Gå til innhold

Handler om Hobby av planter men må poste anonymt

Gjest cf53b...30e

Anbefalte innlegg

Gjest cf53b...30e

Heisann sorry for post i denne kategorien, men må være anonym, videre.
Hadde en liten krangel med foreldre og de sa at det var ille at jeg gikk og vannet diverse
offentlig planteliv fordi folk kommer til å tro jeg er snål, av mange grunner som jeg ikke går
inn i her gjør denne vanningen turene mine bedre, så det er interessekonflikt
. De tenkte at det kom til å påvirke mitt sosiale rykte i vårt nabolag. Da må jeg spørre dere er
det rart nok for dere at dere hadde dømt han om en høy kar hadde gått rundt og vannet ting i en park dere satt i?
Gjerne gi svaret rett fra nyra sånn som dere hadde trodd det, worst case scenario for meg selv
hadde vært at jeg tror typen er litt femi(om det blir sett på som en dårlig ting)
og eller ikke har vann i bøtta, men noe annet, men for meg er nmr 2 litt langt å dra den selv for
tenkelige scenarior av hvordan jeg kunne blitt oppfattet.

Takk for alle fremtidige innspill, ha en fin dag :)

Anonymous poster hash: cf53b...30e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett ville jeg ikke bry meg, i og med at det du holder på meg ikke påvirker meg. Men det kan godt hende jeg hadde stusset litt. Utifra hvordan du ser ut og hvor ofte jeg ser deg er noen alternative tanker:

1. Kanskje han jobber i kommunen og er veldig opptatt av jobben? Kanskje han vil vanne plantene selv om han ikke er på jobb akkurat nå?

2. Kanskje han gjør en tjeneste for noen som jobber i kommunen?

3. Den fyren liker tydeligvis planter. Har kanskje ikke plass til egne planter i liten leilighet?

Lenke til kommentar

Noen mater endene eller duene med brødmat (som man forøvrig ikke skal gjøre) mens andre vanner planter eller luker i grøfta. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om man viste omsorg for dyr eller planter. Jeg hadde bare oppfattet det som at denne personen gjør hvertfall noe for omgivelsene sine.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest cf53b...30e

Heisann, origian trådlager her, la oss si at denne personen gjorde det 7 - 10 ganger i uka, hadde det gjort det noe verre? Blir sikkert da bare oppfattet  3 dager i uka av de rundt grunnet at møter blir tilfeldige.

Anonymous poster hash: cf53b...30e

Lenke til kommentar

Meh, hadde nok ikke lagt merke til det. Og hvis jeg hadde lagt merke til det så hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Folk liker forskjellige ting og hva som er rart for noen kan være helt vanlig for noen andre.

Folk bryr seg mest om hvordan man selv blir oppfattet, ikke hvordan andre blir oppfattet. Derfor man f.eks. sjeldent bryr seg om hva noen andre har gjort når man er bakfull, imotsetning til hva man selv gjorde og hvor flaut det er idag.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Er selv åpen for å bruke redskaper utendørs bare for å føle at man gjør noe. I tørkeperioder kan planter få for lite vann, selv hvis de vannes av kommunen i tillegg. Tørkeperioder kommer sjelden før i juni-juli.  

Kan vel neppe være skadelig å vanne en park 7-10 ganger i uka, da vannet vil suges opp av området rundt? En annen ting er at det kan bli målt på foreldrenes vannmåler hvis du fyller kannene hos dem. 

Lenke til kommentar

kanskje på tide og søke jobb som anleggsgartner eller i park og anlegg i kommunen du bor, eventuelt en avtale om gratisarbeid i park og anlegg i kommunen om du er uføretrygdet eller ikke i stand til og jobbe fast. 

jeg hadde nok ikke tenkt over at noen gikk og vannet plantene i parken, om jeg i det hele tatt hadde lagt merke til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...