Gå til innhold

Fortsatt lov med påske i Norge eller bare med "vårfest"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Jeg husker jeg i min ungdom fikk mye oppmerksomhet fra en pakistansk jente som jeg også ble noe betatt av. Men det ønsket selvsagt ikke familien eller hennes søsken. Jeg brukte dermed ikke energi på det. At det ikke finnes utfordringer skal jeg ikke si men jeg ser også at det stadig blir mer åpenhet for slikt selv om det ikke alltid er det.

I alle land der visse religioner ble tolerert har disse omsider tatt over. Det var en god grunn til at religion ble forbudt i Tyrkia av Kemal.

Lenke til kommentar

Religion skal ikke undervurderes som et maktmiddel. Det er flere land som har innført forbud på basis av slikt. I Norge har vi valgt å ha religionsfrihet som er greit for min del. Men jeg synes ikke vi skal sponse denne religionsfriheten med penger fra statskassen. Enhver religion må finansiere sine egne lokaler og aktiviteter.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Religion skal ikke undervurderes som et maktmiddel. Det er flere land som har innført forbud på basis av slikt. I Norge har vi valg å ha religionsfrihet som er greit for min del. Men jeg synes ikke vi skal sponse denne religionsfriheten med penger fra statskassen. Enhver religion må finansiere sine egne lokaler og aktiviteter.

Har du lest artikkelen fra "Nebelspalter"? Går ut fra at du kan tysk i og med at du virker å være dannet. Så er det jo ikke den store sak å lese tysk for en nordmann heller i og med at de to språkene er så beslektet som det bare går an å være.

Men kanskje litt mindre plagsomt er denne oversettelsen: https://www-nebelspalter-ch.translate.goog/der-muezzin-ruft-schon-in-halb-europa?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp

Skal jo innrømme at det også er plagsomt for meg som ikke er vant til det og aldri har levd i Norge å skrive på norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Norolf said:

Du følger kanskje ikke helt med hvem de fleste innvandrere tilbeder?

Du tilbeder da en fremmed asiatisk ørkenreligion akkurat som "de fleste innvandrere tilbeder"? Hva er forskjellen på det du sier og det de sier? Jesus er like norsk som McDonalds. Det er en global franchise som har som mål å utrydde enhver egenart og kulturell arv. Norsk og Europeisk kultur har jo blitt fullstendig ødelagt av kristendommen.

Dine etterkommere vil si akkurat det samme om islam som du sier om kristendommen.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Norolf said:

Såååå fint om vi får denne høytaler-hylingen nå i hele Europa. Som følge av ignoranse. Gled dere til det også hyles i deres nabolag "Oiaiaiaiaiaiaia jalalalala Allu ...."

https://www.nebelspalter.ch/der-muezzin-ruft-schon-in-halb-europa

 

Er det ikke du som hyler her da? Og hva med kirkeklokkene? DING DONG DING DONG tidlig søndag og andre dager også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Norolf said:

Nei, slett ikke. Kristendommen utgjør en stor del av Norges "unike" identitet.

Asiatisk ørkenreligion utgjør en stor del av Norges "unike" identitet? Du vet jo ingenting om hva du snakker om. Kristendom er like "norsk" som Islam. 

60bb9181c3aa95b46feb3c887b4f7786.jpg

Endret av Abigor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Du tilbeder da en fremmed asiatisk ørkenreligion akkurat som "de fleste innvandrere tilbeder"? Hva er forskjellen på det du sier og det de sier? Jesus er like norsk som McDonalds. Det er en global franchise som har som mål å utrydde enhver egenart og kulturell arv. Norsk og Europeisk kultur har jo blitt fullstendig ødelagt av kristendommen.

Dine etterkommere vil si akkurat det samme om islam som du sier om kristendommen.

Det står ingensteds i kristendommen at du skal drepe hedenske eller "ikke-troende". Det står det derimot i visse hellige bøker til andre religioner. Hadde dette ikke vært en "verdensreligion" allerede og vår eilte så interessert i masseimporteringen fra primitive land ville denne foreningen nok ha blitt forbudt som terroristisk gruppe i våre vestlige land

Utover det har kristendommen gjennom gått en århundrelang utvikling til den ikke bare ifølge sine rene lære i kjernen men også i praksis måtte bli den sekulære-tolerante formen som den er blitt i dag.

Dette gjelder ikke for visse andre religioner som er langt mindre tolerante - meget mildt sagt. Ja, godt mulig at de kommer dithen engang de også. Men i helsike - skal vi gjennom alt dette engang til? Skal vi gjennom en ytterligere 30-årig krig? Var det ikke nok med århundre lang kulturkamp i Europa?

Lenke til kommentar
Abigor skrev (7 minutter siden):

Er det ikke du som hyler her da? Og hva med kirkeklokkene? DING DONG DING DONG tidlig søndag og andre dager også.

Du har vel fått med deg kanskje at klokkeslagene ble forbudt eller sterkt innskrenket i Europa med tid og stund. Nettopp på grunn av larmvern - eller hva det nå heter på norsk. Og nå skal vi tillate denne hylingen da vi endelig har fått bukt med kirkeklokkene? Hvor sykt er ikke dette?

Lenke til kommentar
Just now, Norolf said:

Det står ingensteds i kristendommen at du skal drepe hedenske eller "ikke-troende". Det står det derimot i visse hellige bøker til andre religioner. Hadde dette ikke vært en "verdensreligion" allerede og vår eilte så interessert i masseimporteringen fra primitive land ville denne foreningen nok ha blitt forbudt som terroristisk gruppe i våre vestlige land

Utover det har kristendommen gjennom gått en århundrelang utvikling til den ikke bare ifølge sine rene lære i kjernen men også i praksis måtte bli den sekulære-tolerante formen som den er blitt i dag.

Dette gjelder ikke for visse andre religioner som er langt mindre tolerante - meget mildt sagt. Ja, godt mulig at de kommer dithen engang de også. Men i helsike - skal vi gjennom alt dette engang til? Skal vi gjennom en ytterligere 30-årig krig? Var det ikke nok med århundre lang kulturkamp i Europa?

Har du lest bibelen? Står da massevis om å drepe hedninger i bibelen! Og hva er det egentlig du snakker om, norsk identitet eller drepe ikke-troende? Vår elite har vært så interessert i kristendommen som har ødelagt norsk kultur og all annen kultur over hele verden.

Det IS har gjort de siste 10 år har kristne holdt på med i 2000 år.

M%C3%A5negarm-Havets-Vargar-Re-Mastered-

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (6 minutter siden):

Asiatisk ørkenreligion utgjør en stor del av Norges "unike" identitet? Du vet jo ingenting om hva du snakker om. Kristendom er like "norsk" som Islam. 

60bb9181c3aa95b46feb3c887b4f7786.jpg

En absurd påstand. Ja om du sletter de siste 1.000 årene så har du nok rett. Men rart nok er nordmennene flest etter 1.000 år med kirstendom nærmere Jesu og enda mere den protestantiske janteloven enn Snorri Sturlason.....

Lenke til kommentar
1 minute ago, Norolf said:

En absurd påstand. Ja om du sletter de siste 1.000 årene så har du nok rett. Men rart nok er nordmennene flest etter 1.000 år med kirstendom nærmere Jesu og enda mere den protestantiske janteloven enn Snorri Sturlason.....

Det er ikke så rart når de nordmennene som ikke ville bøye seg ble et hode kortere. Det var jo forbudt å ikke tro på kristendommen. Alt annet ble utryddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Har du lest bibelen? Står da massevis om å drepe hedninger i bibelen! Og hva er det egentlig du snakker om, norsk identitet eller drepe ikke-troende? Vår elite har vært så interessert i kristendommen som har ødelagt norsk kultur og all annen kultur over hele verden.

Det IS har gjort de siste 10 år har kristne holdt på med i 2000 år.

M%C3%A5negarm-Havets-Vargar-Re-Mastered-

Du er selv muslim, ikke sant? For selv en ateistisk nordmann har vel så mye greie på kristendommen at han makter å skille på den jødiske delen av bibelen og den kristne delen av bibelen.

Jeg gjentar: Ingensteds i den kristne delen av bibelen står det noe om drap av ikke-troende. Det stikk motsatte er tilfelle. Du burde kanskje tatt for deg den kristne lære engang?

Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Så det du sier er at om Islam reformerer seg og blir "fredelig" så kan den bli like unik norsk som kristendommen?

Om 500 år kanskje? Hvorfor ikke? Men definitivt ikke om 50 år. Heller ikke 100. Ikke forsøk deg engang....

Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så rart når de nordmennene som ikke ville bøye seg ble et hode kortere. Det var jo forbudt å ikke tro på kristendommen. Alt annet ble utryddet.

Lærer du noe av denne erfaringen? Det virker ikke sånn? Men siden du muligens tilhører fremmedreligionen er vel ikke det så rart....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...