Pallehysa Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 knutinh skrev (2 minutter siden): Javisst: 18. april, side 7 i denne tråden: «det burde ikkje være ein diskusjon» Dette har eg forklart til deg allerede. No er du særdeles uærlig. Det at eg meiner vi burde ha kommet lengre i samfunnet, såpass langt at abortspørsmålet, dvs der den kristne fundamentalistiske abortmotstanden er fraværende, er ikkje det samme som at eg meiner at folk ikkje skal få ha sine meininger. Eg meiner også at vi burde ha kommet lengre i samfunnet, enn å diskutere om jorden er flat. Det betyr ikkje at "flat earthers" ikkje skal få ha sin meining, og ytre den. Har du forstått forskjellen ein gang for alle, eller skal du fortsette å være uærlig i din debatt teknikk? knutinh skrev (6 minutter siden): Kilde på at jeg har blitt lurt? Ser du hva du gjør med diskusjonen ved å beskrive det som en «krig» og meg som «lurt»? Å komme med barnslige, nedlatende utspill om å «klemme, kose og leike med så mykje du vil»? Er det sånn man vanligvis diskuterer i de kretsene du vanker, eller er det frustrasjonen din over å være på vikende front som bobler opp? Denne sutringa, og påklistrede offerollen skal du få leike med i fred. Den gidd eg ikkje røre. 2 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) knutinh skrev (4 timer siden): Dagens innlegg i «si det» hos Aftenposten eller utblåsning på tiktok kommer fra et menneske som om få år skal avgjøre hvordan oljeformuen skal brukes, hvilke lover som skal gjelde i landet og styre debatten i aviser og på tv. Å avskrive deres meninger med at «det er bare unge forvirrede mennesker, dere er høyre-ekstreme idioter om dere interesserer dere for dem» virker enten naivt eller det som verre er. Siden du henviser tilbake til dette innlegget: Usikker på kva innlegg du henviser til i Aftenposen, eller kva tiktok utblåsning der du sitter på informasjon om at vedkommende skal avgjøre kordan oljeformuen skal brukes, lovverk etc.. Kan du utdjupe? Endret 25. april 2022 av Pallehysa 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 knutinh skrev (4 timer siden): Hva med mitt innlegg fikk deg til å tenke at jeg hadde en mening om Ubisoft? -k I hvilket omfang finnes 'tik-tok wokerene" -- som under ingen omstendigheter må forveksles med det faktiske Woke-idealet -- i universiteter og skoler og utøver sine syn i opplæringen, relativt til kristenkonservative lærere..? Og i hvilken grad påvirkes ungdom? Kalle Klo skrev (1 time siden): Beste det går an å gjøre med "culture wars", er å ignorere begge sider. Don't feed the troll. Både woke og alt-right er problematiske, men det er vanskelig å oppnå noe med å prøve å "diskutere" med fanatikere. ... Jeg har aldri sett noen fra hva folk regner som den woke-kulturen som beskrives her på politikkdelen av forumet, Eller i forum sentrert i USA. Jeg har sett dusinvis av alt-right her på forumet, og tusener i USA, og null tik-tok-wokere, og kjenner kun et eksempel på Woke brukt i ordets rette betydning, en politisk engasjert underholdningsprofil som beskrev Woke og hvorfor kampen for sannheten om forholdene i USA når det kommer til diskriminering av minoriteter er viktig. 3 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 1 hour ago, Red Frostraven said: I hvilket omfang finnes 'tik-tok wokerene" -- som under ingen omstendigheter må forveksles med det faktiske Woke-idealet -- i universiteter og skoler og utøver sine syn i opplæringen, relativt til kristenkonservative lærere..? Og i hvilken grad påvirkes ungdom? ... Jeg har aldri sett noen fra hva folk regner som den woke-kulturen som beskrives her på politikkdelen av forumet, Eller i forum sentrert i USA. Jeg har sett dusinvis av alt-right her på forumet, og tusener i USA, og null tik-tok-wokere, og kjenner kun et eksempel på Woke brukt i ordets rette betydning, en politisk engasjert underholdningsprofil som beskrev Woke og hvorfor kampen for sannheten om forholdene i USA når det kommer til diskriminering av minoriteter er viktig. Spørs jo hvor du ferdes. Er plenty woke i forskjellige Subreddits, og har ikke manglet på folk som vil "ta" J.K. Rowling feks, selv i MSM. Motsatt er det mye rart i kommentarfelt, helt utrolig med russiske troll/botter på ZeroHedge, feks. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) Reddit er nesten totalt åpent for botter, og det er kjent at botter er aktive på 'begge sider' for å skape en illusjon om at Alt Left er en ting som eksisterer. ...og igjen, jeg har vært på alle de seriøse politiske sub-reddits, uten å se eksempler på TikTok nivåer av hva enkelte har blitt innbilt er Woke. ... Hvor useriøse subs må man gå til for å finne dem, blant Reddit sine 430 millioner månedlig aktive aktive brukere..? Jeg er redd for at om du leter, og finner, så er det selve kildene til anekdotene fra TikTok, og ikke mange individene, blant det som faktisk er ekte mennesker. --- På Reddit så hadde de The Donald, som var alt-right versjonen av TikTok-woke, bare at de var en betydelig mengde mennesker. Det er fremdeles hundretusener, ni hundre tusen, nesten en million, medlemmer igjen i Conservative, som er et selverklært safe space: Sitat We are not fair and balanced. We don't pretend to be unbiased. We don't pretend to give all commenters equal time. This is by conservatives and for conservatives. We are here to discuss conservative topics from a distinctly conservative point of view. ... Det er og har vært millioner av sprø brukere på alt right på Reddit, som har vært aktive i politiske diskusjoner. Hvor mange kvalifiserer til hva dere påstår er et problem i hvilke sub-reddits..? Endret 25. april 2022 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 henrikwl skrev (9 timer siden): Dette er jo objektivt feil. Ideologer er aldri objektive, uansett hvilken side de tilhører. Så når noen beskriver en mening utifra et ideologiskt perspektiv så er det en subjektiv tolkning av det man beskriver. henrikwl skrev (9 timer siden): LGBTQ+ handler om følelsesliv, identitet og kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker. "Kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker", virkelig? De har en merkverdig metode for å vise dette. Når de bruker bølletaktikk mot personer som de ikke liker meningene til så er det så fjernt fra "kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker" som det går an å komme. henrikwl skrev (11 timer siden): du mangler evner til å skjønne hva mellommenneskelige relasjoner er, Mitt perspektiv ang, mellommennesklige relasjoner involverer ikke bølletaktikk og kanselering av personer hvis meninger ikke sammenfaller med det politiskkorrekte eller hva som er på moten for øyeblikket. Ellers er mitt privatliv totalt "off limit" i enhver diskusjon jeg deltar i, hvis jeg ikke mot formodning deler det. henrikwl skrev (11 timer siden): eller at du bruker språket på en måte som er ment å fremme en agenda du har. Min våte drøm er å knuse ideen om at feminismen er en rasjonel bevegelse og folk får øynene opp for hvor ondsinnet den er. 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 2 hours ago, Red Frostraven said: Reddit er nesten totalt åpent for botter, og det er kjent at botter er aktive på 'begge sider' for å skape en illusjon om at Alt Left er en ting som eksisterer. ...og igjen, jeg har vært på alle de seriøse politiske sub-reddits, uten å se eksempler på TikTok nivåer av hva enkelte har blitt innbilt er Woke. ... Hvor useriøse subs må man gå til for å finne dem, blant Reddit sine 430 millioner månedlig aktive aktive brukere..? Jeg er redd for at om du leter, og finner, så er det selve kildene til anekdotene fra TikTok, og ikke mange individene, blant det som faktisk er ekte mennesker. --- På Reddit så hadde de The Donald, som var alt-right versjonen av TikTok-woke, bare at de var en betydelig mengde mennesker. Det er fremdeles hundretusener, ni hundre tusen, nesten en million, medlemmer igjen i Conservative, som er et selverklært safe space: ... Det er og har vært millioner av sprø brukere på alt right på Reddit, som har vært aktive i politiske diskusjoner. Hvor mange kvalifiserer til hva dere påstår er et problem i hvilke sub-reddits..? Du ser hva du vil se, skjønner jeg. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 Kalle Klo skrev (1 time siden): Du ser hva du vil se, skjønner jeg. Jeg sorterer etter kontroversielt, så nei. Hvilke subs frekventerer du hvor du har sett disse enhjørningene..? 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 Ofte i de mer artistiske - det kryr av woke blandt "creatives"... At woke ikke eksisterer er heftigere enn "Birds don't exist". Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Kalle Klo skrev (11 timer siden): Ofte i de mer artistiske - det kryr av woke blandt "creatives"... At woke ikke eksisterer er heftigere enn "Birds don't exist". Nevn gjerne eksempler på slike subs. Husk at Reddit består av 430 millioner unike brukere. Det er dømt til å være en og annen konsentrasjon av spesielle mennesker er eller annet sted. Men det er altså individer blant 430 millioner månedlige aktive brukere på Reddit, isolert til noen få steder med noen tusen månedlige brukere. Det er litt som å finne stedet de narkomane samles i en storby med 460 millioner innbyggere, og anta at problemet kan dømmes ut fra hva du ser på det stedet. Endret 26. april 2022 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 26. april 2022 Forfatter Del Skrevet 26. april 2022 Men hva er din definisjon av "woke"? For noen, er det veldig overengasjerte individer som peker på og kjefter på folk for å ikke være progressive nok. Man kan sikkert poste skjermdumper av nettdiskusjoner av dette, samt vise redigerte videoklipp av hysteriske individer. Men hvor mange sånne individer har du møtt i det virkelige liv? Nettdiskusjoner har siden begynnelsen alltid vært utagerende i forskjellige utgaver kontra disksjoner ansikt til ansikt. Dessuten glemmer ofte folk at det ikke er toneleie i det skrevne ord, ihvertfall ikke på langt nær som i en diskusjon hvor flere mennesker er i samme rom. Nå for tiden, blir begrepet "woke", ofte brukt om individer som fremmer ideer om vennlighet, menneskeverd og progressjon. Hvis noen bare ytrer en setning som "jeg liker mangfold", er mange antiwoke-warriors kjapt ute med å plassere den personen i samme bås som den stereotypiske hysteriske aktivisten med blått hår og hele pakka. Filmer, bøker, tv-serier, spill, osv. som fremmer disse verdiene, kan sikkert være kjedelige for dem som søker litt mer "gruff", kynisk og badass underholdning (som vi ikke kommer til å gå tomme for). Men fordelen med å fremme disse ideene er (følg med nå, for dette er viktig), at jo mer disse ideene blir vanlige og etablert i samfunnet, jo mindre øker sannsynligheten for krig. Mer empati styrker tryggheten for verden. Og i tilfelle noen vil peke det ut; ja, det vil alltid være kriger og konflikter i verden. Men det er ikke et argument for å la være å fremme ideer som vennlighet, progressjon og menneskeverd. Tvert imot. Og akkurat nå trenger verden mer av disse verdiene. 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) "Kan vi slutte å være redd for såkalt "woke"-kultur?" Nei. Det ødelegger filmer, serier, bøker, politikk og samfunnet med dette woke søppelet. Folk er livredde for å ikke passe inn i en firkanta boks med andre meninger. Endret 26. april 2022 av LarZen 2 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Nei, jeg bruker ikke "woke" for å snakke om vennlige, tolerante mennesker. "Woke" og "cancel" går hånd i hånd. "Woke" folk liker å ta over definisjonsmakten, og stemple meningsmotstandere (ie. "rasist", "transfob"). Beste eksempelet på woke i mainstream-sammenheng er heksejakten på J.K. Rowling. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Definisjonen av Woke, før alt-right stjal ordet som en del av misinformasjonskampanjene sine: Sitat woke alert to injustice in society, especially racism. -Oxford languages ... Det andre gjør er å bruke alt-right sin slang av Woke. LarZen skrev (1 time siden): "Kan vi slutte å være redd for såkalt "woke"-kultur?" Nei. Det ødelegger filmer, serier, bøker, politikk og samfunnet med dette woke søppelet. Folk er livredde for å ikke passe inn i en firkanta boks med andre meninger. ... Det er inkompetiente folk som forsøker å appellere til hva de forstår som en 'woke' målgruppe sine manglende evner til å produsere realistisk og engasjerende produkter som ødsler bort penger og ødelegger underholdning. Det ser ut som om de produserer for alt-right sin visjon av hva woke er -- som er en målgruppe som ikke eksisterer -- og produserer for den målgruppen fordi det er hva de kjenner fra deres overfladiske kjennskap til den faktiske politiske venstresiden, fra deres forståelse av politikken som vi må forstå kommer fra sosiale medier. Hollywood fremstår slik for oss som vi må forstå oss selv som hovedmålgruppen: Det går ikke an å gi kampen for folk sine rettigheter skylden for at andre folk som åpenbart ikke evner å produsere god underholdning, eller forstår hvordan man kan gjøre budskap underliggende og subtile, ødelegger medier de får ansvaret for -- et ansvar gitt dem av investorer og ledelse som tror at de kommer til å tjene penger på det. Kapitalisme har skylden for dårlig TV, ikke kampen for folk sine rettigheter. Det er litt for mye arvinger med penger, og alt for lite genuint talent. Som nevnt tidligere, så er Schindlers Liste et betydelig mye bedre eksempel på faktisk woke enn noe av mølet som har kommet ut av hollywood de siste 10 årene. Endret 26. april 2022 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Kalle Klo skrev (16 timer siden): Spørs jo hvor du ferdes. Er plenty woke i forskjellige Subreddits, og har ikke manglet på folk som vil "ta" J.K. Rowling feks, selv i MSM. Motsatt er det mye rart i kommentarfelt, helt utrolig med russiske troll/botter på ZeroHedge, feks. Tror folk at Reddit er representativt for samfunnet? Kva "woke" finner ein på Reddit? Kan du gje eksempler? Og J.K Rowling må tåle kritikk på sine ignorante utsagn. Kva er alternativet? At private selskap blir tvunget til å samarbeide med eit menneske dei ikkje vil samarbeide med? At ingen får diskutere mot Rowling sine utsagn? Kva etterlyser du når du skriver at "folk vil ta Rowling"? Vil du frede ho? Der ingen skal kunne komme med motargument? At folk kan skrive og sei ting i offentligheiten uten konsekvenser? Når du skriver MSM, sauser du i hope sosialt media, Reddit med VG då? Har VG, Dagbladet etc "tatt Rowling"? På kva måte? LarZen skrev (1 time siden): Nei. Det ødelegger filmer, serier, bøker, politikk og samfunnet med dette woke søppelet. Folk er livredde for å ikke passe inn i en firkanta boks med andre meninger. Når eit privat selskap lager eit produkt du ikkje liker, der du meiner inkludering og mangfold er ødeleggende for produktet/samfunnet.. Kva foreslår du? Tvinge selskaper til å lage eit produkt som dei ikkje vil lage men som du liker? Promotere ekskludering? Kva spesifikt ønsker du å oppnå? Kansellere svarte karakterer i GoW? Vi alle kan stemme med lommeboka. Ein trenger faktisk ikkje kjøpe den filmen, spelet eller boka. Rart å bli trigget av eit produkt ein ikkje liker, i eit fritt marked/samfunn. Du må dessverre bare venne deg til at spel som GoW vil få suksess eller feile basert på om folk liker produktet eller ikkje. Og om det blir ein suksess sjøl om det finnes ein svart karakter i norrøn setting, ja då vil samfunnet ha disse produktene. Men det er ikkje greit for deg? Så kan du heller spørre deg sjøl, kvifor minoriteter og kvinner, og det at markedet imøtekommer dei, er så stort problem for deg. Endret 26. april 2022 av Pallehysa 2 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) DjSlayer skrev (14 timer siden): "Kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker", virkelig? De har en merkverdig metode for å vise dette. Når de bruker bølletaktikk mot personer som de ikke liker meningene til så er det så fjernt fra "kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker" som det går an å komme. Skal vi flytte målstengene tilbake der de sto, kanskje? Du påsto: «LGBTQ+ handler om sex», hvorpå min motpåstand var «nei, det handler om følelsesliv, identitet og kjærlighetsrelasjoner mellom mennesker» Det du trekker frem her har ingenting med hverken sex eller relasjoner å gjøre, og følgelig heller ingenting med LGBTQ+ å gjøre hvis du står ved din første påstand. Så, skal du rydde opp i debatteknikken din og adressere argumentene du får, eller skal du skyte ut i stratosfæren på enda en tangent og ta med deg målstengene på ryggen? DjSlayer skrev (14 timer siden): Min våte drøm er å knuse ideen om at feminismen er en rasjonel bevegelse og folk får øynene opp for hvor ondsinnet den er. Du innrømmer i hvert fall at du har en klar agenda, og at noen form for rasjonell diskusjon er meningsløs. Endret 26. april 2022 av henrikwl 5 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 35 minutes ago, Pallehysa said: Tror folk at Reddit er representativt for samfunnet? Kva "woke" finner ein på Reddit? Kan du gje eksempler? Og J.K Rowling må tåle kritikk på sine ignorante utsagn. Kva er alternativet? At private selskap blir tvunget til å samarbeide med eit menneske dei ikkje vil samarbeide med? At ingen får diskutere mot Rowling sine utsagn? Kva etterlyser du når du skriver at "folk vil ta Rowling"? Vil du frede ho? Der ingen skal kunne komme med motargument? At folk kan skrive og sei ting i offentligheiten uten konsekvenser? Når du skriver MSM, sauser du i hope sosialt media, Reddit med VG då? Har VG, Dagbladet etc "tatt Rowling"? På kva måte? Når eit privat selskap lager eit produkt du ikkje liker, der du meiner inkludering og mangfold er ødeleggende for produktet/samfunnet.. Kva foreslår du? Tvinge selskaper til å lage eit produkt som dei ikkje vil lage men som du liker? Promotere ekskludering? Kva spesifikt ønsker du å oppnå? Kansellere svarte karakterer i GoW? Vi alle kan stemme med lommeboka. Ein trenger faktisk ikkje kjøpe den filmen, spelet eller boka. Rart å bli trigget av eit produkt ein ikkje liker, i eit fritt marked/samfunn. Du må dessverre bare venne deg til at spel som GoW vil få suksess eller feile basert på om folk liker produktet eller ikkje. Og om det blir ein suksess sjøl om det finnes ein svart karakter i norrøn setting, ja då vil samfunnet ha disse produktene. Men det er ikkje greit for deg? Så kan du heller spørre deg sjøl, kvifor minoriteter og kvinner, og det at markedet imøtekommer dei, er så stort problem for deg. Det er helt legitimt å være uenige, og det er sunt. Det som folk reagerer med på J. K. Rowling, er folkene som vil "ta" henne, oppfordre til boikott osv. Dette er ikke en sivilisert måte å drive debatt på. Bruk så mye motargument du vil, men la det være en debatt, og aksepter hennes syn. Det er lov å være uenige på sak, men ikke angrep personen. Det er nettopp dette folk reagerer på med "woke". Det er greit å diskutere, men hvis man hopper rett til å forsøke å straffe de man er uenige med, henge de ut som ignorante, oppfordre til boikott, så er det å gå for langt. Å fryse folk ut er det motsatte av inkludering og aksept. 2 2 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 26. april 2022 Forfatter Del Skrevet 26. april 2022 Kalle Klo skrev (1 time siden): Det er helt legitimt å være uenige, og det er sunt. Det som folk reagerer med på J. K. Rowling, er folkene som vil "ta" henne, oppfordre til boikott osv. Dette er ikke en sivilisert måte å drive debatt på. Bruk så mye motargument du vil, men la det være en debatt, og aksepter hennes syn. Det er lov å være uenige på sak, men ikke angrep personen. Det er nettopp dette folk reagerer på med "woke". Det er greit å diskutere, men hvis man hopper rett til å forsøke å straffe de man er uenige med, henge de ut som ignorante, oppfordre til boikott, så er det å gå for langt. Å fryse folk ut er det motsatte av inkludering og aksept. ta denne teksten, bytt ut "J.K. Rowling" med "kvinner og minoriteter", deretter bytt ut "woke" med "Fox News". Fyll ut utestengelse fra samfunnet der det står "boikott". 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Kalle Klo skrev (1 time siden): Det er helt legitimt å være uenige, og det er sunt. Det som folk reagerer med på J. K. Rowling, er folkene som vil "ta" henne, oppfordre til boikott osv. Dette er ikke en sivilisert måte å drive debatt på. Bruk så mye motargument du vil, men la det være en debatt, og aksepter hennes syn. Det er lov å være uenige på sak, men ikke angrep personen. Det er nettopp dette folk reagerer på med "woke". Det er greit å diskutere, men hvis man hopper rett til å forsøke å straffe de man er uenige med, henge de ut som ignorante, oppfordre til boikott, så er det å gå for langt. Å fryse folk ut er det motsatte av inkludering og aksept. ...å la være å kjøpe noe du ikke liker er altså toppen av 'woke' og 'cancel culture'... 2 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 11 minutes ago, AtterEnBruker said: ta denne teksten, bytt ut "J.K. Rowling" med "kvinner og minoriteter", deretter bytt ut "woke" med "Fox News". Fyll ut utestengelse fra samfunnet der det står "boikott". Men det er dere som hevder at "woke" ikke finnes, jeg har aldri benektet at Fox News eksisterer? Jeg sa tidligere i tråden at jeg er skeptisk til både alt-right og woke. Det er fullt mulig å være skeptisk til woke uten å støtte Fox News og alt-right, ikke sant? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg