tsutom Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hei! Skal kjøpe meg bærbar pc, og lurer på om det er noen som duger til videoredigering? Er selvfølgelig klar over at det er mulig bare man har firewire, men hvor bra blir det? Tenker bla. litt på hardisken; er de generelt kjape og store nok? Hvor mye ram må til? Og evt. hva annet er viktig med tanke på videoredigering? Hadde tenkt å putte i 15000 +/-, hvist det er nok! Endret 11. januar 2004 av tsutom Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) vil tro det er nok. jeg redigerte en reklamefilm som gikk på tv2 for aktive foreldre om du har sett den. sikkert ikke. det er en acer travelmate 290 512 mb ram pentium m 1,3 elns (yter bra per mhz) Endret 10. januar 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Ta en titt her: Zepto Vi bruker en del av disse bærbare på jobben min til bla videoredigering? Vi har meget gode erfaringer med Zepto. Hvor mye penger du vil bruke er jo opp til deg. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Fungerer kjempe bra det, det som teller er prosessor kraft, mye minne og en rask og romslig hardisk. Var jeg deg ville jeg kjøpt en ekstern hardisk med støtte for USB2 og Firewire. Det er nok den raskeste og rimeligste løsningen siden hardisker i bærbare er treige og ikke fås i mer enn 80GB størrelse. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Hva med www.whitebox.no , der får du en CL50 til 15000,- Den samme modelen hos Zepto(Z-Note4100) med samme innhold koster litt over 20 000,-. Og da har du ikke fått G lan som whitebox har. Og en ekstren hardisk er nok nødvendig hvis du skal redigere mye film på alle bærbare. Ta en med firewire, for den har jevnere og bedre/raskere overføring en USB2. En 250/300GB koster vell rundt en 2500kr, mange av de har vell begge tilkoplings mulighetene. Endret 11. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå