Linda1234 Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 (endret) Hjelp ang skattemeldinga. -Jeg var eier av to eiendommer, kall eiendommene gr/br; a og b. Solgte de i fjor. Fikk disse som gave i 1997. På skjøtet som fulgte med, står a og b samlet, altså på samme skjøtet. Står da som salgsverdi/avgiftsgrunnlag på kr 106.000. -På eiendom a er det blitt skilt ut en egen tomt som ble solgt seperat i fjor. Den har fått eget gr/br (Kall den c) -Det er da tre forskjellige kjøpere. -Når jeg nå skal fylle ut skattemeldinga, så kommer det opp at de har mottatt opplysninger om salg av eiendom a som må fylles ut. Det har jeg gjort, og ført opp salgsverdien/avgiftsgrunnlag på 106.000 -Når jeg da skal føre inn salg av gr/br b og c, hva skriver jeg da som salgsverdi/avgiftsgrunnlag? Da jeg solgt eiendom c seperat, satte jeg salgsverdien lik det jeg solgte den for. (300.000) Var det feil? Skal jeg føre opp det, selv om det er «innenfor» de 106.000 kr? Tenker på at hele området har salgsverdi/avgiftsgrunnlag tilsammen på 106.000kr. Det er jo nå blitt delt..? -Jeg solgte den utskilte tomta selv, de to andre via megler. -Har lagt ved oppgjørsoppstilling fra megler, og bankutskrift, holder det? Finner ikke noe annet, signerte digitalt, men aner ikke hvor jeg finner det…🤦♀️ noen som vet hvor jeg finner det..? Skjøte eller noe? -Skal trekke fra meglerprovisjonen, er det noe annet jeg kan få fratrekk for? -Jeg er helt håpløs når det gjelder denne type ting, så trenger å få ting inn med t-skje. Takk på forhånd. Endret 5. april 2022 av Linda1234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå