Lyraandwill Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 Heisann, Min datter har lyst på stasjonær pc. Spiller ikke noe mer krevende enn Minecraft og sims. Skal ellers brukes til skolearbeid. Hva er 'minimum' skjermkort jeg må se etter? Skal kjøpe brukt og forstår meg på behov på resten av komponentene. Lenke til kommentar
Undified Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 Noe med 4gb videominne ville jeg sagt. Nå er jo alt på vei ned i pris så en god pris i dag kan være en høy pris imorgen. GTX 970, gtx 960, rx 580 4g etc. Bare søk deg frem til noe som ser greit ut. ser det er noen 970er som er greit priset på finn. hold deg til 4gb vram så finner du nok noe som er ok priset. det holder i massevis til sims og minecraft. 2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 Hvis du skal kjøpe full PC, kjøp AMDs 5700G CPU og test først om det innebygde skjermkortet der fungerer godt nok. Så kan du oppgradere med bedre skjermkort hvis det trengs AMD har bedre integrerte skjermkort enn Intel fortsatt, men kun de som ender med G har det. 1 1 Lenke til kommentar
Lyraandwill Skrevet 14. april 2022 Forfatter Del Skrevet 14. april 2022 Undified skrev (1 time siden): Noe med 4gb videominne ville jeg sagt. Nå er jo alt på vei ned i pris så en god pris i dag kan være en høy pris imorgen. GTX 970, gtx 960, rx 580 4g etc. Bare søk deg frem til noe som ser greit ut. ser det er noen 970er som er greit priset på finn. hold deg til 4gb vram så finner du nok noe som er ok priset. det holder i massevis til sims og minecraft. Takk for svar. Så et 780 gtx med 3 GB ram blir litt spedt? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Lyraandwill skrev (50 minutter siden): Takk for svar. Så et 780 gtx med 3 GB ram blir litt spedt? Ytelsen til GTX 780 (3 GB) er grei nok. Men det er gammelt bruker 230W. Altså litt mye strømforbruk i forhold til ytelse. Her er en rangering av skjermkort. Alle som er med der er nok kraftig nok for de spillene du nevnte: https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html Endret 14. april 2022 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Undified Skrevet 15. april 2022 Del Skrevet 15. april 2022 7-serien har heller ikke driverstøtte lenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå