Gjest f735d...910 Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 Har hatt billån med betalingsforsikring. Så ble jeg sykemeldt og arbeidsledig, noe som forsikringen da skal dekke mellom 6-18mnd. Et betydelig beløp: ca 22-70k kroner totalt. Men under denne perioden nektet de. Flere klager førte ikke frem. Nå flere mnd etter jeg er tilbake i arbeid gir de likevel et grønt lys. Men nå har jeg snart solgt bilen og snart ikke mer restgjeld. Da ber jeg de utbetale beløpet de skulle betalt meg, direkte til meg, siden jeg har forskuttert deres avdrag de skulle dekket. Men det nekter de. De sier de kun betaler til banken, og ikke mer enn det evt er utestående gjeld. Så basically vil de ikke betale for perioden de skulle betalt, halvannet år senere. Kan jeg ha noe krav likevel siden de har drøyet ut saken, og jeg har venter så lenge? Eneste vilkårene sier dette om utbetaling: Sitat Vilkårets pkt. 7 Utbetaling av erstatning under forsikringen sier: Enhver erstatning iht. en av forsikringsdekningene skal utbetales fra Forsikringsselskapet til Forsikringstaker for sletting av Utestående balanse, eller løpende betjening av Forsikredes Månedlige terminbeløp. Forsikringsselskapet utbetaler ikke eventuelle beløp ut over Utestående balanse. Forsikringsselskapet og Forsikringstaker er etter vilkårets pkt. 3 Definisjoner som følgende: Forsikringsselskapet: AmTrust International Underwriters DAC, 6-8 College Green, Dublin 22, Ireland. Reg.nr. 169384. AmTrust International Underwriters DAC har tillatelse fra og er under tilsyn av Central Bank of Ireland. Forsikringstaker: Nordea Finans Norge AS, org. nr. 924 507 500, Postboks 1166, 0107 Oslo. Telefon 23206021. E-post: [email protected] Anonymous poster hash: f735d...910 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå