Heidi Sævold Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Ny lov om anbefalingsalgoritmer er på plass i Kina. Slik kan det påvirke resten av verden Lenke til kommentar
Helm Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) Det er en EKSTRA-artikkel. Stanget hodet i betalingsmuren så jeg kan bare kommentere ut ifra overskriften og ingressen. Regulering kunne vært positiv, hadde det ikke vært i et land med streng sensur. Det blir selvsagt bestemt fra myndighetene hva som ikke er greit å anbefale. Det blir nok ingen anbefaling for Ole Brum for barn eller bøker om ytringsfrihet for voksne. Endret 4. april 2022 av Helm Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Helm skrev (2 timer siden): Det er en EKSTRA-artikkel. Stanget hodet i betalingsmuren så jeg kan bare kommentere ut ifra overskriften og ingressen. Du kan faktisk velge å betale for et medie du bruker. Jeg har ytterst lite penger tilgjengelig, men jeg velger likevel å betale for TUM. Jeg er ganske sikker på at du har råd. 1 Lenke til kommentar
jyggo Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Her, bruk denne lenken: https://www.digi.no/artikler/ny-lov-om-anbefalingsalgoritmer-er-pa-plass-i-kina-slik-kan-det-pavirke-resten-av-verden-br/518481?key=3gATdSAB Enjoy 3 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Helm skrev (4 timer siden): Det er en EKSTRA-artikkel. Stanget hodet i betalingsmuren så jeg kan bare kommentere ut ifra overskriften og ingressen. Regulering kunne vært positiv, hadde det ikke vært i et land med streng sensur. Det blir selvsagt bestemt fra myndighetene hva som ikke er greit å anbefale. Det blir nok ingen anbefaling for Ole Brum for barn eller bøker om ytringsfrihet for voksne. Alle land sensurer det de ikke liker, inkludert Norge. Vi kaller det fake news, misinformasjon, hat, rasisme osv. Dette er en sensur stortsett alle er enige om at er riktig. Tilsvarende er det også i Kina. Folk flest er enige om at den sensuren som foregår er til deres eget beste. Så lenge vi er helt like Kina når det gjelder aksepten for sensur av "det vi ikke liker" så har vi ingen grunn til å krisere dem. Vi får rette interne feil før vi skriker om dette hos andre. 2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 16 minutes ago, Selvstendigsaas said: Tilsvarende er det også i Kina. Folk flest er enige om at den sensuren som foregår er til deres eget beste. [citation needed] 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 45 minutes ago, Selvstendigsaas said: Alle land sensurer det de ikke liker, inkludert Norge. Vi kaller det fake news, misinformasjon, hat, rasisme osv. Om du ikke ser forskjell på at ytringer blir møtt med kritikk, og det at staten nekter deg å se enkelte typer informasjon, så tror jeg du bør gå i deg selv. 2 Lenke til kommentar
Humanen Skrevet 4. april 2022 Del Skrevet 4. april 2022 Selvstendigsaas skrev (2 timer siden): Alle land sensurer det de ikke liker, inkludert Norge. Vi kaller det fake news, misinformasjon, hat, rasisme osv. Dette er en sensur stortsett alle er enige om at er riktig. Tilsvarende er det også i Kina. Folk flest er enige om at den sensuren som foregår er til deres eget beste. Så lenge vi er helt like Kina når det gjelder aksepten for sensur av "det vi ikke liker" så har vi ingen grunn til å krisere dem. Du overser en vesentlig og helt grunnleggende forskjell på grensene for ytringsfrihet i Norge og Kina. I Norge er det vide grenser for ytringsfrihet, og det er presisert at kritikk av myndigheter er lov. I Kina er det IKKE lov å kritisere myndighetene. Det er derfor ikke mulig å vite med sikkerhet at "stort sett alle" i Kina er enige i de grensene for ytringer som er der. Så det er gode grunner for å kritisere ytringsfriheten i Kina, og være rimelig fornøyd med tingenes tilstand i Norge. Uten dermed å si at alt er perfekt hos oss. 3 Lenke til kommentar
medlem-573924 Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 Selvstendigsaas skrev (På 4.4.2022 den 10.01): Alle land sensurer det de ikke liker, inkludert Norge. Vi kaller det fake news, misinformasjon, hat, rasisme osv. Og der gikk Resett-/tinfoil-alarmen min gitt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå