Watermelon555 Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Jeg kjøpte et Nikon Z6 for en tid tilbake der jeg fikk med kitlinsen Nikkor Z 24-70mm f/4 S. Jeg er nå på jakt etter en ellere flere nye objektiver. Jeg vurderer denne Nikkor Z 24-200mm f/4-6.3 VR når jeg skal ta bilder av ting som er langt unna. Jeg vurderer også Nikkor Z 85mm f/1.8 S for portrettbilder. Noen som har noen formeninger/erfaringer med bruk av disse 2 objektivene eventuelt forslag til andre objektiver? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 Alle objektivene til Nikon Z er ekstremt gode. De har sine styrker og svakheter (svakhetene er ofte størrelse, vekt og pris eller blenderåpning som på 24-200). Du kan, uten å være redd for å kjøpe et dårlig objektiv, kjøpe de objektivene som passer din bruk best. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg kjøpte forresten nettopp Nikon Z 28mm f/2.8, og er svært fornøyd. Det har riktig nok noen svakheter, men er generelt mye for pengene. Pluss: Lite, lett, billig, kort nærgrense, skarpt (særlig i midten) og har en brennvidde jeg liker. Minus: Noe CA, ikke superskarpt i hjørnene på f/2.8, litt vignett, ikke like godt værtættet som andre værtette objektiv, plastfatning, "bare" f/2.8". Sammenlignet med litt eldre objektiv er dette helt fantastisk for prisen, selv om jeg gjerne hadde betalt 1 000 kr mer for en skikkelig værtettet versjon med metallfatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå