stoff3r Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg tok screenshot av en film som jeg så fullskjerm. til min overraskelse funket d å lime inn i paint. jeg lagra som bmp. og fikk faktisk satt d som bakgrunn. altså, men så spilte jeg litt mer av filmen. pause.... hva tror dere skjedde med bakgrunnen? den forandra seg fra sin daværende tilstand til det aktuelle skjermbildet. jeg tok screenshot av bakgrunnsbildet mitt og lagra det som et nytt .bmp bilde en helt annen plass på hdd. etter å ha spilt litt til av filmen(monthy python - the meaning of life.avi) pausa jeg. minimerte... og bakgrunnsbildet hadde forandra seg, ok. men hva med screenshot'et av bakgrunnen? joda. forandra seg det og.. hvordan er det mulig? sender spsm videre. en kompis klare ikke å få til det samme. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hmm.. kan være noe med at "overlay" er aktivert.... Jeg vet at dersom du aktiverer overlay i visualization option på winamp og setter bakgrunnsfargen til samme farge så kommer den som bakgrunn. Ganske heftig. Lenke til kommentar
simenn Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 hadde du filmen oppe hele tiden? du får ikke tatt vanlig screenshot av en film i wmp, det blir bare en kopi av filmen som spilles av synkront med den andre. derfor vil den spilles av der også samtidig som du spiller videre i wmpen din. hvis du vil ha et ordentlig screenshot kan du for eksempel bruke powerdvd. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 altså. alle går ut i fra at jeg bruker winamp? NEI og atter nei. winamp=mp3. men bildet forsvinner nok når jeg lukker filmen ja. men rart at bmp-bildet AV desctop som ligger i "mine bilder" mappa også forandrer seg da... Lenke til kommentar
simenn Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) altså. alle går ut i fra at jeg bruker winamp? NEI og atter nei. winamp=mp3. men bildet forsvinner nok når jeg lukker filmen ja. men rart at bmp-bildet AV desctop som ligger i "mine bilder" mappa også forandrer seg da... nei, wmp = windows media player. film screenshots blir ikke rasterisert når du screenshotter dem i media player, så de lagrer seg som kopier av filmavspilleren samme hvor du legger dem. ot: winamp er like bra som filmavspiller som media player. Endret 11. januar 2004 av simenn Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg syns heller du burde bruke virtual dub hvis du vil ha et spesielt skjerm bilde.. da starter du bare avi-filmen i Virtuab Dub, og finner fram til riktig frame ved å bla deg fram enten ved å dra i den source finderen eller 50 frame om gangen. Skulle ta skjermbilde av en film jeg oxo. Funka helt bra den. Har prøvd med mediaplayer oxo. da fikk jeg samme problem som deg. Virtual Dub!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå