Snikpellik Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) skaftetryne32 skrev (11 timer siden): Teknisk sett en voldtekt tror jeg, siden gutten var beruset og underårig, men ble ikke noe dom på krapylet gitt, senere begikk TSG karakterdrap på gutten. Han var 17, Skei Grande var 38: Nå forteller han sin historie Sitat 26-åringen sier han ikke vil gå i detalj om hva som skjedde, men avgrenser det til dette: – Vi hadde begge drukket. Vi gikk en tur og havnet i kanten på en kornåker, hvor vi lå sammen. Frivillig, sier han. (...) – Over tid er dette blitt en ofte fortalt historie blant familie og venner, som jeg har tatt humoristisk. Men det har også vært mange netter uten søvn, fordi jeg har opplevd det som mobbing. Jeg tenkte at det vil gå over, og det gjorde det jo, sier han og legger til: – Det er ikke fordi jeg er noe offer jeg forteller dette i dag, men fordi jeg ikke er redd for sannheten. Endret 13. april 2022 av Snikpellik 2 1 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Tomahawk skrev (7 timer siden): Enig i dette. Hvis mange visste om hvem som gjorde det er det også sannsynlig at noen før eller siden ville avslørt hvem det var. Er vanskelig å få 10 stykker til å holde dette hemmelig under kraftig press fra partiledelse og media. Etter det jeg har skjønt var det store mengder alkohol involvert. Tipper én av deltakerne har sett telefonen ligge ubevoktet og fått det for seg der og da i fylla at det var en god ide å sende meldingen, for så å få tidenes fylleangst etterpå. Antakelig noen som har mye å tape på å bli avslørt som avsenderen. Grunnen til at vedkommende skrev «vi» kan være at deltakerne har snakket nedlatende om Navarsete tidligere på kvelden. Hun var vel ikke så populær blant de som var på hytteturen. Er fitte det samme som "cunt" på engelsk? Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Snikpellik skrev (1 time siden): Han var 17, Skei Grande var 38: Nå forteller han sin historie Burde ikke statsadvokaten etterforsket av seg selv? Skandale at han ikke gjorde det? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Snikpellik skrev (1 time siden): Vi hadde begge drukket. Vi gikk en tur og havnet i kanten på en kornåker, hvor vi lå sammen. Frivillig, sier han. Ja det er greit nok, men poenget mitt er at han var en ruset 17 år gammel gutt, teknisk sett et ruset barn, som en godt voksen gammel kjerring "utnyttet" ? Tja kanskje ikke han følte det sånn, men er det greit og ha sex med rusa barn så lenge de er over den seksuelle lavalder ? Eller er problemet at han var rusa og muligens til og med skjenka med tanke på sex, ikke at jeg ser den påstanden noe sted, men jeg tror de fleste vet at litt rusmidler hjelper til med å få sklidd av den boksershortsen. 1 1 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 skaftetryne32 skrev (7 minutter siden): Ja det er greit nok, men poenget mitt er at han var en ruset 17 år gammel gutt, teknisk sett et ruset barn, som en godt voksen gammel kjerring "utnyttet" ? Tja kanskje ikke han følte det sånn, men er det greit og ha sex med rusa barn så lenge de er over den seksuelle lavalder ? Eller er problemet at han var rusa og muligens til og med skjenka med tanke på sex, ikke at jeg ser den påstanden noe sted, men jeg tror de fleste vet at litt rusmidler hjelper til med å få sklidd av den boksershortsen. forskjellen er vel at han ikke har sagt han ble utnyttet og at det var frivillig. Hadde han sagt han ble skjenka, og at hun var pågående så hadde saken vært verre. Hadde jeg havna i kornåkeren med TSG så hadde jeg ihvertfall sagt at jeg ble lurt, skjenka, utnyttet og tilogmed truet... Aldri i verden om jeg ville sagt at det var frivillig. 5 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Baranladion skrev (3 minutter siden): forskjellen er vel at han ikke har sagt han ble utnyttet og at det var frivillig. Hadde han sagt han ble skjenka, og at hun var pågående så hadde saken vært verre. Hadde jeg havna i kornåkeren med TSG så hadde jeg ihvertfall sagt at jeg ble lurt, skjenka, utnyttet og tilogmed truet... Aldri i verden om jeg ville sagt at det var frivillig. Dette kan han vell endre forklaring på, når han blir moden nok til å skjønne maktbalansen. Evt. at hun får en jobb han ikke unner henne *skriver dette med et godt snev av sarkasme, og kommer ikke til å forsvare uttalelsen 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 mandodiao skrev (1 minutt siden): Dette kan han vell endre forklaring på, når han blir moden nok til å skjønne maktbalansen. Evt. at hun får en jobb han ikke unner henne *skriver dette med et godt snev av sarkasme, og kommer ikke til å forsvare uttalelsen Haha, jeg liker sarkasmen din, og tar poenget! Jeg føler jeg har lyst til å forsvare det også, for det er ikke utenkelig for meg at unge kvinner lettere føler på slike maktmisbruk enn det unge menn gjør. Rett og slett fordi alt fokus har ligget på at det er kvinner som er ofre for slikt, og det nesten er "utenkelig at menn blir det. " Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Baranladion skrev (44 minutter siden): or det er ikke utenkelig for meg at unge kvinner lettere føler på slike maktmisbruk enn det unge menn gjør. Rett og slett fordi alt fokus har ligget på at det er kvinner som er ofre for slikt, og det nesten er "utenkelig at menn blir det. " Den dag i dag så er det en langt større sak at ei gammel kjerring fikk en melding via trynebokji så det er nok en viss sannhet i det. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Meldingen kan vanskelig tas seriøst og burde ikke være en sak. Dette kan vanskelig tas alvorlig av andre enn de som tar alt bokstavelig grunnet en diagnose eller mangelfull utvikling. Selv ved drapstrussel, i alle fall i yrker hvor man jevnlig blir utsatt for slikt, skal man klarlegge om det er alvorlig ment eller sagt i affekt. Altså som en umiddelbar emosjonell reaksjon. 1 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) Navarsete ber personen bak hyttetur-melding stå fram Sitat Liv Signe Navarsete mottok en trakasserende melding fra en Senterparti-hyttetur i 2016. Nå ber hun personen som sendte meldingen, om å stå fram. Sitat – Å være åpne og ærlige om sannheten er helt avgjørende for tilliten til politikere. Derfor må den som sendte hyttetur-meldingen, ta ansvar og stå fram. Så lenge ingen tar ansvar, svekkes tilliten til alle, sier hun til NRK. Sitat Navarsete er kritisk til sitt eget partis varslingssystem og sier at hun selv har kjent på at det har vært en for høy terskel for å varsle. Hun legger samtidig til at hyttemelding-saken ikke plager henne i dag. – Men den lever åpenbart videre i det norske samfunnet fordi ingen har tatt ansvar og dermed lagt saken død. Vi kan ikke vite hva som er sannheten så lenge ingen tar ansvar, sier Navarsete. Sitat Hun gir støtte til Senterkvinnene, som nylig sa til NRK at de ønsker at en kvinne skal være involvert i håndteringen av varsler i partiet. – At man kun kan varsle til en mann bidrar til å heve terskelen for å varsle. https://www.nrk.no/norge/navarsete-ber-den-som-sendte-hyttetur-sms-sta-fram-1.15931902 Endret 13. april 2022 av Subara 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) Her er løsningen på (påske-)krimgåten: De lekte en slags russisk rulett der en skrev en melding som ville skape oppstyr. Så brukte de en mekanisme som utløser "send" med en viss (lav) sannsynlighet. Easy-peasy. Sjønnte dere ikke det? Dette er jo en gammel lek - og kjerriga gikk 5-på 🙂 Denne saken er kjemisk fri for "sexuell trakasering". Endret 13. april 2022 av lada1 Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Var ikke Navarsete ei skikkelig hissigpropp på den tiden? Hun måtte ta en pause å gå på sinnemestringskurs blant annet. Hører flere påpeke at hun nesten gikk til angrep på mennesker fysisk; såpass sinneproblemer hadde hun. Og sikkert en del fremdeles. Altså vi har mest sannsynlig terging eller passiv aggressivitet som motivasjon. Jeg tviler sterkt på at noen hadde lyst på Navarsete. 1 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Selv om jeg enig med dem i veldig mange saker så syntes jeg de selger seg alt alt for billig i regjering og det taper dem oppslutning på. Akkurat det med den smsen så er det en tullesak, burde ha blitt glemt for lenge lenge siden. Hadde det vært flere smser eller noe som gjentar seg så hadde stilt seg anderledes . Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 På svært mange forum er regelen sånn at den som kontrollerer kontoen, er helt og holdent ansvarlig for alt innhold som kommer fra den kontoen. Slik mener jeg det også bør være i denne saken. Det er altså han som er eier av kontoen som bør ses på som avsender. Har noen andre sendt meldingen når han ikke hadde kontroll over kontoen, så kan det så være. Men det blir aldri avslørt hvem som sendte den, bare hvem som er ansvarlig for konto. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Hun bryr seg ikke om saken mer, derfor tar hun det frem igjen. Hvis hun ikke brydde seg mer hadde hun ikke hatt en kommentar. Så mye tull og fjas. 1 Lenke til kommentar
uvisnavn Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Er det bare jeg som kjenner mange menn som aldri ville oppført seg på den måten? Eller vært blant andre menn som var så ufyselige? Hvorfor ikke velge greie menn med integritet for en slik jobb? Kan det være at vi har et systematisk problem når det gjelder slike saker, i Norge? 2 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 (endret) Navarsete var ute i media og ba om at vedkommende som skrev meldingen om å melde seg. For å være ærlig brude partiet ha suspandert hele gjengen som var på den festen fram til de fant ut hvem det var. Slik oppførsel burde ikke bli godtatt et sekund. uvisnavn skrev (3 timer siden): Er det bare jeg som kjenner mange menn som aldri ville oppført seg på den måten? Eller vært blant andre menn som var så ufyselige? Hvorfor ikke velge greie menn med integritet for en slik jobb? Kan det være at vi har et systematisk problem når det gjelder slike saker, i Norge? Slike folk er nok flinke til å skjule hvordan de virkelig er. Og jeg er nok i samme kategori som ikke har en eneste mannlig venn som ville gjort noe slik. Hvis jeg hadde fått beskjed om at noen av de hadde gjort noe slik ville jeg kuttet kontakten med en gang. Jeg gidder ikke å henge rundt slike mennesker. Endret 13. april 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Nedward skrev (På 13.4.2022 den 6.00): Det er ikke teknisk sett voldtekt selv om gutten var 17 og beruset. Det er helt lovlig så lenge gutten kan gjøre rede for seg og er minst 16. Forøvrig viser den saken at voldtekt, sexpress og lignende som er utført av kvinner mot menn og gutter, har en lei tendens til å bli behandlet som "formildende omstendigheter". Det er en veldig interessant sak fordi Trine er en kvinne og fordi Trine er overvektig. Måten den blir behandlet på sier mye om oss som samfunn. Det interessante er altså hva og hvorfor vi mener noe om det, ikke saken i seg selv. Jeg tror mye av responsen går på at Trine "ikke kunne få noen andre enn en full guttunge". En slags skadefryd over verdien hennes på sjekke-markedet. Forøvrig mener jeg at en overvektig, middelaldrende politisk leder må få ha behov som alle oss andre. Så lenge begge parter går åpent og fritt inn i det (og er >= 16 og i stand til å ta en beslutning) så tenker jeg at det ikke er vår sak. Hvis partilederen hadde skjenket et 17-årig parti-medlem og utnyttet sin lederstatus til å presse ham til sex så ville det ha vært en helt annen sak. Da ville man kunne kritisere vedkommendes lederskap og egnethet. Jeg tror kanskje at det sitter dypere inne i vår kultur for en 17-årig gutt/mann å forklare sex med at man følte seg presset, enn for en 17-årig jente/kvinne. Som kvinne er det kanskje mer forventet at man skal innta en uskyldig rolle/anger, noe som fort leder til en offer-rolle? Som samfunn hvor likestilling er en stor greie så hadde vi hatt godt av å forstå vår respons i slike saker. -k Endret 14. april 2022 av knutinh 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Branden skrev (På 12.4.2022 den 19.07): Utfallet av hytteturen ble en av Norges-historiens mest omtalte tekstmeldinger. Ingen vil si hvem som sendte meldingen, men i løpet av hytteturen fikk daværende Sp-leder Liv Signe Navarsete følgende beskjed: «Vi har lyst på fitta di». Det er flaut og kleint for ledende personligheter i SP. Men når NRK nå snakker om ny forsvarsminister og putter inn denne saken i mellom hver setning så er det bare teit. Det må da finnes viktigere saker i Norsk politikk om dagen enn mann/menn som blir som 14-åringer etter litt for mange øl på hyttetur. -k Endret 14. april 2022 av knutinh 1 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 BadCat skrev (12 timer siden): Meldingen kan vanskelig tas seriøst og burde ikke være en sak. Dette kan vanskelig tas alvorlig av andre enn de som tar alt bokstavelig grunnet en diagnose eller mangelfull utvikling. Selv ved drapstrussel, i alle fall i yrker hvor man jevnlig blir utsatt for slikt, skal man klarlegge om det er alvorlig ment eller sagt i affekt. Altså som en umiddelbar emosjonell reaksjon. Kunne ikke sagt det bedre. Iallfall er dette noe ikke sååå rystende at det fortjener å få *den* store oppmerksomheten. Det finnes mye alvorligere ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå