trond aasheim Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Hei. Jeg har hatt A2 lappen i snart 2 år (om 3 måneder) og skal ta utvidelseskurset til A2 snart. Har kjøpt en tung mc som står stille foreløpig, spørsmålet er: hva kan skje med lappen ved politikontroll om jeg ikke klarer å holde meg fra en liten korttur? Om jeg tar kurset neste uke blir ikke førerrettighetene registrert før 30/07 (2 års regel). Jeg er klar over forsikringsproblematikken (regress osv) - spør kun hva konsekvensene kan bli ved rutine politikontroll Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) Du kjører da uten gyldig førerkort og må regne med bot på rundt 8000 - 9500kr. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4#§24a Quote Den som har kjørt motorvogn uten å ha førerett for den aktuelle førerkortklassen, kan ikke få slik førerett første gang før det er gått 6 måneder siden den ulovlige kjøringen fant sted Tolker det som at du også får minst 6 måneders utsettelse. Endret 18. april 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå