Gå til innhold

Leie gammelt hus i ferie?

Anbefalte innlegg

Hva ville du ha betalt for å feriere her? (eldre hus fra Kvinesdal, med utsikt over Fjotlandsvatnet).

https://www.finn.no/reise/feriehus-hytteutleie/ad.html?finnkode=204634807

Slik jeg kjenner byboere er det nok mange som ikke engang ville bodd der gratis. For meg er dette et miljø som jeg setter høyt, men i disse tider liker man ikke å føle at tusenlappene flagrer for noe som ikke har topp kvalitet. Selv om det selvsagt er et privilegium å få bruke det som virker som et originalkjøkken fra 1920 (huset kan også være enda eldre tror jeg). Men en nyere komfyr like ved der de muligens har murt igjen kjøkkengrua. Og badet har nytt gulv, dusjkabinett, toalett og vask.

Uansett spennende å se annonsen. Kan se ut som det ikke er kjøleskap, eller er jeg litt stygg nå? Et par senger er en slags sovealkover, muligens barnesenger. Så med forheng på ville det føles som å sove i huset til "Den sjuende far i huset". Hvis man får plass i en slik sovealkove, de kan se ut til å være for barn. Er nok ikke til å unngå at det lukter litt gammelt i et slikt hus, som jo er årsaken til at de fleste renoverer dem. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo ut som et spennende sted da 🙂
Sikkert noen med halvstore barn som kan tenke seg å være her en uke og padle kano.
Og det er jo utleid mesteparten av juli, august og september så interessen må jo være der 🙂
Men å bruke Novasol i stedet for Airbnb er å kaste en bråte penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (11 minutter siden):

Men å bruke Novasol i stedet for Airbnb er å kaste en bråte penger ut vinduet.

Med Airbnb må man tilby sin bolig til byttelånìng?

De som har bestilt har ikke skjønt hvor gammelt huset faktisk er :) Det står nemlig ikke i annonsen.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Med Airbnb må man tilby sin bolig til byttelånìng?

Neida 🙂
Man kan leie ut "hva som helst" på Airbnb uten å måtte leie noe selv.
Jeg har tre leiligheter for utleie her nede på Kreta men jeg må ikke leie tilsvarende andre steder selv 🙂
Men jeg har også benyttet meg av Airbnb når jeg har vært på tur, både i Norge, Danmark, Tyskland og Italia.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (8 minutter siden):

Ingenting, har ikke interesse av å feriere der. 

Enhver med hue på rett sted har interesse av Kvinesdal, kommunen med eiendommen Sarons Dal, der en misjonsstiftelse ble etablert av Aril Edvardsen i 1965! :)

Lenke til kommentar

Er det snikreklame? 😁
Flott og gammelt hus rett i bibelbelteland & råneland.

Mye bedre enn hotell og storbyferie etter mitt syn. Men størrelsen er et minus. Med enkle og litt primitive kår er det mer som en hytteopplevelse å regne. Men man får ikke hyttefølelsen i et stort eldre bondehus. Med mindre man tilhører Smiths Venner og har 13 barn på slep... Da er nok midt i blinken. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (12 minutter siden):

Litt for bratt terreng for traktor, men sikkert perfekt for budeia. 

Kan bruke en lav traktor, da. Ser ut til å være nokså langt fra matfatet (kolonialbutikkene i tettstedet Liknes), et stykke rett sørover. Men hva gjør det når man kan plukke geiteramsskudd, få bær, røtter og fisk rett utenfor døra`.:)

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Enhver med hue på rett sted har interesse av Kvinesdal, kommunen med eiendommen Sarons Dal, der en misjonsstiftelse ble etablert av Aril Edvardsen i 1965! :)

Absolutt !
Selv om jeg kan klare meg uten Aril Edvardsen så synes jeg Kvinesdal er helt fantastisk, helt fra Liknes til Knaben 🙂
Jeg tenker faktisk på å kjøpe et sted der, med utleiemuligheter, når jeg en gang gir meg her nede.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Men man får ikke hyttefølelsen i et stort eldre bondehus. Med mindre man tilhører Smiths Venner og har 13 barn på slep... Da er nok midt i blinken. 

Kan nok være greit med "mine" og "dine" og "våre" barn 🙂

Det finnes flust med store familier etterhvert.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kvinesdal er flott! Har selv vært der mange ganger! Artig golfbane! Indre Agder kan være spennende! Er ikke så "bibelbelte" som mange tror. Utleien for et helt hus vil jeg si fint kan ligge på 5000 måneden, men noe høyere enn det tro jeg ikke man får. Hadde det ligget nærme Liknes og ikke til grensen mot Hægebostad kunne man nok få mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om Novasol får leid ut det der. Jeg har sett litt på feriehus via dem tidligere, men det er så mye rart i utvalget deres. Dette huset også, det er sikkert ikke noe direkte galt med det, men så gammelt og slitent. Nordmenn på ferie ønsker seg oftest langt bedre standard, hvertfall når prisen nærmer seg ti tusen i uka. 

Jeg ville ikke leid dette selv, så det er vanskelig å si hva jeg eventuelt ville betalt. 3-4 tusen for en uke, kanskje. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (59 minutter siden):

Nordmenn på ferie ønsker seg oftest langt bedre standard, hvertfall når prisen nærmer seg ti tusen i uka. 

Ganske så usentralt dette.. Ser nå at det er et Coop Marked på Kvinlog 5,7 km unna, og at det også er bussforbindelse dit. Da er det ikke fullstendig sveltihjel uten bil. Men kunne kanskje fungere som slankeleir hvis deltagerne ble fratatt både mobil og penger. Er det noen som trenger en slankeleir :)

Milhouse85 skrev (1 time siden):

Venner og har 13 barn på slep... Da er nok midt i blinken. 

De som eier et hus med slike "museums" gjenstander, vil nok ikke sette pris på hvis det utarter til slåsskamper mellom barna fra kull nr 1, 2 og 3. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...