Arne Fenstad Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Forsinkede ladeanlegg førte til problemer for fergeselskap [Ekstra] Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Fjord1, fra fylket til Havila til den vide verden.. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/vision-ridge-partners-and-havila-holding-complete-privatization-of-fjord1?publisherId=90063&releaseId=17914370 Ladeinfrastrukturen kommer etter batterifergen, det er vel lignende med historien om hydrogenfergene som må kjøpe hydrogen fra Tyskland.. Det humper litt med logistikken i det Grønne skiftet, og jeg skjønner ikke hvem som skal lede dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) Dette viser viktigheten av redundante framdriftsystemer. Enten det er leveranseproblemer i forbindelse med oppstart, skyhøye priser på enten strøm eller diesel, oljestreik, tankbilsjåførstreik, tankbil-kompatible veier som har sklidd ut eller har værproblemer eller rammes av skred, kraftlinjer som må vedlikeholdes etc. Vi bør også tenke redundans når kjøper inn alt fra nødetat-biler, til personbiler, skip, tog, forsvars-kjøretøy osv. Å velge kjøretøy som er helt avhengig av én spesifikk energivare gjør oss mer sårbar for leveranser enn å velge kjøretøy som kan veksle. Endret 13. april 2022 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå