Hugo_Hardnuts Skrevet fredag kl 13:54 Del Skrevet fredag kl 13:54 (endret) Nå kjenner jeg ganske mange politifolk personlig, og ingen av de angir frykt for å miste jobben som grunn for at de er motstandere av avkriminalisering eller legalisering. Grunnen er at de er genuint bekymret for at det vil gi en økning i rusproblemer i samfunnet, og - med rette - at de vil miste en del av virkemidlene sine for å jobbe med forebygging og straffeforfølgelse. Men de er da også "vranglært" til å tro at disse virkemidlene virker, noe de overordnet ikke gjør. Edit: Jeg kjenner for øvrig politifolk som er for legalisering også. Endret fredag kl 13:55 av Hugo_Hardnuts 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet fredag kl 17:49 Del Skrevet fredag kl 17:49 6 hours ago, skaftetryne32 said: Norge har ikke tradisjonelt sett vært et land der cannabis(blomstene) kan enkelt dyrkes eller smugles inn, med andre ord så får vi hasj her til lands, hasj blir som regel blandet ut med tobakk for å kunne røyke den, det er hva en forholdsvis stor andel av cannabis brukere i Norge har gjort, med andre ord de har blitt jævla avhengige av den blandingen av nikotin og virkestoffene i cannabis, som vanlig mener jeg forbudet fører til mer negativt enn positivt. Dette er litt foreldet, og uten å utgi meg som en endelig autoritet, tror jeg dette sluttet å være sant fra rundt 2010 og utover, det er fremdeles distrikter hvor det hovedsakelig er hasj som omsettes, men det er ikke vanskelig å finne cannabis (altså ikke konsentrert; hasj) som er dyrket i Norge, eller importert. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 19 timer siden Forfatter Del Skrevet 19 timer siden Atib Azzad skrev (På 24.1.2025 den 18.49): Dette er litt foreldet, og uten å utgi meg som en endelig autoritet, tror jeg dette sluttet å være sant fra rundt 2010 og utover, det er fremdeles distrikter hvor det hovedsakelig er hasj som omsettes, men det er ikke vanskelig å finne cannabis (altså ikke konsentrert; hasj) som er dyrket i Norge, eller importert. Ja det er sant dette her, men mange spesielt blandingsmisbrukerne har fortsatt med uvanen å blande med tobakk, jeg får ikke inntrykket av at mange brukere her til lands har gått til innkjøp av en vaporizer f.eks, fremdeles ikke sunt, men sikkert bedre. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 1 hour ago, skaftetryne32 said: Ja det er sant dette her, men mange spesielt blandingsmisbrukerne har fortsatt med uvanen å blande med tobakk, jeg får ikke inntrykket av at mange brukere her til lands har gått til innkjøp av en vaporizer f.eks, fremdeles ikke sunt, men sikkert bedre. Ja, jeg har ikke egentlig innsikt til å uttale meg generelt, men har inntrykk av at å blande med tobakk fremdeles er utbredt. Men Norge er ikke like låst til hasj som eneste alternativ som det pleide å være. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå