Gå til innhold

Den perfekte historia til eit spill


Anbefalte innlegg

Neida, du skal selvsagt til Burma for å smugle Daw Aung San Suu Kyi ut av landet uten å bli tatt... Må jo nødvendigvis bli en utfordring at du skal ha med deg noen tilbake og uten å skape for mye internasjonal uro...

 

Hvordan finne henne? Kan du stole på skopusseren i Monywa, eller er han en tyster slik at du absolutt IKKE bør gjøre som han sier?

 

Er forkledningen god nok? Kan du språket godt nok til å gå for en burmesisk bonde?

 

Selvsagt er myndighetene kjent med at noen er ute etter henne, og forsterker vaktholdet samt gjør sitt beste for å holde henne gjemt ved å flytte henne fra sted til sted... :-)

 

Er klar over at hun har fått det noe friere etterhvert og at hun har uttalt at hun ønsker å bli der, men plottet høres vel allikevel litt ok ut eller hva? Kan jo selvsagt brukes om en annen person i et annet land også...

 

F.eks. forsøk å befri Saddam Hussein :-)

 

Lykke til!

 

Edit: Kunne jo til og med ha vært en norsk agent (om vi har noen :-))

 

Samtalen mellom henne og Bondevik i August 2003 kan høres her: http://www.dvb.no/dassk/index_dassk.html

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en kikk på den franske revulosjonen? Tror det kunne blitt en interessant setting med gamle muskendundere, armbrøst, primitivt sovepulver som kanskje ikke fungerer og å redde folk fra giljotinen osv. Snike rundt i gater mens soldater og fiendteligesinnede borgere passer på... Katakombene må jo besøkes når du skal motta ordre fra din mystiske leder. Litt røflig kanskje men men.

Lenke til kommentar

Lag et spill fra Viking tia, eller det kan med neødskrik gå med andre midelaldre spill fra andre steder også.

 

Har noen prøvd Rune, det er konge fet. Der flyr man rundt og kjemper med øksre og sverd og skjold. Skule gjerne hat en forbedring av det.

 

 

 

 

Hvis dere har tenkt og selge det rundt i verden så er nok storyn ganske viktig, og jeg har desverre ingen story. Jeg suger på slikt. Kan jo tenke på det lit da.

Lenke til kommentar
hvordan lager man egentlig spill?alltid hatt lyst til å prøve det selv men har ingen ide om hva man skal gjøre...

Starter vel med en storry

 

Så må en vel også ha noen consept tegninger og greier. Storry bord og slikt.

 

Må vel ha noen til å modelere miljø og karakterer. Det må igjen animeras til forskjellige bevegelser.

 

Må vel ha noen som kan en del om programering også, for de må jo programere inn alt som modelerer folka har lagd slik at det blir interaktivt.

 

(Jeg trur det er slik)

 

 

Du må jo ha noen grafikk motorer og slike ting også da.

 

 

Når du endelig er ferdig må du vel få lansert det på et vis også, kan vel kontakte noen slike firmar. Ikke vet jeg.

 

 

 

 

 

 

Du må ikke tro at dette er helt riktig, jeg har bare skrivi sån jeg trur det er. Hadde vert drit kult og jobba med noe slikt. 3d modelerer eller animatør.

Lenke til kommentar

Trur eg kan seie med en gang at vikingtida ikkje blir med i spelet. Ettersom ingen av oss kan noke om vikinger og det ikkje er av stor innteresse.

Det blir nok eit notids spel ).

Kjem kansje til og sette i hop detaljer fra historier her i tråden for slik og skape den perfekte historie.

Viss ikkje teame kjem på ei bra historie :thumbup:

Lenke til kommentar
Noe med vikinger... :thumbs:

 

Hvorfor ikke? Type strategi, overtale naboene til å joine med deg som big boss, bygge skip, seile til England, plyndre, voldta, slå ihjel engelskmenn, dra hjem, slå ihjel lederen for folkene i nabofjorden, samle Norge, bli utropt til Konge.

 

Edit

 

Sorry, så ikke det med mye sniking, lite sniking om en skal ha med vikinger... :blush:

Hadde vært genialt. En slags middelalder form av Age of Empires, med trekk fra Total War serien og Hearts of Iron etc, men litt mer oppdragsbasert. Glimrende idè! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan dere ikke ta i bruk reklame i spillet slik at dere kan gi spillet ut gratis, pluss at der kan tjene lit på det?

 

Hvis det er nåtids spill så er det jo plenty av steder dere kan plasere inn lit reklamme inne i selve spillet også.

 

 

-Reklame i loading stedenne. Feks. Drik Batery, og du vil orke spille lenger.

 

-Reklame rundt om på bretta, det er jo bare en pluss til virkelighets følelsen det hvis det er et nåtids spill. Feks. på bynginger, tver, radio osv.

 

 

I et nåtids spill vil neppe reklame ødelegge noe særlig av spill følelsen, jeg vil heller tro den styrker spill følelsen. Hvis dere også gir det ut gratis, og med hjelp av lit reklamasjon av spillet, ja da vil flere spille det også.

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre noe som jeg ikke er sikker på om er gjort før?

Lage et spill der DU er terroristen.

Du er med i en terrorist gruppe.

Du får oppdrag som å snike deg inn på militærbaser for å stjele informasjon, plante bomber, redde evt. ledere osv.

Passer da bra i disse tider :laugh: Er dere heldig vil dere kanskje få lit media omtale om dere gjør det slik! All PR er og PR, er det ikke slik det heter da?

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre noe som jeg ikke er sikker på om er gjort før?

Lage et spill der DU er terroristen.

Du er med i en terrorist gruppe.

Du får oppdrag som å snike deg inn på militærbaser for å stjele informasjon, plante bomber, redde evt. ledere osv.

Operation Crash in to Twin Towers..

 

lol..

Sikkert dårlig mottatt i USA. :roll:

Lenke til kommentar

Synd dere ikke tente på ideen om vikinger. Kjipt om svenskene (EA...) evt blir de første til å lage et skikkelig vikingspill når det eneste de gjorde var å "plyndre" folketomme områder i øst, mens vi herjet England, Frankrike, Tyskland og Italia i to hundre år, pluss oppdaget Island, Grønland og Nord-Amerika... :devil:

 

Det gikk jo evt an å ta utgangspunkt i de første sagaene i Snorre:

 

* Harald Hårfagre, den første vikingtiden, med spredte tokt, samlingen av Norge

* Erik Blodøks og sønnene hans (masse brodermord)

* (...skippe sveklingen Håkon den gode...)

* Ladejarlene, Knut den Mektige (kjip danske som samlet Danmark, Norge og England i noen år før han døde og vi gikk i gang med å slå hverandre ihjel igjen...) og kampen mot blekfisen Olav den Hellige (Stiklestad...), den siste vikingtiden med de store, organiserte erobringstoktene

 

I et slikt spill kunne du veksle mellom å handle (om du var svak) eller plyndre (når du har med flere menn/mer våpen), du kunne være leiesoldat (som vikinger ofte var), få oppdrag, få erfaring (vikingene lærte masse om krig i landene de var leiesoldater), dra hjem med gull, våpen, erfaring og vinne alierte hjemme for så å bekjempe andre, lokale stormenn.

Lenke til kommentar
Synd dere ikke tente på ideen om vikinger. Kjipt om svenskene (EA...) evt blir de første til å lage et skikkelig vikingspill når det eneste de gjorde var å "plyndre" folketomme områder i øst, mens vi herjet England, Frankrike, Tyskland og Italia i to hundre år, pluss oppdaget Island, Grønland og Nord-Amerika...  :devil:

 

Det gikk jo evt an å ta utgangspunkt i de første sagaene i Snorre:

 

* Harald Hårfagre, den første vikingtiden, med spredte tokt, samlingen av Norge

* Erik Blodøks og sønnene hans (masse brodermord)

* (...skippe sveklingen Håkon den gode...)

* Ladejarlene, Knut den Mektige (kjip danske som samlet Danmark, Norge og England i noen år før han døde og vi gikk i gang med å slå hverandre ihjel igjen...) og kampen mot blekfisen Olav den Hellige (Stiklestad...), den siste vikingtiden med de store, organiserte erobringstoktene

 

I et slikt spill kunne du veksle mellom å handle (om du var svak) eller plyndre (når du har med flere menn/mer våpen), du kunne være leiesoldat (som vikinger ofte var), få oppdrag, få erfaring (vikingene lærte masse om krig i landene de var leiesoldater), dra hjem med gull, våpen, erfaring og vinne alierte hjemme for så å bekjempe andre, lokale stormenn.

Jeg ville stemt for en slik story

det er helt klart et spill jeg ville kjøpt :thumbup:

Endret av Deg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...