oslogutt2 Skrevet 15. april 2022 Del Skrevet 15. april 2022 (endret) Er det noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt bensin og diesellukt fra bilen? Endret 15. april 2022 av oslogutt2 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 15. april 2022 Del Skrevet 15. april 2022 Bensin og diesellukt? Hvordan klarte du å få til begge deler? Hvor kommer lukten fra? Lenke til kommentar
oslogutt2 Skrevet 15. april 2022 Forfatter Del Skrevet 15. april 2022 Jeg har hatt både kanner med bensin og diesel i bilen Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 15. april 2022 Del Skrevet 15. april 2022 oslogutt2 skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt både kanner med bensin og diesel i bilen lukke opp vinduene, sett god lukt i bilen... 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 oslogutt2 skrev (19 timer siden): Jeg har hatt både kanner med bensin og diesel i bilen Så det har med andre ord kommet drivstoff på deler av interiøret. Alt som kan tas ut kan du jo vaske utenfor bilen. Plastdetaljer kan du vaske med eks. bilvaskemidler (sjampo) men ikke bruk de sterkeste som avfettingsmidler da disse kan være så sterke at plasten kan misfarges. Om du har mulighet til å åpne dør/bagasjeluke og få sollys direkte på der det er sølt vil det også hjelpe. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 Et lite tips. Når jeg har dunker med diesel i bilen, pleier jeg å legge kanna i en stor plastpose - så jeg unngår å få noe på interiøret. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 Å vaske vekk alt du får til er første bud. For lukt så fungerte eddik veldig bra på røyklukt i ei leilegheit, men veit ikkje om det er like effektivt i bil på dei luktene. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 Hvis det er sølt diesel på noe i bilen er å fjerne alt det har kommet diesel på det eneste som vil ta bort lukten. På harde overflater kan det selvsagt vaskes bort. Et teppe eller sete vil lukte i mange år. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 Er det sølt i interiøret, så må det renses. Beste er en tekstilrenser aka tepperensemaskin. Er garantert noen i nærheten som leier ut det. Skal du kun bruke det en gang så er det dyrt å kjøpe en selv. https://www.garasjetid.no/kärcher/11002250/kärcher-puzzi-8-1-tekstilrensemaskin-proff?gclid=Cj0KCQjw0umSBhDrARIsAH7FCoeBvjAdwTJYcs8DEA_3FKFQoQ_wj6G7RU-bFmvEBiqRvg3HI3XmRlwaAn-5EALw_wcB Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 sagflis kan trekke seg til det meste. zalo for å rengjøre harde flater. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 6 minutes ago, stamkunde said: sagflis kan trekke seg til det meste. zalo for å rengjøre harde flater. Kattesand kanskje. Og eddik eller salmiakk i en skål for å nøytralisere lukter. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 Diesellukt er umulig å bli kvitt. Du må fjerne det som har fått diesel på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå