runela Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg tenkte jeg skule kjøpe meg Sunbeam Rheobus Kit#3. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI Jeg tekte å kjøpe den for og få en stillere pc når jeg ikke spiller. Men jeg er veldig plaget med varm luft i rommet når jeg har på pcen vil den bruke lengere tid og varme opp rommet på lav viftehastighet? Er det noen store fordeler med denne viftestyringen? Få mere fart på viftene en uten? Er den bra? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 større fart; nei berdre kjøling inne i pc; nei kaldere i rommet; nei (vil ta lengre tidå varme opp) stillere; Ja, vist du stiller ned viftene så.. men da blir det varmere inne i kassa Løsningen på varmt rom, vil i de fleste tillfeller vere å opne ett vindu Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Viftestyringens eneste virkning er at det ikke bråker når du ikke spiller. Hvis rommet ditt blir varmt så lukk opp et vindu ellet kjøp en vifte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Eg har ein tidlegare versjon av den rheobusen og synest den er kjempebra. Eg har prøvd ein med display og greier, men synest Sunbeam sin er bedre. Du kan stille viftene frå 0-12V dvs. frå full stopp til full fart Dersom viftene blir styrt ned så blir det heller varmere, men eg kan ikke skjønne at varme er eit stort problem Bedre kjøling blir det ikkje fordi du stiller viftene ned, dvs på eit lågare turtall så dei bles mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå