Gå til innhold

På høy tid å legalisere cannabis ?

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (På 15.10.2024 den 3:31 PM):

Ikke for å være et rasshøl eller noe, men personlig mener jeg du er både litt naiv og temmelig kunnskapsløs om emnet, jo alle steder i Norge, kanskje med unntak av de grisgrendte områdene der en lager "der ingen skulle tru at nokon kunne bu", men der bor det jo stort sett bare en og en halv person. 

Folk røyker jo tjall over hele verden. Cannabis var jo i fritt omløp inntil 60-tallet.
Du kunne kjøpe Cannabinol på apoteket da her i Norge.

Men vil vi ha et land fullt av pissa skeve folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Whateverface skrev (9 minutter siden):

Folk røyker jo tjall over hele verden. Cannabis var jo i fritt omløp inntil 60-tallet.

Og idag får du straff for å bruke CBD som beviselig ikke har noen ruseffekt overhodet og faktisk virker antipsykotisk

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (23 minutter siden):

Inkludert Norge, og det er det jo ennå det har på ingen måte gått over, tvert i mot, det er mer vanlig enn det noensinne har vært. 

Jeg tror det var på resept.

Jeg tror vi må såpass tiltro til folk at de velger å gjøre det på sin egen fritid, selv om vi vet at det er alkoholmisbruk der ute så kan vi ikke velge å tro at alle som bruker alkohol alltid er fulle, så jeg tror ikke vi blir et land mer pissa skeve enn det vi allerede er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mindre forseelser, som tidligere, ble straffet med boeter. skal naa bli fengselsstraff.

Naa holder ikke det nye superfengselet paa soerlandet lenger, naa maa det to nye til.

Ogsaa to aar med ventetid, der du ikke kan faa deg jobb, eller kan gaa videre.

Gratuler med fremgangen i skapelsen av flere djunkier.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Inkludert Norge, og det er det jo ennå det har på ingen måte gått over, tvert i mot, det er mer vanlig enn det noensinne har vært. 

Jeg tror det var på resept.

Jeg tror vi må såpass tiltro til folk at de velger å gjøre det på sin egen fritid, selv om vi vet at det er alkoholmisbruk der ute så kan vi ikke velge å tro at alle som bruker alkohol alltid er fulle, så jeg tror ikke vi blir et land mer pissa skeve enn det vi allerede er. 

Det cola, amf og alko.
Tjall kan være heavy dop azzz!
Husker jeg tok eksen min til Christiania for hun hadde aldri vært der.
Vi gikk til gamlingene. God gammel dansk!

"Det er hennes første gang på Roskilde"
"Er det så? Da skal dere få bra greier"

Man... den weeden var ikke weed. Det var syre.
Vi lå og hallusinerte hele natta.
Jeg vettafaen jeg men jeg så superfete japanske anime når jeg lukka øya.
Til den grad at jeg måtte gå ut og ta et par pils med gutta 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Faktum ; Det ble forbudt med bruk av tobakk på flere steder. Personlig er det et helvete å stå innerst i busskuret med en ego røyker en sigarett. For de som ikke røyker er dette en negativ opplevelse. Så blir cannabis legalisert, står fremdeles innerst i busskuret, tar bussen, og må kjøre bil for å hente barn fra barnehagen. Det var en god cannabis og jeg parkerer bilen i en fjellvegg. Hvem sin feil er det? Skal jeg gå ut av busskuret fordi at det er legalisert? Plutselig er jeg drapsmann 😞

Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (9 minutter siden):

Faktum ; Det ble forbudt med bruk av tobakk på flere steder. Personlig er det et helvete å stå innerst i busskuret med en ego røyker en sigarett. For de som ikke røyker er dette en negativ opplevelse. Så blir cannabis legalisert, står fremdeles innerst i busskuret, tar bussen, og må kjøre bil for å hente barn fra barnehagen. Det var en god cannabis og jeg parkerer bilen i en fjellvegg. Hvem sin feil er det? Skal jeg gå ut av busskuret fordi at det er legalisert? Plutselig er jeg drapsmann 😞

Er du helt tullete? Kjører du i alkoholpåbirket tilstand fordi det er lov med alkohol?

Påvirket av sovetabletter fordi du har fått de av legen?

Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (26 minutter siden):

Faktum ; Det ble forbudt med bruk av tobakk på flere steder. Personlig er det et helvete å stå innerst i busskuret med en ego røyker en sigarett. For de som ikke røyker er dette en negativ opplevelse. Så blir cannabis legalisert, står fremdeles innerst i busskuret, tar bussen, og må kjøre bil for å hente barn fra barnehagen.

Røykeloven består, ingen problemer med det.

Alfred_A skrev (27 minutter siden):

Så blir cannabis legalisert, står fremdeles innerst i busskuret, tar bussen, og må kjøre bil for å hente barn fra barnehagen. Det var en god cannabis og jeg parkerer bilen i en fjellvegg.

Det er vel strengt tatt ikke lov å drikke fra alkohol flaska offentlig heller, så dette også består.

Alfred_A skrev (28 minutter siden):

Det var en god cannabis og jeg parkerer bilen i en fjellvegg. Hvem sin feil er det? Skal jeg gå ut av busskuret fordi at det er legalisert? Plutselig er jeg drapsmann 😞

Jeg tror ikke de finnes cannabis sterk nok noe sted i verden til å få deg rusa bare ved stå i samme busskur, men som sagt lov hadde det ikke vært. Og om du skulle vite at du er blitt påvirket så kjører du vel ikke ?

Uansett om dette skulle være et argument mot legalisering så synes jeg det var svakt, et videre forbud vil ikke forhindre egoisten i å fyre opp en ljå.   

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (46 minutter siden):

Du har, i hvert fall ingen erfaring, med cannabis Det er lett og se paa det du skriver.

Det har definitivt, ikke regjeringen heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tussi said:

Er du helt tullete? Kjører du i alkoholpåbirket tilstand fordi det er lov med alkohol?

Påvirket av sovetabletter fordi du har fått de av legen?

Om jeg fremstår tullete er det nok busspassasjeren som bruker cannabis og jeg blir tvangsforet på lik linje som sigaretter.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (37 minutter siden):

Du har, i hvert fall ingen erfaring, med cannabis Det er lett og se paa det du skriver.

Det har definitivt, ikke regjeringen heller.

Har samme erfaring i områder med legalisering, ingen bryr seg. Fyrer opp overalt og en blir både påvirket og utsatt for farlig røyk. 

Skal en legalisere det må det strenge regler inn for å hindre second hand smoking. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Har samme erfaring i områder med legalisering, ingen bryr seg. Fyrer opp overalt og en blir både påvirket og utsatt for farlig røyk. 

Skal en legalisere det må det strenge regler inn for å hindre second hand smoking. 

Helt enig, vi maa vise hensyn.

Jeg husker historien din, men du kjoerte ikke rett i en fjellvegg etterpaa, gjorde du?

Lurer paa om det er saann, kommer vi til et busskur, en regnvaersdag, saa fyrer vi opp en joint,med en gang? 

Jeg roeyker sigaretter ogsaa, oppfoerer meg ikke saann der.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (2 minutter siden):

Helt enig, vi maa vise hensyn.

Jeg husker historien din, men du kjoerte ikke rett i en fjellvegg etterpaa, gjorde du?

Lurer paa om det er saann, kommer vi til et busskur, en regnvaersdag, saa fyrer vi opp en joint,med en gang? 

Nei, men jeg havnet på sykehus. Ikke fair synes jeg.

Jeg har ekstremt negativtive reaksjoner med disse stoffene.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Nei, men jeg havnet på sykehus. Ikke fair synes jeg.

Jeg har ekstremt negativtive reaksjoner med disse stoffene.

Burde forby nøtter også, sånn sett.

Det går forresten også ann å nyte cannabis uten å brenne det. Om det er busskurene det står på.

Jeg husker ikke historien din, hva skjedde?

Endret av mandodiao
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkeltpersoner som oppfører seg som dritt blir vi nok ikke kvitt samme hva vi gjør, at enkeltpersoner sin bruk kan være til sjenanse blir vi nok heller ikke kvitt, og det er dritt, men frihet koster, det eneste vi kan gjøre er å si klart ifra, eventuelt ringe politiet, noe argument mot regulert salg ser jeg ikke. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, mandodiao said:

Da skylder vi på busspassasjeren denne gangen! 🤣

Du drar den gjerne humoristisk. Ikke misforstå meg, ved legalisering ser jeg selvsagt fordeler. Om man er på en fest med alkohol hvor enn selv er avhold men sosialt engasjert. Neste fest hvor det brukes cannabis og det er uomtvistelig at andre blir påvirket. Skal da andre dra fra fest? For eller mot legalisering, røyk fra cannabis eller alkohol fra flaske er to forskjellige ytre påvirkninger.

Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (7 minutter siden):

Neste fest hvor det brukes cannabis og det er uomtvistelig at andre blir påvirket. Skal da andre dra fra fest? For eller mot legalisering, røyk fra cannabis eller alkohol fra flaske er to forskjellige ytre påvirkninger.

Men det at cannabis stort sett røykes er jo i stor grad et resultat av forbudet, en bruksmetode som jeg lett kan se at blir sterkt frarådet ved en eventuell regulering. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Men det at cannabis stort sett røykes er jo i stor grad et resultat av forbudet, en bruksmetode som jeg lett kan se at blir sterkt frarådet ved en eventuell regulering. 

Riktig, roeyking, utnytter, rasjonerer, cannabisen bedre, med disse forferdelige prisene.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...