Duriello Skrevet 19. mars 2022 Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) Jeg tenkte å oppgradere til en større ssd i min acer laptop, men dømte av det da etter å ha sett en video på youtube åssen man gjør det på min model. Trenger hakket mer peiling på data en det jeg innehar for å si det sånn Ikke helt identisk, men nesten 😮 Spoiler Endret 19. mars 2022 av Duriello Lenke til kommentar
NULL Skrevet 19. mars 2022 Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) 3 hours ago, Duriello said: Jeg tenkte å oppgradere til en større ssd i min acer laptop, men dømte av det da etter å ha sett en video på youtube åssen man gjør det på min model. Trenger hakket mer peiling på data en det jeg innehar for å si det sånn Ikke helt identisk, men nesten 😮 Har din også optisk enhet slik som den i videoen hadde? På Ebay, AliExpress o.l. får man til en rekke bærbare pc-er kjøpt en "caddy" som gjør at man kan erstatte den optiske enheten med en SSD. Har selv gjort dette på ganske mange pc-er for en del år tilbake, når optisk var mer vanlig å finne. Eks: En del bærbare blir med "en viss risiko" å åpne opp selv. Det er på en måte nesten litt fascinerende hvor enkelt dette kan være på noen bærbare, mens andre er det med høy risiko. Selv om en del relativt nye bærbare, så er det plass til 2,5" SSD i tillegg til M.2-formfaktor SSD-en som pc-en ble levert med. Ble overrasket over å se dette i et par pc-er jeg selv har fra perioden 2017-2018, der jeg så det nå når jeg oppgraderte de med WiFi 6E-nettverkskort (erstattet de originale WiFi 5-kortene). Endret 19. mars 2022 av NULL Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 19. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) NULL skrev (6 minutter siden): Har din også optisk enhet slik som den i videoen hadde? På Ebay, AliExpress o.l. får man til en rekke bærbare pc-er kjøpt en "caddy" som gjør at man kan erstatte den optiske enheten med en SSD. Har selv gjort dette på ganske mange pc-er for en del år tilbake, når optisk var mer vanlig å finne. Eks: En del bærbare blir med "en viss risiko" å åpne opp selv. Det er på en måte nesten litt fascinerende hvor enkelt dette kan være på noen bærbare, mens andre er det med høy risiko. Selv om en del relativt nye bærbare, så er det plass til 2,5" SSD i tillegg til M.2-formfaktor SSD-en som pc-en ble levert med. Ble overrasket over å se dette i et par pc-er jeg selv har fra perioden 2017-2018, der jeg så det nå når jeg oppgraderte de med WiFi 6E-nettverkskort (erstattet de originale WiFi 5-kortene). Ingen optisk drev nei Bortsett fra det, ganske identisk. Vurderte å få ett lokalt verksted til å ta jobben, men vi får se. Endret 19. mars 2022 av Duriello Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå