Gå til innhold

Q-Tec = Juks med watten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, det er for sent å bytte når den nettop tok kvelden og dro med seg en disk eller tre i samme slengen.

;)

 

Greit nok, at den koster 300 spenn eller noe en slik PSU.

Men verdiene den drar med seg på de evige benchmarker kan fort bli store.

 

Jeg stiller meg høyst spørrende til markedsføringen til dette produktet.

 

Så kan man i tillegg se her.

Da er det bare å bytte, FØR dritten skjer.

Fin link likte det med berørings fare det betyr jo at dritten spenningssetter kabbinettet ditt, Kult å åpne kabinettet da spess hvis du skal gjøre noe !!!! :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Jay, q-tec suger stort men til deres forsvar så er det peak effekt vi snakker om her.

 

 

Altså den strømen den skal klare og gi ut i noen få nanosekunder.

 

For guds skyld, eg bare pirker litt. Ikke kjøp dritten, var ikke ment sånt.

enig med de fleste her q-tec er noe dritt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jepp - melder meg på her. Q-tec suger bigtime. Hadde 550Watter'n på en helt ordinær PC som var litt klokket. Plutselig helt uten noen forvarsel sluttet det å virke/MAJOR shutdown - dog under "Prime 95" torture test.

 

Som å gå tom for bensin på en bil. Jævlig kjipt ALDRI mer Q-tec.

Lenke til kommentar

Hadde også Q-tec 550W. Ble anbefalt å kjøpe den på komplett i oslo. Fungerte fint i et år, men måtte skifte etter at jeg hev inn SCSI-disk nr. 2. Da slo PC-en seg av uten at jeg så antydning til bluescreen. Er nå den lykkelige eier av en Enermax 550W. Etter at jeg hadde kjøpt den nye PSU-en sammenlignet jeg spec'en på de to PSU. Så til min forskrekkelse at peak output på Q-tec 550W var på 285W mens Enermax'en hadde 650W som peak output. Så Q-tec jukser stort med effekten her. Det er ikke akkurat tillitsvekkende... Aldri noe mer Q-tec-PSU for meg.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg har bare positive ting å si om min qtek 550w som jeg kjøpte på ebay for lenge siden. Drar dual K7 + 4 disker uten prob.

Og dersom du tilter PSU'en litt omkring (les:rister over hodet) så blir viftene helt stille.

Joda, 550W min dro min 1.4Ghz tordenfugl med 8 disker greit den også, når det fungerte, og det er det som er poenget mitt.

Jeg kan jo ikke godta at PSU'en plutselig slutter å fungere, er glad at den ikke skadet noen av komponentene mine når den døde, hadde blitt dyrt for å si det sånn :roll:

Lenke til kommentar
Ustabile spenninger på 360W PSU'n tok livet av cosair brikkene mine

Unnskyld meg men "lager" ikke hovedkortet selv spenningene som går til rambrikkene?

 

 

EDIT: men hk får jo sikkert den stømmen de bruker igjen fra PSU, sorry at jeg tvilte på din påstand. Er litt for trøtt nå... *legge seg*

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...