Gå til innhold

Kvinne spiller på sin sexappeal for å forføre eldre mann, men angrer senere og skylder på mannen

Anbefalte innlegg

Just now, Pettersenper said:

Hva har det med saken å gjøre? Det var ikke samme arbeidsplass.Enoksen hadde ingen formell maktforhold over kvinnen. Eneste makten han hadde var samme makt en mann med god inntekt har over en kvinne med lav inntekt. Hun fikk blant annet kjøre i flott bil, og det brukes som argument for hvor fæl Enoksen var.

Jeg snakket generelt. Når det gjelder Enoksen saken spesifikt tror jeg har gjort rede for i andre innlegg at vi ikke er uenige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Baranladion said:

Ja, og måten å ta disse på er å avfeie de når det skjer, og påpeke at slikt finner man seg ikke i på denne arbeidsplassen. 

Fullstendig enig. Og ikke bare avfeie men også gi en reprimande pga. upassende oppførsel ifb. med jobb. Så man forstår at dette absolutt ikke er akseptabelt. Lik straff for like forhold.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, debattklovn said:

Jeg har til gode å se èn eneste god grunn til at Enoksen burde gå av i denne saken og/eller at det han gjorde var moralsk forkastelig. 

Her er jeg faktisk enig. Dette er ikke Enoksen sin skyld men noe man var 2 om.

Å mene at dette er Enoksen sin skyld blir det samme som å mene at Hadia Tajik "bare var 23-26 - veldig ung" når hun drev med bevisst skatteundragelse. Man er myndig når man er 18, da står man selv ansvarlig for det man begår i voksenlivet.

Det er heller ikke uvanlig for unge kvinner å ha nærmest en fetish for å etablere relasjoner til eldre menn med makt og penger. Dette er ikke mannens feil.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Jeg har til gode å se èn eneste god grunn til at Enoksen burde gå av i denne saken og/eller at det han gjorde var moralsk forkastelig. 

1. Lengali har fortalt at hun trodde Enoksen ville snakke politikk, men at hun istedenfor ble dyttet ned på sengen. Hun ble sint, dyttet ham vekk og kom seg ut av rommet

2. De to husker hendelsen noe ulikt, men Lengali var naken og hadde nettopp kommet ut av dusjen. Lengali sier at Enoksen var inne i garderoben, mens Enoksen husker at han tittet inn i damegarderoben.

Enoksen forteller selv at han så Lengali naken, og sa: «Hilde, hvor fantastisk flott du er. Du ser mer ut som en filmstjerne enn som en fembarnsmor.»

3. VG sitter på omfattende skriftlig dokumentasjon som strekker seg fra 2005 til i dag, i form av dagbøker, nedtegnede SMSer, e-poster og helsejournal fra psykolog og lege, der forholdet beskrives av kvinnen.

Her skriver hun at hun fikk møte andre profilerte politikere, kjøre i sort regjeringsbil og at ministeren forespeilet henne en mulig sommerjobb på Stortinget.

Ifølge kvinnens dagboknotater omtalte de to ham som hennes «seksuelle mentor». Enoksen bekrefter at de brukte dette uttrykket.

Slik oppførsel av en leder, er etter mitt syn moralsk forkastelig. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

1. Lengali har fortalt at hun trodde Enoksen ville snakke politikk, men at hun istedenfor ble dyttet ned på sengen. Hun ble sint, dyttet ham vekk og kom seg ut av rommet

Personlig mener jeg det er helt på trynet å bli med en person på soverommet og så forvente at man skal snakke politikk. "Kan jeg ta meg en dusj? så snakker vi litt politikk på senga etterpå?"

Er man så bortreist som 18-23 i dag at man ikke har noe som helst forståelse for hva som er normalt? Man blir ikke med fremmede menn eller kvinner på soverommet. Selv 10 åringer forstår dette.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
GJZwart skrev (58 minutter siden):

Pressen var som en hund over kjøttbein med Enoksen, mens med Grande fordømte alle Resett.no. Dobbeltmoral kaller jeg det.

Dette kan jeg bekrefte. Leste mye om henne på Reset. Hun ble omtalt der som "åkerkvinnen". Det er sikkert derfor Helge aldri fikk pressestøtte med tanke på det herskende kvinneveldet i den tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

2. De to husker hendelsen noe ulikt, men Lengali var naken og hadde nettopp kommet ut av dusjen. Lengali sier at Enoksen var inne i garderoben, mens Enoksen husker at han tittet inn i damegarderoben.

Enoksen forteller selv at han så Lengali naken, og sa: «Hilde, hvor fantastisk flott du er. Du ser mer ut som en filmstjerne enn som en fembarnsmor.»

3. VG sitter på omfattende skriftlig dokumentasjon som strekker seg fra 2005 til i dag, i form av dagbøker, nedtegnede SMSer, e-poster og helsejournal fra psykolog og lege, der forholdet beskrives av kvinnen.

Her skriver hun at hun fikk møte andre profilerte politikere, kjøre i sort regjeringsbil og at ministeren forespeilet henne en mulig sommerjobb på Stortinget.

Ifølge kvinnens dagboknotater omtalte de to ham som hennes «seksuelle mentor». Enoksen bekrefter at de brukte dette uttrykket.

Slik oppførsel av en leder, er etter mitt syn moralsk forkastelig. 

Så kvinnen bekrefter at hun så på Enoksen som seksuell mentor, og så blir det problem når det blir... seksuelt?? 

Det er tydelig kvinnen vil lokke med seksuelle fristelser for å få utnyttet mannen, men blir sint når mannen faktisk forventer disse tingene hun lokker med. Og hun blir sint i ettertid fordi hun ikke klarte å utnytte og manipulere Enoksen til å få fullt alle tingene hun ville. Hun fikk f.eks ikke sommerjobb. Latterlig om vi skal sitte her og late som om dette bare var en dum naiv kvinne som ikke visste bedre. Kvinner på den alderen vet veldig godt hvilken makt de kan få over menn.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Personlig mener jeg det er helt på trynet å bli med en person på rommet med en seng eller dusj og så forvente at man skal snakke politikk. "Kan jeg ta meg en dusj? så snakker vi litt politikk etterpå?".

Det er 2 forskjellige hendelser.... med ett års mellomrom. 

En leder som "titter inn i en damegarderobe" er meget merkelig, og kommentaren han gir er enda mer merkelig. Hvis man ved en feil, åpner en dør inn til en damegarderobe, så lirer man ikke av seg en slik setning, man sier oops, sorry og lukker igjen døra... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Baranladion said:

La oss ikke late som at det er uvanlig at man snakker om mulige jobbåpninger med folk man er i forhold med/venner/familie og andre bekjente. De fleste jobberansattelser skjer gjennom folk man kjenner. 

Dette er et parforhold, de kan kalle hverandre hva de vil. Kanskje var han mer seksuelt erfaren og/eller dyktig? Hva så?
Kommentaren min var myntet på denne saken med tenåringen og ikke Lengali, er ikke kjent med fakta i den saken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Så kvinnen bekrefter at hun så på Enoksen som seksuell mentor, og så blir det problem når det blir... seksuelt?? 

Det er tydelig kvinnen vil lokke med seksuelle fristelser for å få utnyttet mannen, men blir sint når mannen faktisk forventer disse tingene hun lokker med. Og hun blir sint i ettertid fordi hun ikke klarte å utnytte og manipulere Enoksen til å få fullt alle tingene hun ville. Hun fikk f.eks ikke sommerjobb. Latterlig om vi skal sitte her og late som om dette bare var en dum naiv kvinne som ikke visste bedre. Kvinner på den alderen vet veldig godt hvilken makt de kan få over menn.

Spørs jo hvem som kom med forslaget, det vet jeg ikke. Det er uansett moralsk forkastelig å være gift, være minister og bli med på en avtale om å være seksuell mentor for en VGS elev, synes jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, Baranladion said:

En leder som "titter inn i en damegarderobe" er meget merkelig, og kommentaren han gir er enda mer merkelig. Hvis man ved en feil, åpner en dør inn til en damegarderobe, så lirer man ikke av seg en slik setning, man sier oops, sorry og lukker igjen døra... 

Min kommentar om dusj kommer fra andre hendelser vi har sett gjengitt i media hvor man blir med godt voksne politikere hjem sent på kvelden eller natten. Tar en dusj og så fremstiller seg selv som offer når man har fått tilnærminger man sier nei til og hvor nei blir respektert.

Det er her jeg lurer på hva som er mellom ørene til disse kvinnene.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Personlig mener jeg det er helt på trynet å bli med en person på rommet med en seng eller dusj og så forvente at man skal snakke politikk. "Kan jeg ta meg en dusj? så snakker vi litt politikk etterpå?"

Er man så bortreist som 18-23 i dag at man ikke har noe som helst forståelse for hva som er normalt? Man blir ikke med fremmede menn eller kvinner på soverommet. Selv 10 åringer forstår dette.

Nettopp. Og dette var ikke akkurat eneste tilfellet. De to kysset jevnlig. Hun kan ikke da komme senere og påstå hun trodde møte skulle være helt platonisk. Og om hun ikke likte det som foregikk mellom dem hadde hun mange anledninger til å slutte. Men hun fortsatte som en hore som har sex for penger. Utnytter mannes behov for hans ressurser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Han var ikke hennes leder. Du kan like godt kritisere en leder for den lokale matbutikken for å titte inn døra hvor kjæresten skiftet. De to var i et romantisk forhold og gjennomførte flere seksuelle handlinger, samt kyssing.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge kvinnens dagboknotater omtalte de to ham som hennes «seksuelle mentor». Enoksen bekrefter at de brukte dette uttrykket.

Alle som har levd noen år kan bekrefte at de har hørt mange kvinner selv fortelle at de i ung alder søker seg mot eldre menn pga. erfaring, etablerte forhold/god økonomi og i noen tilfeller makt og status.  Dette er ikke uvanlig. At unge søker mentorer på mange områder i eldre partnere skjer hele tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pettersenper said:

Nettopp. Og dette var ikke akkurat eneste tilfellet. De to kysset jevnlig. Hun kan ikke da komme senere og påstå hun trodde møte skulle være helt platonisk. Og om hun ikke likte det som foregikk mellom dem hadde hun mange anledninger til å slutte. Men hun fortsatte som en hore som har sex for penger. Utnytter mannes behov for hans ressurser.

Fullstendig enig. Dette blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

La oss ikke late som at det er uvanlig at man snakker om mulige jobbåpninger med folk man er i forhold med/venner/familie og andre bekjente. De fleste jobberansattelser skjer gjennom folk man kjenner. 

Dette er et parforhold, de kan kalle hverandre hva de vil. Kanskje var han mer seksuelt erfaren og/eller dyktig? Hva så?
Kommentaren min var myntet på denne saken med tenåringen og ikke Lengali, er ikke kjent med fakta i den saken. 

Later ikke som heller, men det er merkelig når man gjør dette samtidig som man innleder seksuelle forhold. Da er vi på vei bort fra god moral, fra begge parter. Som jeg også sa tidligere, så mener jeg det er leders ansvar å ikke gå med på sånne avtaler. 

Enoksen var vel gift på dette tidspunktet, også moralsk forkastelig å innlede et parforhold. Lengali saken har relevans, da det tegner et bilde om at Enoksen ikke er redd for å involvere seg med folk han har en viss innflytelse på, noe han burde klart å unngå dersom han hadde vært en god leder / ansvarsperson eller forbilde. Det er ikke rockestjerner med groupies vi snakker om her, men folk som er satt til å styre Norge. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Spørs jo hvem som kom med forslaget, det vet jeg ikke. Det er uansett moralsk forkastelig å være gift, være minister og bli med på en avtale om å være seksuell mentor for en VGS elev, synes jeg. 

Vi vet jo ikke hvordan ekteskapet dere var, noen folk lever i åpne forhold. Det er uansett en sak mellom hustru og mann. Å være utro reduserer ikke hans evne til å utføre jobben som forsvarsminister. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...