Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slitasjegikt i ankel - erfaringer eller alternativer?

#Snella

Anbefalte innlegg

Jeg har fått slitasjegikt i et ankelledd, som trolig kommer av at jeg har en psoriasis leddgikt og tidligere har operert i ankelleddet.

Nå er det ekstremt smertefullt og jeg klarer ikke lenger gå på foten uten smerter.

Jeg har fått tilbud om å sette inn en ankelprotese, alternativt avstivning av leddet. Men jeg får inntrykk av at dette har variabel effekt. Avstivning har jeg hørt en del om, men ikke protese.

Er det noen som har erfaring med ankelprotese? Som vil dele? 

Jeg forsøker nå også stamcellebehandling, hvor de sentrifugerer blodet og sprøyter tilbake kroppens egne byggestener for å se om det kan hjelpe, for å redusere smerter og forhåpentligvis utsette en operasjon. Noen som har erfaringer å dele på slike type behandlinger?

Jeg har også hørt at noen har fått bruskprotese, men det pratet de ikke om på sykehuset. Noen som har erfaringer med det, i ankelledd?

Jeg er i hovedsak ute etter å lære mest mulig om hvilke alternativer som kan finnes, innland som utland, privat som offentlig.

Håper noen har tilsvarende erfaringer og har kommet lenger enn meg, som jeg kan lære av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...