Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Belegningsstein som heller mot hus

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg skal legge belegningsstein og det er helling mot huset. Huset har nettop fått ny drenering. 

Dessverre er det hellning mot huset i hele området jeg ønsker meg belegningsstein, og det er av alle praktiske årsaker ikke mulig å endre hellingen på grunn av utkjøring til vei og høyde på inngangsdør. 

Jeg ser firealternativer: 

1. Legge stein og stole/håpe på at dreneringen tar unna alt vann som renner mot huset
  2. Legge kantstein mot husvegg for å lede vannet videre forbi huset
  3. Legge dreneringsrør langs husveggen til avløp 1 steinbredde fra vegg
  4. Legge kanal/forsenkning langs husveggen til avløp 1 steinbredde fra vegg

Det er snakk om ca 8m husvegg, hvor hellingen er ca 30-40 cm fra topp til bunn og skrår diagonalt mot veggen.

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
steinrawr skrev (1 time siden):

hvor hellingen er ca 30-40 cm fra topp til bunn og skrår diagonalt mot veggen.

Over hvor mange meter, hvor stort er arealet som det kan komme nedbør på som kan renne mot husveggen? Greit å vite i forhold til hvordan håndtere problemet, hvor ‘hardt’ man må gå til verks 😊 Litt på siden men for så vidt aktuelt er hvor nedbørfattig/-rikt det er i området hvor huset ligger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utsatt husvegg er ca 8 m. Området belegningssteinen skal legges på er ca 60kvm hvor halvparten av tak på en 20kvm. garasje også vil renne ned. 

Veien like ved og naboens innkjørsel heller også slik at vann kan ledes ned et stykke langs min innkjørsel, 

Så jeg tror jeg har konkludert med renne langs veggen som minimum. Takk for gode innspill! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...