prismejon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Morn! Har en liten situasjon; min samboers mobil er død og vi skal til utlandet om et halvt år (blir værende 1 år). Det er derfor ikke noe poeng å binde telenor abonnementet hennes for 1 år fremover ved kjøp av en ny mobil. Jeg har en mobil som ikke er operatørlåst lenger, så hun kan få min mens vi kjøper en ny med kontantkort til meg (NetCom) Det var tilbudet på Siemens C60 (ca. 700,- flere steder) med NetCom kontantkort som fikk meg på tanken. Dette virker som en grei mobil, men jeg skulle veldig gjerne hadde IR-port (bruke mot min PDA).. Det er egentlig den eneste grunnen til at jeg ønsker å oppgradere fra min Siemens C55. Derfor lurte jeg på om det er noen som vet om andre tilbud på mobiltelefoner med NetCom kontant? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Sorry men jeg tror det er mest "biliige" telefoner som blir solgt med kontantkort.. Men jeg veit jo ikkeno sikkert da.. Lykke til uansett! Lenke til kommentar
TPking Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 hvis du skal til til et land som bruker et annet GSMnett enn her i norge burde du kjøpe en telefon med tri-band. du kan eventuelt gå på hjemmesidene til produsentene o gnettbutikker for å finne ut hvor de har gode kontanttelefoner. (elkjøp har noen gode) Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 de som er med kontantkort også låst til netcom i 12 måneder. så da må du kjøpe ny tlf når du flytter Lenke til kommentar
mphones Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 de som er med kontantkort også låst til netcom i 12 måneder. så da må du kjøpe ny tlf når du flytter Kontantkort blir ikke låst....... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 klitt utydelig der, men det er mobilen som blir låst Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jo de kan låse tlefonen til Netcom men man får jo ikke regninger.. På elkjøp sine nettsider (for å buke det som eksempel) har de bare en telefon til salgs med kontantkort og det er 3510i med telenor.. Men hvis du spør etter det andre steder så kansje du finner noe.. Lenke til kommentar
mphones Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jo de kan låse tlefonen til Netcom men man får jo ikke regninger.. På elkjøp sine nettsider (for å buke det som eksempel) har de bare en telefon til salgs med kontantkort og det er 3510i med telenor.. Men hvis du spør etter det andre steder så kansje du finner noe.. Jeg hadde Netcom kontant for en stund tilbake, men ikke nå "lås" på det..... Isåfall man er DUMME hvis man skjøper Kontantkort med binding/låst! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 operatørlåsen er grunnen for at de kan gi billige tlf'er med kontantkort Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg hadde Netcom kontant for en stund tilbake, men ikke nå "lås" på det..... Isåfall man er DUMME hvis man skjøper Kontantkort med binding/låst! Mulig du har kjøpt en kontantkorttelefon uten operatørlås, men det er vel heller tvilsomt. Operatørene selger telefonen litt billigere nettopp fordi den er låst til deres nett, eller sim-kort. Men operatørlås kan jo fjernes gratis på de fleste nyere Nokia, så det er vel ikke noe stort problem. Finnes mye gratis tjenester på nettet bare man leter. Djuice i Sverige (eiet av Telenor) oppfordrer til fjerning av operatørlåser, faktisk... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 merkelig egentlig, mens her i norge så saksøker de folk som gjør det (= Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Har Telenor saksøkt folk for å låse opp telefonen sin? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 var en fyr som låste opp mobilen til folk for 200 kr ; Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Da blir det vel ulovelig virksomhet og da skjønner jeg jo at de saksøker han.. De kan jo tape masse penger på det.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 ....selv om de oppfordrer til slik virksomhet selv.. vittig De reagerte vel kanskje på at noen tjente penger på det.. men gratis er det overalt nå likevel Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 rart at de ikke stopper de forskjellige sidene siden de betaler for å få mobilene billigere Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Er nok like lett å stoppe det som en hundreårsflom... siden informasjonen uansett er tilgjengelig andre steder... legg på noen sandsekker her og der, men like fullt fosser det inn overalt Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 har en nokia 3510i eller hva det er her som er låst til netcom, telenorsimkort funker ikke, men så fant jeg fram et fra HELO! og det funket fett så det låsesystemet er jeg ikke helt med på. Virker som om de låser telefonene mot kjente teleselskaper... Kan jo hende jeg var heldig, men... Btw: skal du dra om kort tid så kjøp noe møl på ica til 100 kr med 150kr kontant eller noe det er jo greit det når det bare er for en kort tid. Lenke til kommentar
prismejon Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Btw: skal du dra om kort tid så kjøp noe møl på ica til 100 kr med 150kr kontant eller noe det er jo greit det når det bare er for en kort tid. Ikke dumt! Er det noen som har sett noe bra tilbud av denne typen? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 har en nokia 3510i eller hva det er her som er låst til netcom, telenorsimkort funker ikke, men så fant jeg fram et fra HELO! og det funket fett så det låsesystemet er jeg ikke helt med på. Virker som om de låser telefonene mot kjente teleselskaper... Kan jo hende jeg var heldig, men... Btw: skal du dra om kort tid så kjøp noe møl på ica til 100 kr med 150kr kontant eller noe det er jo greit det når det bare er for en kort tid. HELLO! bruker Telenors nett. Derfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå