slo PC-en seg av uten at jeg så antydning til bluescreen. Er nå den lykkelige eier av en Enermax 550W. Etter at jeg hadde kjøpt den nye PSU-en sammenlignet jeg spec'en på de to PSU. Så til min forskrekkelse at peak output på Q-tec 550W var på 285W mens Enermax'en hadde 650W som peak output. Så Q-tec jukser stort med effekten her. Det er ikke akkurat tillitsvekkende... Aldri noe mer Q-tec-PSU for meg. Endret 17. januar 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
xthal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har bare positive ting å si om min qtek 550w som jeg kjøpte på ebay for lenge siden. Drar dual K7 + 4 disker uten prob.Og dersom du tilter PSU'en litt omkring (les:rister over hodet) så blir viftene helt stille. Joda, 550W min dro min 1.4Ghz tordenfugl med 8 disker greit den også, når det fungerte, og det er det som er poenget mitt. Jeg kan jo ikke godta at PSU'en plutselig slutter å fungere, er glad at den ikke skadet noen av komponentene mine når den døde, hadde blitt dyrt for å si det sånn Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 En venn av meg byttet ut sin 360W chieftech med en 400W q-tec..Dette var altå absolut ikke vits?? Man bytter IKKE ut en Chieftec med en Q-Tec, du får denge kameraten din litt =) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Ustabile spenninger på 360W PSU'n tok livet av cosair brikkene mine Unnskyld meg men "lager" ikke hovedkortet selv spenningene som går til rambrikkene? EDIT: men hk får jo sikkert den stømmen de bruker igjen fra PSU, sorry at jeg tvilte på din påstand. Er litt for trøtt nå... *legge seg* Endret 17. januar 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hehe, slik kan skje når dere ikke vil betale for kvalitet, hehe. Ikke alltid det billigste er så bra, så eg kjøpte meg en enermax 460w til ca 1000kr. Har alltid vært litt negative til billige psu'er. Grunnen er at kvalitets komponenter koster en del. Slik er det med all elektonikk. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 helt enig - kvalitet koster offtest ja Verken Q-Tec eller Trust er bra i mine øyne da Greit nok at man stramme budsjetter med innkjøp men det er temmelig bortkastet å kjøpe Q-Tec.... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Når et kabinett koster 268 (JMF. Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD hos komplett) MED 300W psu da er det noe galt!! Jeg betalte heller 400 for bare psu (chieftech 360W) selv om det bare skal brukes på server/ekstramaskin. Lenke til kommentar
litjkarn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 har selv qtec. er alltid artig se hvor høyt jeg får klokka med den psu`n i skulle vært egen compo. "How high with qtec" Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Begynner å lure på om Q-Tec måler Watt etter NLT-metoden. (Når Lynet Treffer.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå