Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Atrieflimmer av ritalin, alkohol eller candesartan

Gjest 23ae1...42c

Anbefalte innlegg

Gjest 23ae1...42c

For ikke så lenge siden hadde jeg atrieflimmer i flere timer, men OK puls.

Dagene før hadde jeg tatt ritalin og candesartan, samt drukket alkohol.

Jeg er i 20-årene og er ellers frisk. Har ingen med hjerteproblemer i familien.

Etter det jeg leser på internett, ser det ut som atrieflimmer er en varig tilstand.

Er det slik at atrieflimmer sannsynligvis kommer tilbake? Eller finnes det engangstilfeller?

Anonymous poster hash: 23ae1...42c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 23ae1...42c skrev (6 timer siden):

For ikke så lenge siden hadde jeg atrieflimmer i flere timer,

Hvordan vet du at det var atrieflimmer? Har du EKG hjemme eller andre muligheter for å måle hjertets aktivitet? Nei, pulsklokke regnes ikke.

men OK puls.

Atrieflimmer og samtidig stabil puls hører ikke sammen. Hvis pulsen var stabil, kan det være noe annet du har opplevd.

Jeg er i 20-årene og er ellers frisk. Har ingen med hjerteproblemer i familien.

Godt utgangspunkt, også for at du ikke har arvelige hjertelidelser, men ingen sikkerhet for at du ikke har noe annet som bør undersøkes.

Etter det jeg leser på internett, ser det ut som atrieflimmer er en varig tilstand.

Det stemmer ikke. Her er det et svært stort antall ulike faktorer som styrer. Det er ikke mulig å gjengi dette på et forum da vi snakker utallig mye litteratur og forskning. Atrieflimmer eller andre rytmeforstyrrelser, kan være kortvarig forbigående som følge av: "ritalin og candesartan, samt drukket alkohol", men det kan også være et første tegn på et medfødt hjertefeil som ble fremprovosert. Hvis det er det vil det muligens komme tilbake senere i livet, hvis ikke, da var det forbigående.

Likevel er din opplevelse så pass alvorlig at du absolutt bør konsultere fastlegen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...