Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

opera ikke så rask som IE


Anbefalte innlegg

Jeg har erfart at Opera 7.23 henger seg litt i lastingen av sider. Testet med IE og det gikk mye raskere å laste samme side. Det er mye mulig jeg har noen feil innstillinger. Sitter bak en proxy, som bruker automatisk script for konfigurasjon, og har innstilt at browseren skal identifiseres med IE6.

Noen fler som har erfart dette? Skal ikke Opera egentlig være raskere enn IE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si meg enig at en av di siste versjonene av opera har hatt tendens til å henge seg litt noen ganger under lasting men når det ikke skjer er opera den raskeste og beste i mine øyne. håper 7.50 ordner med denne hegingen og blir bedre enn noen gang!

 

 

OPERA for ever!

Lenke til kommentar

mulig jeg er litt på jordet her, men Operas raskhet ligger vel i programstørrelsen (og lastingen av dette) og Operas evne til å rendre w3.org sin html standard.. Det finnes jo mange ikke-standard løsninger på websidekode, Microsoft har jo i mange år forsøkt å innføre IE-spesifikke funksjoner; dvs non-standard (det samme gjelder vel for Netscape så vidt jeg vet). Det kan jo være noen slike sider du har støtt på.

Lenke til kommentar
[quote name='hart' date='10/01/2004 : 23:53'] Testet du bare en side og sammenlignet? [/quote]
Det har ikke noe med rendring av sider å gjøre da jeg prøvde dette med både hardware.no og vg sine sider. Tror nok det har noe med proxy å gjøre. Det er akkurat som "benlen" sier. Noen ganger henger den seg, og det er kanske irriterende, men når den først ikke henger seg er den suverent raskest.

Er topp fornøyd ellers med Opera 7.23. Har akkurat begynt å bruke det. Ser fram mot Opera 7.50.
Lenke til kommentar
Stemmer det.. Venter til fullversjonen kommer.. Vet noen forresten om det går an å lage et tekstfelt med egen søkemotor ala google og super søk som er ferdig lagt inn i Opera. Skulle vel gått an å editere en fil et eller annet sted..

prøv å endre search.ini fila inne i opera mappa.

Lenke til kommentar
He he.. kanskje jeg skal vente med å oppgradere min egen browser. Kjører 7.10 hjemme og 7.21 på jobb. :D

 

Vet dere når 7.50 skal slippes?

 

Du burde oppgradere til 7.23 både hjemme og på jobb, da det er funnet noen sikkerhetsbrister i Operas skinnhåndtering i tidligere versjoner... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...