Redaksjonen. Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Smart lanserer liten el-SUV Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 No er ikkje eg den som bryr meg mest om nemningane for bilar, men SUV? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Zeph skrev (8 minutter siden): No er ikkje eg den som bryr meg mest om nemningane for bilar, men SUV? A sport utility vehicle or SUV is a car classification that combines elements of road-going passenger cars with features from off-road vehicles, such as raised ground clearance and four-wheel drive. There is no commonly agreed-upon definition of an SUV and usage of the term varies between countries. Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Opprinnelig var det vel personbiler bygget på pickup-ramme (body on frame) i tillegg. Digre amerikanske SUV-er er fremdeles bygget på denne måten. På våre kanter er det heller uvanlig. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Smart er vel fortsatt eid av Mercedes? Så da er vel teknikken under skallet ganske velkjent. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Zeph skrev (2 timer siden): No er ikkje eg den som bryr meg mest om nemningane for bilar, men SUV? Crossover er vel en mer korrekt betegnelse, men det er et altfor langt ord til fengende overskrifter som skal samle klikk. 3 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 (endret) Hanhijnn skrev (17 minutter siden): Smart er vel fortsatt eid av Mercedes? Så da er vel teknikken under skallet ganske velkjent. 50% eid av Mercedes, 50% kinesisk eid, hovedkontor i Kina. Jeg vet ikke hva du mener med "velkjent" teknikk. Det har vel aldri vært mye Mercedes i de. Og Fourfour var basert på Mitsubishi Colt. Denne er i tillegg et samarbeid med Geely, så da er vel mercedesandelen halvert en gang til. Endret 8. april 2022 av Mag ne 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. april 2022 Del Skrevet 8. april 2022 Ser nesten ut som de har stjålet design fra KIA EV6, først og fremst frontlykter og panser men gjort noen trekk for å skille seg. Spesielt området under panserhøyde, med en helt egen grill. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå