Gå til innhold

Mobiler med kontantkort

Anbefalte innlegg

Har Telenor saksøkt folk for å låse opp telefonen sin?  :scared:

var en fyr som låste opp mobilen til folk for 200 kr ;:D

Hvis du sikter til meg, så er det ingen som saksøkte meg. Var bare Netcom som truet med å gå "rettslige skritt" hvis jeg ikke sluttet med det, og senere hvis jeg ikke fjernet informasjonen på Unlock.no om hvordan operatørlåsene kunne fjernes.

Dette var jo tydeligvis bare en trussel, siden de ikke har sendt meg noen nye brev etter at jeg åpnet websiden siste gang nå i desember.

Merk at Telenor, som låser alle(?) mobilene de selger, ikke har sagt et pip til meg. Men Netcom derimot, som er omtrent uberørt, reagerer ganske kraftig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville være ganske oppsiktsvekkende om Telenor reagerte, nå som de selv oppfordrer folk til å låse opp mobilene sine (Djuice, Sverige)

Uansett tror jeg ikke operatørene taper stort.. de som låser opp gjør det jo som regel for at de skal bytte nettverk, eller selge tlf - og da får operatørene nye kunder uansett...

Nå vet jeg ikke markedsandelene til NetCom eller Telenor, men NetCom reagerer sikkert fordi de mener at kundene flykter til Telenor... og Telenor sitter selvsagt og gnir seg i hendene sine fordi de får så mange nye kunder :) Om de får 10 nye kunder hver dag fra NetCom, mens de samtidig mister 3 kunder til NetCom, så er det uansett en netto tilvekst i kundemassen på 7 nye kunder hver dag. Klart Telenor oppfordrer til opplåsing... det er et nøye kalkulert regnestykke, og de tjener på det, det er helt sikkert.

Ellers ville de vært etter deg som en flokk sjakaler :scared:

Uansett er jo den informasjonen du tilbyr, tilgjengelig overalt på nettet, så de klarer uansett ikke stoppe det nå. Derfor gidder ikke Telenor bruke ressurser på slikt. Krigen kommer til å stå om hvem som klarer å kapre de mobilbrukerne som evt. flyter rundt i markedet etter å ha låst opp mobilen sin...

Lenke til kommentar
Morn!

Har en liten situasjon; min samboers mobil er død og vi skal til utlandet om et halvt år (blir værende 1 år). Det er derfor ikke noe poeng å binde telenor abonnementet hennes for 1 år fremover ved kjøp av en ny mobil. Jeg har en mobil som ikke er operatørlåst lenger, så hun kan få min mens vi kjøper en ny med kontantkort til meg (NetCom) :D

Det var tilbudet på Siemens C60 (ca. 700,- flere steder) med NetCom kontantkort som fikk meg på tanken. Dette virker som en grei mobil, men jeg skulle veldig gjerne hadde IR-port (bruke mot min PDA).. Det er egentlig den eneste grunnen til at jeg ønsker å oppgradere fra min Siemens C55.

Derfor lurte jeg på om det er noen som vet om andre tilbud på mobiltelefoner med NetCom kontant?

"telebutikken" kan man jo velge å kjøpe netcom kontantkort med til enhver mobil de har.

EDIT: Ved nærmere titt så ser det ut som om mobilene der blir dyrere når man velger kontantkort enn om man kjøper uten noe form for abbonement i det hele tatt...

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...