Gå til innhold

Den perfekte historia til eit spill


Anbefalte innlegg

ok så hvis dere skal ha det i nåtiden...en ting jeg må få presisert som dere absolutt ikke må ha med!

 

monstre, aliens, mutanter, o.s.v. please!

 

regner med at lovende spill som far cry blir ødelagt av slike ting. så for gudsskyld ikke ha det med! ;)

Det er allerede bestemt at vi ikkje skal ha med monster osv. Det skal vere eit spill med realisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva med eit spel der hovudpersonen er ein terrorist? Trur ikkje at den ideen har blitt brukt før. Då blir det mykkje sniking for å ungå politi og sikkerheitsvakte. Kan f.eks ha ein terrorist som skal snike seg inn i eit renseanlegg og sleppe ut bakterier i drikkevatnet. Kanskje ikkje so politisk korrekt men alikevel.

Ikkje det at eg støttar teroristar på nokon måte, men visst dere finner ein grunn til at staten er skikkelig slem så kunne det ha blitt eit artig og orginalt spel.

Berre ein liten ide.

Lenke til kommentar

hVIS DET ER NÅTIDS DER ABSULUT SKAL HA SÅ VIRKER TERRORIST GREINE LIT MORRSOMT, OG MULIGENS NYTEKENNE. (Ops, hadde caps lokk på)

 

Hvis dere går for terror greine må dere passe på at dere ikke bare lager masse misjons som alle er forskjellige og har null sammenheng. Dermed ingen storry heller. Dere må passe på at alle oppdraga bygger opp til noe, eller noe annet i den duren.

Lenke til kommentar

bra! :thumbs: at dere ikke skal lage enda et ww2 spill..... ideen der har for leeeeengst gått ut.

tja..... det som sikkert kanskje slår ann er at man kan bruke forskjellige ting enn bare våpen(hvis det er FPS dere skal lage, jeg anbefaler et RPG men samme det)

 

det er for mange FPS spill som går ut på å bare infiltrere en base og skyte alt som kan gå og krype.

Hvis dere vil ha et bra spill må det ha noe spesielt, enten det gjelder grafikk,gameplay eller story.(selv om story ikke alltid gjelder for alle, bare se på CS)

 

jeg anbefaler fullt ut et nåtids RPG :yes: hvor du kan traske rundt i storbyen på jakt etter en jobb eller gjøre hva du vil(inkluderer third person view)

 

og med forskjellige artige raser, som godt kan være litt akrobatiske.

(har selv alltid drømt om et spill man kan gå på jobb og tjene til livets opphold og så på natten bli til et eller annet skummelt som kan krabbe på vegger og hoppe over hustak :blush: !!!!mener for all del ikke "sims" på jobbmodus!!!!)

Lenke til kommentar
En gruppe terrorister har fått kloa i nok uran til å lage en a-bombe. De krever at en viss terrorist leder slippes fri eller så sprenger de bomben. Da er det din jobb å finne spor om hvor terroristene befinner seg og hindre de å bruke den...

 

Kanskje en litt tynn historie da men :)

i 1942 ja, men nå erre lettere å mekke en A-bombe enn å telle til 100 000 000

Lenke til kommentar

JEg likte viking ideen godt, men den var jo uaktuell så...

 

Uansett har jeg tidligere tenkt på at jeg begynner å få nok av spill og filmer der jorden står i fare av de farlige araber terroristene og atombombe og blablabla, super amerikanske våpen. blabalabla redder veden alene osv. Ala Tom Clansy hvis du skjønner. Tror det kunne vært kult med et spill der jorden allerede hadde gått unde pga. atomkrig eller liknende, og hovedpersonen ikke visste en dritt om dett pga. koma\ferie på øde øy eller noe sånn. Han kunne da prøvd å finne ut hva som gikk galt eller hadde skjedd. Han kunne også letet etter familien sin. Selfølgelig kunne ikke alle mennesker vært døde, fo da hadde det blitt verdens desidert kjedeligste spill. det måtte derfor selvfølgelig vært noen morstandere å slakte med sniking, og våpenene hadde vært en pinne og en stein helt fra begynnelsen av Til du fant noen nye, eventuelt stjal av en "badguy"

 

Denne historien trenger jo ganske mye mer, og en del finpussing, men den er iallefall ikke brukt em million ganger før slik mange andre er.

Lenke til kommentar

så lenge du ikke er en dritsmart super-babe, som er en del av den nye hemmelige spesialoperasjones-gruppa i the US Army, som kjemper for frihet og demokrati, ved å være en superheftig soldat som gir girl-power en ny mening, så er det samme hva du har slags setting. Men jeg begynner å bli mektig lei realisktiske nåtids/ww2-spill...

Lenke til kommentar

Alle kommer med konsepter, men han spør etter en story.

 

Ikke at det gjør noe, man trenger jo begge deler.

 

Shifty, det du sier er forsåvidt riktig, det hadde nok tatt kortere tid å få tak i anriket plutonium og bygge en bombe, enn å telle til 100 000 000. :)

Men problemet ligger jo i at etteretningstjenestene ville visst at du hadde fått tak i plutonium, før du visste det.

 

Egentlig skjønner jeg ikke innlegget ditt, du argumenterer i to retninger i samme setning. Jaja.

 

Sorry for off-topic

 

Personlig har jeg alltid lurt på hvordan et "2. persons" spill ville blitt.

Den karakteren du egentlig spiller, spiller du aldri. Man spiller kun folkene som er i hans omegn. Ville vel blitt helt meningsløst. Må være en slags "hverdags"-rpg eller noe da. Kommer vel til å være avhengig av en sinnsyk AI.

 

edit: Bone sin idé er vel noe av det som hadde presentert 2. persons spilling fra sin beste side. Hvor bra det hadde blitt, er vel en annen sak...

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar

Story :

 

Stortinget har satt opp prisene på tobakk og sprit igjen.

 

Du har en million i startkapital og ser en stor mulighet for profitt.

 

Først må du knytte kontakter med diverse skumle kriminelle organiserte både her hjemme og i øst europa- syden. Du er noob og er lett å lure / kvitte seg med. Må sikkert skyte deg utav mang en knipe - + flukt evt pusuit i høy hastighet i bil og båt over skagerak.

 

Du må sette opp counter-intelligence mot politi og toll i inn og utland - snike og skyte - hacke - bestikke

 

Du må sørge for et vanntett opplegg for smugling - ordne transport - papirer - distribusjon - varekontroll (blir prøvekaninen blind??) - pengeinnkreving ( knuse knær m balltre) - organisere vitvasking , pengestashing , kontohold , frontselskaper ...

 

Går det bra med første opplegg kan du stige i gradene - bli sjefssmugler - diversifisere - og kanskje hiver du deg inn på alternative inntektsveier - human traficking, illegale casinoer, bordeller,

 

Så krydrer du med noen Newsflash med Einar Lunde og John Gelius. Og noen bekymrede meldinger fra Carl I om at "vi må bli tøffere med de organiserte kriminelle "

 

Bla, bla, etc

 

All rights reserved

Lenke til kommentar
Hahahahaha, capture the fag  :laugh:

Nei men ass, kan dere ikke mekke noe snike spill innen ww2 ?

Har bare "skytealtsomrørerseg" spill i den sjangeren nesten.

Ja, vet ww2 er litt oppbrukt i disse dager. Men er vel det som er lettest å ta en historie i fra. Med tanke på at informasjonen til ww2 er lett tilgjengelig.

God ide :thumbup: Skal tenke på den der du.

Du har en god del sniking i H&D2.. dvs. om du benytter deg av tyske uniformer, men kunne så absolutt tenke meg mer sniking. Hadde vært phett å sett noen lage et spill som baserer seg på de norske motstandsmessa under krigen. :cool:

Lenke til kommentar

Kul tråd! Appellerer veldig til meg. :)

 

Jeg har nemlig også planer om å bli spillutvikler, og bruker mye tid på å tenke ut gameplayelementer og å skrive historier. Ingen av dem er ferdige, og jeg stiller spørsmålstegn ved kvaliteten, men jeg er nokså fornøyd på samme tid. Egentlig vil jeg holde det meste for meg selv foreløpig (akkurat som NoLimit_^), men jeg kan godt tenke meg å hjelpe dere. OK, noen spørsmål:

 

Hva slags spill vil dere lage (litt mer utfyllende enn bare "et snikespill")?

 

Er det noe spesielt dere kunne tenke dere å ha med i historien?

 

Hvilke muligheter vil dere gi spilleren?

 

Gi meg svar på disse spørsmålene, så skal jeg se hva jeg kan få til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Noe jeg skriver i farta nå, langt fra gjennomtenkt:

 

Du er en (dra et fattig land i mittøsten), du får en telefon fra broren din som er på flukt fra staten. Staten vil henrette han for noe (feks. politiske meninger). Han har søkt om oppholdstilatelse i norge, men han fikk det ikke. Det var noen andre som ikke trengte den som fikk det i stedefor. Du bestemmer deg for å hevne det.

 

Start av spill: Du gjør en trenings del i en eller annen terror trenings leir i midt østen et sted. Må være noen lette krav

Ideer: Hvis du ikke får til en av disse kravenne (De må være lit lette) så kan du feks. bli bedt om å trene deg i selvmords bombing. Da vises en film hvor du tar på deg en bombe og sprenger mens de andre i leiren ser på. Eller du kan bli bedt om å bevise at du er klar for å dø for Alah, og dermed vises en film av at du hopper ut for et stup)

 

Etter trenings opplegget så drar du til norge, og dit hoved mål er å få sprengt Stortinget og Slotte.

Her stoppa det vist, kommer ikke på no lurt om hvordan å få noe action inn i bildet.

 

Gjør et forsøk:

 

Du fikk ikke med deg noen bomber inn i landet så da må du få tak i det her. Kan vel lage noen oppdrag med at du bryter deg inn på noen militær annleg for å stjele en bombe. Kan vel også ta med at du må snike deg inn på et godt forsvart militær forsknings labratorium for å stjele noe virus greier som kan bli spred rundt i byen sammtidig.

Har ikke peil på endre oppdrag rundt dette. Gidder ikke tenke så mye på det nå.

 

 

 

Til slutt sprenger alt sammen, eller du kan la han bli tatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Helt elendig skrivi og slikt, og historien passer vel ikke på et data spill. Kan kanskje bli lit lite action.

 

 

Skreiv det nå på 5-10min. Kom på det nå også. Tåpelig egentlig, men jeg poster det forde.

Lenke til kommentar
JEg likte viking ideen godt, men den var jo uaktuell så...

 

Uansett har jeg tidligere tenkt på at jeg begynner å få nok av spill og filmer der jorden står i fare av de farlige araber terroristene og atombombe og blablabla, super amerikanske våpen. blabalabla redder veden alene osv. Ala Tom Clansy hvis du skjønner. Tror det kunne vært kult med et spill der jorden allerede hadde gått unde pga. atomkrig eller liknende, og hovedpersonen ikke visste en dritt om dett pga. koma\ferie på øde øy eller noe sånn. Han kunne da prøvd å finne ut hva som gikk galt eller hadde skjedd. Han kunne også letet etter familien sin. Selfølgelig kunne ikke alle mennesker vært døde, fo da hadde det blitt verdens desidert kjedeligste spill. det måtte derfor selvfølgelig vært noen morstandere å slakte med sniking, og våpenene hadde vært en pinne og en stein helt fra begynnelsen av Til du fant noen nye, eventuelt stjal av en "badguy"

 

Denne historien trenger jo ganske mye mer, og en del finpussing, men den er iallefall ikke brukt em million ganger før slik mange andre er.

Sånn som filmen "28 days"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...