Mflj Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) Hvor stor er menneskers kjærlighet, og hva er den uten Guds kjærlighet. Det at Gud elsket oss først og er kilden til kjærligheten i oss er roten i temaet. Hvor hentes kjærligheten, og hva er kjærligheten uten den sikre og sanne kilden til kjærligheten. Hvor er vi rotet og hvor henter vi næring. I hvor stor grad og hvor lenge kan menneskers kjærlighet tilfredstille? Er det kjærlighet bare fordi det ser ut som, føles eller høres sånn ut? Hva med at det som tvert imot ikke ser høres eller føler som kjærlighet nettopp kanskje er det som er kjærlighet i noen tilfeller. Er ikke kjærlighet knyttet oppriktighet og til sannhet? Hva er kjærlighet uten handling, men samtidig, hva er handling uten kjærlighet, og er det knyttet til sannhet. Hva om ett dårlig tre også kan bære frukt som smaker godt for en utrent smakssans, selv om det kommer fra satan selv. Livers tre derimot er den eneste kildet til sannhet og evig liv. Det er her sann kjærlighet er å finne. God frukt kan man finne hos gode mennesker, men Gud Jesus er den sanne kilden til ren, ekte og varig kjærlighet, som mennesker dessverre i alt for stor grad forsøker og finne i andre mennesker. Hva er kjærlighet uten han som er kjærligheten selv. Hva er gaven uten giveren, eller hånden uten hjertet. Dette er en åpen invitasjon fra Gud om å komme til han. Hos han er det hvile og fred og glede. Han er den eneste som kan tilfredsstille en menneskesjel. Endret 6. april 2022 av Mflj Lenke til kommentar
kumokk Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 Mflj skrev (8 timer siden): Hvor stor er menneskers kjærlighet, og hva er den uten Guds kjærlighet. Det at Gud elsket oss først og er kilden til kjærligheten i oss er roten i temaet. Hvor hentes kjærligheten, og hva er kjærligheten uten den sikre og sanne kilden til kjærligheten. Hvor er vi rotet og hvor henter vi næring. I hvor stor grad og hvor lenge kan menneskers kjærlighet tilfredstille? Er det kjærlighet bare fordi det ser ut som, føles eller høres sånn ut? Hva med at det som tvert imot ikke ser høres eller føler som kjærlighet nettopp kanskje er det som er kjærlighet i noen tilfeller. Er ikke kjærlighet knyttet oppriktighet og til sannhet? Hva er kjærlighet uten handling, men samtidig, hva er handling uten kjærlighet, og er det knyttet til sannhet. Hva om ett dårlig tre også kan bære frukt som smaker godt for en utrent smakssans, selv om det kommer fra satan selv. Livers tre derimot er den eneste kildet til sannhet og evig liv. Det er her sann kjærlighet er å finne. God frukt kan man finne hos gode mennesker, men Gud Jesus er den sanne kilden til ren, ekte og varig kjærlighet, som mennesker dessverre i alt for stor grad forsøker og finne i andre mennesker. Hva er kjærlighet uten han som er kjærligheten selv. Hva er gaven uten giveren, eller hånden uten hjertet. Dette er en åpen invitasjon fra Gud om å komme til han. Hos han er det hvile og fred og glede. Han er den eneste som kan tilfredsstille en menneskesjel. Du mener at Jesus er Gud ? Ifølge i bibelen rom 10:9: For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre og i ditt hjerte tror at Gud ( Jehova) oppvakte ham fra de døde, da skal du bli frelst. Lenke til kommentar
Mflj Skrevet 6. april 2022 Forfatter Del Skrevet 6. april 2022 kumokk skrev (2 timer siden): Du mener at Jesus er Gud ? Ifølge i bibelen rom 10:9: For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre og i ditt hjerte tror at Gud ( Jehova) oppvakte ham fra de døde, da skal du bli frelst. Jeg tror at Jehova er Gud. Jeg tror også at Jesus er Gud. John 1 The Word Became Flesh 1 In the beginning was the Word,(A) and the Word was with God,(B) and the Word was God.( 14 The Word became flesh(U) and made his dwelling among us. We have seen his glory,(V) the glory of the one and only Son, who came from the Father, full of grace(W) and truth.(X) Lenke til kommentar
kumokk Skrevet 6. april 2022 Del Skrevet 6. april 2022 Mflj skrev (39 minutter siden): Jeg tror at Jehova er Gud. Jeg tror også at Jesus er Gud. John 1 The Word Became Flesh 1 In the beginning was the Word,(A) and the Word was with God,(B) and the Word was God.( 14 The Word became flesh(U) and made his dwelling among us. We have seen his glory,(V) the glory of the one and only Son, who came from the Father, full of grace(W) and truth.(X) Jehova er Gud allmektig og hans sønn Jesus ( veldig gud) Hvis Jesus var Gud allmektig, så var det Gud som var død og lå i graven mens Jesus var død. For en glimrende anledning det har vært for Satan til ta makten helt og holdent. Men den enkle kjensgjerning at han ikke kunne det, beviser at det var den enbårne sønn og bare ha som var død. Bibelen slår fast at Gud ( Jehova) alene har udødelighet, derfor kunne ikke Jesus ha dødd hvis han var den udødelige Gud. Mens Jesus var på jorden, hadde ikke djevelen skydd noen anstrengelser for å få ham drept og nå da det endelig var lykkes for ham for ham, ville han sikkert ikke ha tillatt hans oppstandelse hvis det var den allmektige Gud som var død. Ap.gj 2:32-33: Denne Jesus oppreiste Gud ( Jehova) som vi alle er vitner om. Etter at han nå er opphøyd ved Guds høyre hånd ................ Lenke til kommentar
Mflj Skrevet 6. april 2022 Forfatter Del Skrevet 6. april 2022 kumokk skrev (43 minutter siden): Jehova er Gud allmektig og hans sønn Jesus ( veldig gud) Hvis Jesus var Gud allmektig, så var det Gud som var død og lå i graven mens Jesus var død. For en glimrende anledning det har vært for Satan til ta makten helt og holdent. Men den enkle kjensgjerning at han ikke kunne det, beviser at det var den enbårne sønn og bare ha som var død. Bibelen slår fast at Gud ( Jehova) alene har udødelighet, derfor kunne ikke Jesus ha dødd hvis han var den udødelige Gud. Mens Jesus var på jorden, hadde ikke djevelen skydd noen anstrengelser for å få ham drept og nå da det endelig var lykkes for ham for ham, ville han sikkert ikke ha tillatt hans oppstandelse hvis det var den allmektige Gud som var død. Ap.gj 2:32-33: Denne Jesus oppreiste Gud ( Jehova) som vi alle er vitner om. Etter at han nå er opphøyd ved Guds høyre hånd ................ Jeg tror ikke Jesus eller Gud dømmer oss hvis vi ikke har rett forståelse av treenigheten som vi kanskje ikke kan forstå fullt ut. Jeg mener det viktigste er å ha en personlig relasjon til Gud. Jeg vet at Jesus er med meg selv om jeg ikke forstår mysteriet Gud fullt ut, for jeg tror på Gud, at Jesus døde for oss, og at jeg trenger hans nåde. Jeg visste at Jesus var virkelig han åpenbarte seg for meg etter at jeg ba til Gud, uten å kalle Gud noe spesifikt. Gud kan åpenbare seg for oss likevel. Jesus er sannheten vegen og livet og ingen kan komme til Gud utenom han. Det er han som er brudgommen som skal hente sin brud en dag. Lenke til kommentar
kumokk Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Mflj skrev (På 6.4.2022 den 19.37): Jeg tror ikke Jesus eller Gud dømmer oss hvis vi ikke har rett forståelse av treenigheten som vi kanskje ikke kan forstå fullt ut. Jeg mener det viktigste er å ha en personlig relasjon til Gud. Jeg vet at Jesus er med meg selv om jeg ikke forstår mysteriet Gud fullt ut, for jeg tror på Gud, at Jesus døde for oss, og at jeg trenger hans nåde. Jeg visste at Jesus var virkelig han åpenbarte seg for meg etter at jeg ba til Gud, uten å kalle Gud noe spesifikt. Gud kan åpenbare seg for oss likevel. Jesus er sannheten vegen og livet og ingen kan komme til Gud utenom han. Det er han som er brudgommen som skal hente sin brud en dag. Hvordan vi kan finne den sanne religion. Hvordan kan vi finne den vei som fører til livet. Jesus sa at den sanne religion skulle komme tydelig til uttrykk i livet til dem som utøver den. På deres frukter skal dere kjenne dem sa han: Hvert godt tre ( frambringer) gode frukt. (Matt 7:16-17) Man skulle med andre ord kunne se på deres lære og deres oppførsel. De er riktignok ufullkomme og gjør feil men som gruppe betraktet går de inn for å gjøre Guds vilje. Guds tjenere baserer sin lære på bibelen. Bibelen selv sier: Hele skriften er inspirert av Gud og nyttig til undervisning, til irettesettelse, for at gudsmennesket kan være fullt dugelig, fullstendig utrustet til all god gjerning. (2.Tim 3:16-17) Jesus kristus , vårt eksempel basert sin lære på Guds Ord. I bønn til sin himmelske Far sa han: Ditt ord er sannhet. ( Joh17:17) De som utøver den sanne religion, tilber bare Jehova og de gjør hans navn kjent. Jesus sa: Det er Jehova din Gud du skal tilber og det er bare ham du skal yte hellig tjeneste. ( Matt 4:10) www.gudsnavnet.no og www.jw.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå