Gå til innhold

Google Wifi - Powerlink problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Google Wifi system som fungerer som det skal. Jeg kjøpte nylig to ekstra enheter for å forsterke wifi-signalene. Det ene stedet jeg ønsker internett-dekning er i garasjen. Det er et lite stykke mellom huset og garasjen, og trådløst får jeg weak connection. Derfor kjøpte jeg powerline (TP-link AV1000 (https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/nettverk/powerline-homeplug/tp-link-tl-pa7017-kit/1021033.11049/)), hvor jeg håpet å få kablet signal til garasjen via strømnettet og dermed koble google Wifi enheten til denne. Dette viste seg å fungere dårlig.

Har to kurser i garasjen, og på den ene kursen fikk jeg ikke kontakt med internett når jeg koblet til pc-en via powerline, mens den andre kursen funket det. Da hadde jeg koblet powerline direkte til modemet (gikk dermed utenom google wifi systemet). Når jeg prøvde å koble nettverkskabelen til switchen jeg har etter hoved-enheten på google wifi funket det ikke. Prøvde å koble powerline (nettverkskabel) direkte til LAN-porten på hoved-enheten (google wifi) og det funket heller ikke, selv om jeg koblet meg til en stikkontakt i samme rom. Men det funker hvis jeg kobler meg direkte til modemet.

Slik er det koblet: Modem --> Google Wifi (WAN-port) --> Google Wifi (LAN-port) --> Switch 8 porter--> diverse enheter. På denne switchen jeg ønsker å koble nettverk via Powerline til garasjen.

Håper noen har forslag til hva som kan funke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...