OlavEH Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Norolf skrev (1 minutt siden): Er du plutselig gått over til religionsbeskytter-fraksjonen? Du som er så kritisk til kristendommen og enhver religion? Du skjønte ikke dette, nei? Jeg forsvarer ingen, de som driver med dette er jo noen primitive idioter. Men poenget ditt var at dette var et bevist på at Sverige er et islamsk land. Ville en person fått lov til å brenne koranen i et islamsk land? 3 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 quantum skrev (2 minutter siden): Men jul heter fortsatt jul og ikke vinterfest. Ja, det kan gå veldig fort at det ikke lenger heter det likevel. Da kan det være for sent å gni seg i øyene. Jeg tenker bare på alle disse teite kjønns- og hen-greiene. Også i Tyskland har de begynt med denne bullshitten som "(m/f/d)". (maskulin, feminin, divers) Om man hadde fortalt dette for en bare 3 år siden ville alle skrattledd høylydt. Så utrolig sykt er det. Det strutter av dekadanse. Men så vipps - over natt - skjedde det bare... Og alle er med. Som en saueflokk. Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 OlavEH skrev (4 minutter siden): Du skjønte ikke dette, nei? Jeg forsvarer ingen, de som driver med dette er jo noen primitive idioter. Men poenget ditt var at dette var et bevist på at Sverige er et islamsk land. Ville en person fått lov til å brenne koranen i et islamsk land? Nei., Sverige er riktignok ikke enda et fullstendig islamsk land. Men godt på vei. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) 6 hours ago, Norolf said: Jeg vet ikke hav du holder hellig. Men det går klart frem at du ikke har skjønt noe av det mest vesentlige av kristendommen. Kristendommen var en protestbevegelse mot den gamle jødiske troen. En fornyelse av selvsamme. På en måte ikke så mye annerledes enn protestantismen var en fornyelse av kristendommen i sin tid. Men samme det: Alle som er kristne vet at fundamentet til kristendommen ikke er det gamle testamentet, men det nye. Ikke søren om du skal få slippe unna med "Men samme det". Potensiale er relativt stort for at kristendomsdelen av bibelens mange vers er en romersk slags harselering hele teksten. Hvor jesusen er er bilde for de krigskampanjer som den romerske keiseren Titus la ut på. Det er ihverfall plausibel mulig at kan være en potensiell forklaring på oppdiktningen jesus. I penn av den meget jødiske skriftlærde Josefus som var kjøpt og betalt av "the Vespacian family" for å kuppe jødedommen. Datidens store "Goebbels"-skikkelse som brukte det Nye testament som ren propagandamaskineri. De lyktes godt i å passifisere de meget krigerske opprørerne på den tid. For det Nye testamentet forklarer til og med at du skal adlyde romernes lover og regler. Datiden var veldig urolig og direkte farlig for de romerske ytterste provinsene som f.eks. Judea. Jeg har lenge kjent på følelsen av at kirke kun er for makt over andre mennesker. Datidens kristendom var ihverfall slik, og den dag i dag driver det kristne evangeliet å spres til alle verdens hjørner. Om ikke "the Vespacian Jesus" som er skrevet av en meget omdiskutert fyr skulle være det beste svaret, så har ihverfall en professor ved navn Elaine Pagels overbevist meg nokså grundig. Hun driver ihvertfall seriøs forskning på de tidlig kristne. Det gammeltestamentiske er jo hårreisende fortellende og regler i skrift at bør nok behandles ganske for seg selv med spesialhansker. Endret 17. april 2022 av G Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 https://www-tichyseinblick-de.translate.goog/kolumnen/aus-aller-welt/schweden-muslime-protestieren-mit-brutaler-gewalt-gegen-koran-verbrennung/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp Jeg siterer fra denne tyske bloggen til en alfa-journalist i Tyskland: "Paludan og hans tilhengere ønsker å bevise at islam ikke er forenlig med verdiene i det svenske samfunnet, spesielt menings- og ytringsfrihet. Først av alt: Provokasjonen var vellykket. Brutale konfrontasjoner med muslimer viser hvem som egentlig eier Sverige i dag og hvor maktesløst politiet er." Bare ta det innover deg (eller hva det nå heter på norsk): "...viser hvem som egentlig eier Sverige i dag og hvor maktesløst politiet er" Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Norolf skrev (25 minutter siden): Og om ikke lenge islamsk. Skal vi se. I Norge har vi om lag 250.000 innbyggere som har bakgrunn fra land som i hovedsak har islam som største religion. Mange av dem er muslimer, men i likhet med de fleste nordmenn sekulære og ganske lite opptatt av religion. En del har flyktet eller reist fra et muslimsk styre de frykter. Som for eksempel i Iran eller Afghanistan. Og en del av dem er ikke-religiøse, eller har en annen religion. Så la oss anta at rundt 4-5% av befolkningen har bakgrunn fra et muslimsk land, om de er religiøse eller ei. Og legge til at jenter født av to innvandrerforeldre i Norge har omtrent den samme fødselsraten som jenter født av to foreldre av majoritetsbefolkningen. Du får ikke noe konkret svar, men du skjønner jo rimelig raskt tegninga - teorien din er helt virkelighetsfjern. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) 6 hours ago, Norolf said: For det første: Humanistiske verdier er basert på kristendommen. Antakelig er humanismen ikke tenkbart uten kristendommen engang. Hva mener De at jesusen var en kvinne? Eller snarere at han fremstilles med kvinneoppførsel? Husk disiplene hans stod klare for konfrontasjon mot romerne for å forsvare deres og jesusens leverett. Keiser Titus derimot var en kynisk kriger. "Han jaget svina ut på sjøen f.eks." (Les her: opprørerne jaget av den Flaviske Jesus) jamfør bibelens allegoriske i lesbar skrift med jesusens utdrivelse av demoner ut på sjøen via griseflokken. For en ting er nokså sikkert, og det er at kvinneledete samfunn har mindre konfliktfylt oppførsel. Menn har en tendens til mer adrenalin og uvøren oppførsel. Edit: Jens Stoltenberg er sånn sett kanskje "den kjerringa" som må til for at NATO ikke skal gå opp i liminga? Endret 17. april 2022 av G Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 G skrev (5 minutter siden): Ikke Soren om du skal fa slippe unna med " Men samme det". Potensiale er relativt stort for at kristendonsdelen av bibelens mange vers er en romersk slags harselering hele teksten. Hvor jesusen er er bilde for de krigskampanjer som den romerske keiseren Titus la ut på. Det er ihverfall plausibel mulig at kan være en potensiell forklaring på oppdiktningen jesus. I penn av den meget jødiske skriftlærde Josefus som var kjøpt og betalt av "the Vespacian family" for å kuppe jødedommen. Datidens store "Goebbels"-skikkelse som brukte det Nye testament som ren propagandamaskineri. De lyktes godt i å passifisere de meget krigerske opprørerne på den tid. For det Nye testamentet forklarer til og med at du skal adlyde romernes lover og regler. Datiden var veldig urolig og direkte farlig for de romerske ytterste provinsene som f.eks. Judea. Jeg har lenge kjent på følelsen av at kirke kun er for makt over andre mennesker. Datidens kristendom var ihverfall slik, og den dag i dag driver det kristne evangeliet å spres til alle verdens hjørner. Om ikke "the Vespacian Jesus" av skrevet av en meget omdiskutert fyr skulle være det beste svaret, så har ihverfall en professor ved navn Elaine Pagels overbevist meg nokså grundig. Hun driver ihverfall seriøss forskning på de tidlig kristne. Minner litt for mye om en sammensauset sammensvergelsesteori, synes jeg. Goebbels, Vespasian, Josefus. Vespasian ble keiser 69 år etter Jesu fødsel og dermed omtrent 40 år etter Jesu henrettelse. Det er vel lite som taler imot at Jesu eksisterte. Det er mere sannsynlig enn omvendt. Om Jesu var guds sønn eller bare en benådet sektfører som så mange andre før og etter han - det må enhver bestemme for seg selv. Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 Snikpellik skrev (5 minutter siden): Skal vi se. I Norge har vi om lag 250.000 innbyggere som har bakgrunn fra land som i hovedsak har islam som største religion. Mange av dem er muslimer, men i likhet med de fleste nordmenn sekulære og ganske lite opptatt av religion. En del har flyktet eller reist fra et muslimsk styre de frykter. Som for eksempel i Iran eller Afghanistan. Og en del av dem er ikke-religiøse, eller har en annen religion. Så la oss anta at rundt 4-5% av befolkningen har bakgrunn fra et muslimsk land, om de er religiøse eller ei. Og legge til at jenter født av to innvandrerforeldre i Norge har omtrent den samme fødselsraten som jenter født av to foreldre av majoritetsbefolkningen. Du får ikke noe konkret svar, men du skjønner jo rimelig raskt tegninga - teorien din er helt virkelighetsfjern. Hvordan kan det ha seg da at muslimene allerede til dels råder i Sverige? At statsmakten må vike tilbake, at det finnes NO-GO-AREALER i du gamla, du fria, du fjällhöga land? Såvidt meg bekjent er også i Sverige muselmennene en minoritet - skjønt sterk voksende minoritet. Likevel råder de over deler av landet. Du trenger ikke å stille majoriteten for å ha makt. I våre vestlige land er det heller ikke folkene som råder men de superrike oligarkene. Til tross for at de er en museliten minoritet. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 6 hours ago, OlavEH said: Ja, virkelig. Kristendommen i godt over 1500 år før opplysningstiden var virkelig human. Korstog, inkvisjon, kolonisering med bibelen i hånden, avlatshandel og skjærsilden, hekseprosesser, osv, osv, osv. Dagens kristendom i den vestlige verden bærer mer preg av de humanistiske idealene som primært oppstod etter opplysningstiden og deretter ble påtrykt de skrullereligiøse, ikke fordi de kristne selv fremkjempet disse endringene. Det er fortsatt en del av bibelen. Den består ikke bare av det nye testamentet. Det er mildt sagt hyklerst å bare cherrypicke de "beste" bitene av bibelen for å vise for flott kristendommen er, men gjør det motsatte med koranen for å vise fæl islam er. Jeg har for øvrig ingenting til overs for islam heller, men jeg er ikke så jævla hyklersk at jeg later som eller tror at det er en annen religion som er den beste løsningen og det mest troverdige forsvaret mot mer ekstreme religiøse. Det er det kun ateisme eller agnostisisme som er. Ikke bare det du ramser opp der. Men mange hundreårige pestbølger inkludert den store Svartedauen gjorde sitt til at mennesket slapp unna det klamme grepet til kirkeadelen. Slik at det i seg selv skapte vei i vellinga for opplysningstiden. Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 G skrev (8 minutter siden): Hva mener De at jesusen var en kvinne? For en ting er nokså sikkert, og det er at kvinneledete samfunn har mindre konfliktfylt oppførsel. Det sier bare de som aldri har opplevd "Zickenkrieg" kamphønser seg imellom ....hehehe....Jeg vet ikke hva dette heter på norsk i og med at jeg bare kan litt norsk. Men det finnes nok også et ord for det på norsk, en typisk kvinnelig oppførsel, tendens til høylydt, verbalt voldelig og uendelig krangling seg imellom om det siste ubetydelig tøvet.Meget idiomatisk tysk ord. "Sauekrig" - ? Men sant nok er kvinner mindre fysiske pga fysisk svakhet. De bruker gift istedenfor kniv. Hva mener du med "De" forresten i den første setningen? Sa du "De" til meg? Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) 6 hours ago, Norolf said: Du har ingen som helst aning av den opprinnelige kristendommen. Heller ikke av det som står i det nye testamentet. Du forveksler kanskje norske pinsevenner og slike ekstremer sekter med kristendommen Du har forresten glemt å ha med seksuell misbruk i din opptelling. Nå skal jeg iallefall ha påskemiddag. Dere kan gjerne spise bildeeggsøke-middag 😃 Jeg har via å lese litt fra Elaine Pagels studier på de tidlige kristne. Eksempelvis antikrist som av mange kristne dessverre feiltolkes å være et satans vesen. Egentlig betyr det bare simpelthen "mot kristus". Og det ble tidlig brukt på å skjelle ut gnostiske kristne av de ortodokse kristne som er opphav til omtrent alle kristne retninger som brorparten av oss noensinne har hørt om til vanlig. Dessuten så er Peter ingen ekte apostel (en som vandrer med jesusen på ordentlig (liksom) noe selv teologer innrømmer til tider. Han er innskutt av romerne for å danne hjørnesteinen til den ortodokse kirke (inkluderer katolikker og andre kristne dette). Hilsen en ateist med noe mellom ørene. Endret 17. april 2022 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 6 hours ago, shockorshot said: Åja, er det forskjellig gud? Er det en annen gud som sier at de skal voldta og drepe alle barna i landsbyen de skal ta over? Shit, visste ikke at det gamle testamentet handlet om en heeeeeeeeeeeeeeelt annen gud. Da er vel alt med moses osv også bare ræl. Det blir feil å se det slik også. Alle brorparten kristne omfavner stort sett Yahweh fra det Gamle testamentet som den samme gud for det sønnen utgir seg for å være. Nemlig treenigheten. Det finnes de religiøse som ikke omfavner treenigheten også. Ergo så skal brorparten kristne inkludere det Gamle testamentet. Noen mer hardcore bokstavtro en andre. Jødene godtar ikke jesusen som noen gud eller gudeerstatter, men så er de heller ikke kristne da. Noe taler for at jesusen er oppfunnet, selv om de kristne mener at jesusen danner en ny tid hvor fariseernes rigide regler ikke lengre skal følges. 1 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 G skrev (4 minutter siden): Jeg har via å lese litt fra Elaine Pagels studier på de tidlige kristne. Eksempelvis antikrist som av mange kristne dessverre feiltolkes å være et satans vesen. Egentlig betyr det bare simpelthen "mot kristus". Og det ble tidlig brukt på å skjelle ut gnostiske kristne av de ortodokse kristne som er opphav til omtrent alle kristne retninger som brorparten av oss noensinne har hørt om til vanlig. Dessuten så er Peter ingen ekte apostel (en som vandrer med jesusen på ordentlig (liksom) noe selv teologer innrømmer til tider. Han er innskutt av romerne for å danne hjørnesteinen til den ortodokse kirke (inkluderer katolikker og andre kristne dette). Hilsen en ateist med noe mellom ørene. Ja, hva skal jeg si? Du vant. Jeg tapte. Denne gangen. Dette kan ikke jeg hamle opp med. *sukk* Jeg har uansett en tung ulempe i og med at jeg har begrensede muligheter for å ordlegge meg på norsk. Det er en stor utfordring å sette ord på saker og ting om man bare kan noen får ord i et fremmedspråk.... Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) 4 hours ago, knutinh said: Tidligere tiders lærde og filosofer har ofte vært kristne. Var det bare et skalkeskjul for å få lov til å gjøre greia si? Eller gjør stirring på bibelen med et talglys i et kloster at det er lettere å tenke kloke tanker? Evt at tankene dine ble bevart for ettertiden. Når Europa har utviklet en filosofi etter år 1500 som har gjort mye bra for mennesket (tross mye fandenskap), mens den muslimske verden etter Ottomanerne har stagnert på alle vis, er dette et utslag av forskjeller mellom religionene, eller skyldes det helt andre ting (som fortrinn Europa fikk ved geografi, tilgang på energi etc)? Nja. Den romerske jesusen i fra det romerske det Nye testamentet som forsvarer romernes lover og regler kom kanskje i fra er litt mer sivilisert samfunn en hva landeveisrøveren, barbaren og pedofilen Mohammed gjorde kan tenkes. Romerne bodde gjerne ikke like hyppig i telt til normalt som det ørkennomaden Mohammed gjorde. Med unntak da av under romerske militære kampanjer med rødvin og andre nytelser. Husk at jesusen populært gjorde om vann til vin. Noe som nettopp passer en romersk gane som hånd i hanske. Endret 17. april 2022 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 (endret) 4 hours ago, Norolf said: Om dere er ateister burde dere være skikkelig redd disse: For det står i deres "hellige bok" at de SKAL drepe de ikke-troende, altså ateister. Dere er veldig naive som jeg ser det. Mange er klar over at koranen sier det også. Slapp helt av nå. Man behøver ikke en gang sterk høyreorientering for å få dette med seg. Oppførselen burde egentlig tale nok for at det der er uønsket. Sverige blir snart det nye palestina? Endret 17. april 2022 av G 1 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 G skrev (Akkurat nå): Mange er klar over at koranen sier det også. Slapp helt av na. Man behøver ikke en gang sterk høyreorientering for å få dette med seg. Oppførselen burde egentlig tale nok for at det der er uønsket. Sverige blir snart det nye palestina? Bare med omvendte roller? I Palestina er jo muslimene ofrene i eget land.... Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 4 hours ago, Norolf said: Det er da ikke så lenge siden? Der er fortsatt fullgod norsk... Ikke om dere først og fremst slår ned på eldgamle historier om hekseforbrenning som er mye eldre enn 150 år. Og lukker øyne for det som skjer i dag. Om kommer til å skje i morgen.... Men jeg vet at dere har blitt hjernevasket i det norske skolesystemet. Og har sett for mye NRK. Å var det mohammedaner De mener? Det var slikt sprøøøk forfedrene mine nyttet. Kall det for muslim eller islamist og velg selv å bli bedre forstått 🤣 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 G skrev (Akkurat nå): Å var det mohammedaner De mener? Det var slikt sprøøøk forfedrene mine nyttet. Kall det for muslim eller islamist og velg selv å bli bedre forstått 🤣 Nå er det sånn at norsk faktisk er et fremmedsprog for mig. Ha meg unnskyldt altså... Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 17. april 2022 Forfatter Del Skrevet 17. april 2022 God natt alle sammen! P.S.: Gi oss vårt daglig brød ....og spar oss for svenske tilstander... (For å være ærlig: Dere har allerede for lengst svenske tilstander i landet. Dere vet det bare ikke enda....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå