Heimhei Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 PC-en starter ikke. Hovedkortet har strøm, gfx kort lyser , harddisk lyser, vifter spinner. Det kommer ikke noe signal til monitor. Ikke strøm til tastatur og mus. Viftene på grafikkortet spinner opp og ned i loop. Jeg har forsøkt å slå av og på strømmen og sjekket kabler inni og utenpå. Har dere tips om hva jeg kan gjøre? hovedkort: gigabyte ga z97x gaming 5 gfx kort: evga gtx 980 ti Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Hvis du har innebygd grafikk, ta ut skjermkortet og kjør på intern grafikk. Bare for å teste Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Kan være minnebrikkene, prøv å ta ut 1 om gangen Lenke til kommentar
Heimhei Skrevet 8. april 2022 Forfatter Del Skrevet 8. april 2022 13 minutes ago, Ephrus said: Hvis du har innebygd grafikk, ta ut skjermkortet og kjør på intern grafikk. Bare for å teste Ser ut til å være innebygget grafikk. Er jeg nødt til å ta ut kortet eller kan jeg bare koble om monitor? Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Heimhei skrev (4 minutter siden): Ser ut til å være innebygget grafikk. Er jeg nødt til å ta ut kortet eller kan jeg bare koble om monitor? Ta ut grafikkort og plugg skjerm inn i hovedkortet. Lenke til kommentar
Heimhei Skrevet 8. april 2022 Forfatter Del Skrevet 8. april 2022 9 minutes ago, Ephrus said: Ta ut grafikkort og plugg skjerm inn i hovedkortet. Prøvde både å bare koble om kabelen og å ta ut kortet. Det gjorde ingen forskjell. Monitor får fortsatt ikke signal og maskinen starter ikke. Lenke til kommentar
Heimhei Skrevet 8. april 2022 Forfatter Del Skrevet 8. april 2022 26 minutes ago, Mechablast said: Kan være minnebrikkene, prøv å ta ut 1 om gangen Tok ut rambrikken på plass 3. (Bare 1 og 3 er fylt) . Maskinen startet og bootet opp til Windows! Kan jeg forsøke å rengjøre kobberet etc og sette den inn igjen? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Heimhei skrev (1 minutt siden): Tok ut rambrikken på plass 3. (Bare 1 og 3 er fylt) . Maskinen startet og bootet opp til Windows! Kan jeg forsøke å rengjøre kobberet etc og sette den inn igjen? Du kan prøve, men regner med den er defekt og må byttes ut Lenke til kommentar
Heimhei Skrevet 8. april 2022 Forfatter Del Skrevet 8. april 2022 Jeg pusset litt på rambrikken og satte den inn igjen. Starter opp normalt. Kjører Windows sin memory diagnostic tool for å se om noe dukker opp. Lenke til kommentar
Heimhei Skrevet 8. april 2022 Forfatter Del Skrevet 8. april 2022 Alt ser ut til å funke som det skal. Mystiske greier. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå