steinrawr Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Heisann! Jeg har hentet masse tømmer, men er ikke helt trygg på hva det er jeg har av tresorter. Noen som kan hjelpe meg å identifisere dem? Furu og gran har jeg god kontroll på, men ellers er jeg litt blank. Jeg tror de litt mørke grovere stammene med store ruer er osp. En annen type blir helt rød når jeg skjærer i den, og jeg mistenker det er gråor. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg synes den kubben som ligger nesten øverst på det første bildet (med kraftig lagdelt bark) minner mye om en lerk som vi felte i fjor. Aner ikke, men det var nå et innspill 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Du har i hvertfall bjørk oppe til venstre på det nederste bildet. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Er det ikke mye selje her? Ser noe bjørk øverst til venstre 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. april 2022 Forfatter Del Skrevet 4. april 2022 Labelle skrev (9 timer siden): Er det ikke mye selje her? Ser noe bjørk øverst til venstre Jeg vet ikke helt? Hva ser ut som selje? Jeg trodde seljen var helt glatt i barken og var litt gråaktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå