Gå til innhold

er maskinen min bra nok te det nyaste innen spel

hypers

Anbefalte innlegg

eg har eit msi hk med amd xp 2400, ati radeon 9200SE 128 mb, 256 mb ddrRam, 120gb harddisk, eg sliter med å holda cpuèn min kald, den ligger på 49 grader.

har dåke nokon tips om oppgraderind?

har dåke nokon tips om korleis eg kan få cpuèn kaldere?

eg har aero s204 kabinett og eg har kjølepasta på cpuèn.

cpu viften min: Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2800 26dB

sist gang eg sente spørsmål om oppgraderin så sa dei at eit nytt skjermkort og ram var det eg trengte mest.

eg har 4 vifter inni kabinettet

Endret av hypers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du kjølepasta på kjøleren?

og et nytt skjermkort er å foretrekke. 256 mb rambrikke til hadde og gjort seg...ganske nødvendig vil jeg tro.

skjermkort: ati radeon 9600xt tror jeg er det beste i middelklassen, og vil nok duge til de fleste nye spill.

er du kresen så er vel 9800 det beste kortet. bedre en nvidia på dx9 spill..nye spill med andre ord.

Lenke til kommentar

Du bør vel kanskje kjøpe et nytt grafikkort og 256 ram til, og kanskje overklokke litt hvis du vet hvordan, men husk, når du overklokker mister du alt som heter garanti! Og alt med måte =) (dvs, ikke gå for langt)

men ontopic igjen, denne pc'n vil du nok ikke kunne spille HL2 og Doom 3 på rimelig oppløsning.

Anbefaler et ATI Radeon 9600XT grafikkort :D

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Som det blir sagt her er skjermkortet og mengda ram flaskehalsen din! Eg ville ha bytta til ATI9600XT eller 9800XT og tillegg kjøpt ei 512 mb ram-brikke.

Når det gjeld tempen så kan det vere at du må montere ekstra kabinettvifter for å få luftsirkulasjon i kabinettet!

Lenke til kommentar
Som det blir sagt her er skjermkortet og mengda ram flaskehalsen din! Eg ville ha bytta til ATI9600XT eller 9800XT og tillegg kjøpt ei 512 mb ram-brikke.

Når det gjeld tempen så kan det vere at du må montere ekstra kabinettvifter for å få luftsirkulasjon i kabinettet!

Helt enig, blir mye bedre da!!

Lenke til kommentar
eg har eit msi hk med amd xp 2400, ati radeon 9200SE 128 mb, 256 mb ddrRam, 120gb harddisk, eg sliter med å holda cpuèn min kald, den ligger på 49 grader.

har dåke nokon tips om oppgraderind?

har dåke nokon tips om korleis eg kan få cpuèn kaldere?

eg har aero s204 kabinett og eg har kjølepasta på cpuèn.

cpu viften min: Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2800 26dB

nytt skjermkort og ram var det eg trengte mest.

Tror nok ikke den vil klare de Absolutt nyeste spillene siden du har Radeon SE kort, altså SE versjon kort er ordentlig dårlige! kjøp nytt Skjermkort, f.eks

Sapphire Radeon 9600 Pro eller

Sapphire Radeon 9600 XT

Og en ram brikke til meed f.eks 256mb og 512mb til er nok heller ikke som Dumt, husk da og få en brikke med samme ram hastighet som du har nå.

Når det gjelder Cpu varme, er ikke rundt 50C så halv gærent, men det burde ikke være mer heller, du kunne jo f.eks også kjøpt en Coolermaster Aero 7+ eller thermaltake Volcano 11 da disse er noen av de beste kjølerne. disse koster rundt 300-350.-kr

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Dersom du har råd, kjøp 9800pro/xt, har du et lite budsjett kjøper du 9600pro/XT. En 512mb ram til hadde også gjort seg dersom du har råd, ellers duger en til 256mb brikke. I dag er minst 512mb minne anbefalt dersom man vil spille iallefall, jeg vet om flere spill som blir bortimot uspillbare med bare 256mb.

Dersom du ønsker å bytte ut kjøleren din, bør du sjekke ut MIST frostbite hos microplex. Den skal kjøle bra og være stillegående, jeg har bestillt en sånn til min P4, men har ikke mottatt den enda.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...