skaftetryne32 Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Per Magus skrev (1 time siden): eller Hitler (som også var sosialist) behandlet jøder. Det blir litt som og si at den demokratiske folkerepublikken korea (nord korea) er akkurat det. Det er kort og godt bullshit, og det er merkelig at det fins folk som faktisk driver og sprer denne påstanden ennå. Ser ut som Snikpellik kom meg i forskudd på alle mulige måter. Endret 1. april 2022 av skaftetryne32 4 Lenke til kommentar
Ornament Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Per Magus skrev (5 timer siden): Det er selve essensen av kommunisme. Putin og Moxnes har samme grunnsyn; Det er trist at en person som er så dyktig, karismatisk og veltalende som Moxnes ikke har funnet seg et bedre parti. Putin lyver, Rødt lyver og Donald Trump lyver. Kommunisme blir ikke bedre selv om Moxnes er kjekk, kul, sexy og snakker godt for seg. Se på hva de gjør, ikke hva de sier. Ledelsen i Rødt har lang tradisjon i å støtte diktatorer og terror-organisasjoner; Nord-Korea, Sovjet, Venezuela, Kina under Mao, Pol Pot i Kambodsja osv. osv. Man skal ha en utrolig sterk religiøs overbevisning for å klare å lukke øynene for hva som skjer i sosialistiske land – hvis man da ikke, naturligvis, tilhører eliten. Hvis du funderer på hvorfor jeg tok med Donald Trump, så er det bare for å vise hvilke problemer en diktator får når han prøver å styre et demokrati. Du har sterke meninger uten noen form for substans. Når du anklager andre for å ha sterk religiøs overbevisning, så er det nok ren projeksjon fra deg. Endret 1. april 2022 av Ornament 3 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Snikpellik skrev (1 time siden): Er du en av de som faktisk mener at Hitler var sosialist bare fordi partiet hans NSDAP har sosialist i navnet? Nei, det er på grunn av måten de oppførte seg på. Jeg ser ikke den store forskjellen på nazister og fascister. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Per Magus skrev (2 minutter siden): Nei, det er på grunn av måten de oppførte seg på. Jeg ser ikke den store forskjellen på nazister og fascister. Du skrev sosialister i forrige innlegg. Nazister og sosialister er to vidt forskjellige ting. 1 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Ketill Jacobsen skrev (51 minutter siden): Du svarer kort "Nei på." dette spørsmålet (i går kl 15.19). Du sier altså at Per Magus er ditt riktige navn. Og så sier du like etter det omvendte! Du må bestemme deg! Dette er svar på ditt innlegg i dag ca 16.59 der du spør "Hvor står det? Det stemmer, jeg svarte nei på spørsmålet: "du prøver narre oss alle til å tro at dette virkelig er navnet ditt?" Jeg beklager sterkt at du ble forvirret, men til mitt forsvar – det er ikke mye som skal til. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Ornament skrev (25 minutter siden): Du har sterke meninger uten noen form for substans. Når du anklager andre for å ha sterk religiøs overbevisning, så er det nok ren projeksjon fra deg. Synd du fjernet setningen hvor du skjeller meg ut for å være fascist; det var ganske avslørende. Når folk begynner med den type skjellsord så er det et sikkert tegn på at de mangler argumenter. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 skaftetryne32 skrev (42 minutter siden): Det blir litt som og si at den demokratiske folkerepublikken korea (nord korea) er akkurat det. Det er kort og godt bullshit, Det er helt korrekt, og derfor vil jeg heller aldri si noe slikt. Jeg krangler ikke, jeg bare informerer deg om de faktiske forhold. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Snikpellik skrev (4 minutter siden): Du skrev sosialister i forrige innlegg. Nazister og sosialister er to vidt forskjellige ting. Mener du at kommunister ikke er sosialister? De har samme grunnsyn, og er litt (biltte litte grann) fra hverandre på skalaen. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Per Magus skrev (1 time siden): eller Hitler (som også var sosialist) Dine ord Per Magus skrev (14 minutter siden): Mener du at kommunister ikke er sosialister? Det er likheter, men det er noen distinkte forskjeller, en kan kanskje si at kommunisme er en form for sosialisme ? Akkurat hva det har med Nazisme og sosialisme gjøre er dog ikke godt å si. Det er også selvfølgelig en stor forskjell på sosialister og sosialdemokrater, som gjerne blir kalt sosialister av enkelte mennesker som mener hitler var en sosialist, noe han ikke var. Per Magus skrev (22 minutter siden): skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det blir litt som og si at den demokratiske folkerepublikken korea (nord korea) er akkurat det. Det er kort og godt bullshit, Det er helt korrekt, og derfor vil jeg heller aldri si noe slikt. Akkurat og det var poenget, nazisme har ingenting med sosialisme å gjøre, til tross for navnet, en kan ikke akkurat stole på totalitære diktatorer å vennekretsen deres. 2 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 1. april 2022 Del Skrevet 1. april 2022 Per Magus skrev (4 timer siden): Nei, ikke spesielt. Det å diskutere med kommunister er like meningsløst som å diskutere religion med paven (det burde være ganske tydelig at kommunister ser på sin politikk som religion). Men selv om det er bortkastet, så har det jo en viss underholdningsverdi, du kan lese deg litt opp på kommunisme her: https://no.wikipedia.org/wiki/Kommunisme ellers er det ingen mangel på informasjon om dette forferdelige styresettet og hvor mange millioner som er drept og hvor mange samfunn som er overkjørt – slik Putin prøver å gjøre i Ukraina. Eller slik Kina prøver å utrydde uigurer, eller Hitler (som også var sosialist) behandlet jøder. Det skulle ikke være lett dette her. Tenker du at Putins krig mot Ukraina er essensen av kommunisme fordi det ligner på noe et kommunistisk/sosialistisk land har gjort tidligere? Ukraina 2022 ligner på Sovjetunionen m.fl. sin intervensjon i Tsjekkoslovakia 1968, ergo må Russland = Sovjetunionen = kommunistisk. Gnistrende logikk dette, Per Magus. Selv skal jeg begynne å tenke på nazistene som bolsjeviker, iom. at de hadde konsentrasjonsleire av samme type som Gulag-leirene som ble etablert av Lenins Tsjeka fra 1918 av. Men bolsjevikene må jo ha vært britiske imperialister, siden de var enda tidligere ute med leire, under boerkrigen. 2 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 2. april 2022 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Frank Drebin skrev (12 timer siden): Selv skal jeg begynne å tenke på nazistene som bolsjeviker, iom. at de hadde konsentrasjonsleire av samme type som Gulag-leirene som ble etablert av Lenins Tsjeka fra 1918 av. Det er helt korrekt, du må lære deg til å observere hva de gjør – og ikke bare hva de sier. Putin fortalte for eksempel at hans sendte fredsbevarende styrker inn i Ukraina og hvis du leser hva Moxnes sier så er han for demokrati, ytringsfrihet og fred. Men ingen ting av dette ser du under kommunistiske regimer. Endret 2. april 2022 av Per Magus 1 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 2. april 2022 Del Skrevet 2. april 2022 skaftetryne32 skrev (13 timer siden): Det er også selvfølgelig en stor forskjell på sosialister og sosialdemokrater, som gjerne blir kalt sosialister av enkelte mennesker som mener hitler var en sosialist, Tja, mange vil også si at forskjellen mellom demokrati og sosialdemokrati er som forskjellen mellom en trøye og en tvangstrøye. skaftetryne32 skrev (13 timer siden): Akkurat og det var poenget, nazisme har ingenting med sosialisme å gjøre, til tross for navnet, en kan ikke akkurat stole på totalitære diktatorer å vennekretsen deres. Tja, det kommer litt an på hvor man setter grensen og hvor glidende skalaen er. Det begynner å bli ganske stor enighet i at ytterpunktene nærmer seg, slik som i norsk politikk hvor FrP og Rødt i det siste har hatt de samme argumentene. Nazisme, kommunisme og fascisme er så like i praksis at det er bare navnet som skiller. Forskjellen mellom sosialisme og kommunisme kan sies å være som forskjellen mellom Høyre og FrP. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 2. april 2022 Del Skrevet 2. april 2022 Per Magus skrev (10 timer siden): Det er helt korrekt, du må lære deg til å observere hva de gjør – og ikke bare hva de sier. Putin fortalte for eksempel at hans sendte fredsbevarende styrker inn i Ukraina og hvis du leser hva Moxnes sier så er han for demokrati, ytringsfrihet og fred. Men ingen ting av dette ser du under kommunistiske regimer. Da har vi altså etablert at din teori er at hvis regime A har handlinger som kan minne om regime B sine handlinger, så kan vi med trygghet si at regime A har lik ideologi som regime B. Rart hvordan nazistene brukte teorien rundt jødebolsjevismen som en av grunnene til å invadere Sovjetunionen, siden de egentlig var bolsjeviker selv... Du får ha lykke til videre, tror ikke jeg bruker mer tid på dette. 1 1 Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Hvorfor setter ikke vesten inn sitt slagkraftigste våpen nå? Bare om å sende Greta Thunberg til Putin og få henne til å slå i bordet og å si med sint, truende mine: "How dare you!" For jeg antar Putin ikke har skiftet til økologisk krigføring enda og bruker dieseldrevne panservogn i stedet for sykler, sparkesykkel og el-tanker! Dette går da ikke an! Endret 3. april 2022 av Norolf 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Alle diktatorer og andre eneherskere av alle slag har gått løs på en minoritet i landet. Hvilken vil Putin bruke og hate? Idi Amin kastet ut alle inderne i Uganda, med det resultat at hele økonomien i landet kollapset på kort tid - et par mnd. 1% indere styrte og drev 90% av økonomien i landet. Denne handlingen ble bare gjort for å rane dem for alt og la venner og bekjente overta verdiene, foretakene og handelen. Det gikk dårlig. Da distribusjonen stoppet, så stoppet handelen og butikkene ble tomme og plyndringen startet. Som i nesten alle andre tilfeller av slike masse-ran/utkastelser/plyndring i andre land. Eks Zimbabwe og boerne. I Egypt ble det påbegynt runde 2 like før revolusjonen, men lenge etter at jødene var kastet ut, og de koptiske kristne sto/står for tur. Hvordan det nå går med de kristne vet jeg ikke, men de har forlatt landet i en jevn strøm. Mulig Russland er i ferd med å tømmes for hjerner og ressurser av alle slag? Endret 3. april 2022 av Slettet+6132 lagt til siste avsnitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 I dag er det 100 år siden Stalin kom til makten. Feires det? Lenke til kommentar
Norolf Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Dart skrev (1 time siden): Jeg syns jeg så noe på TV fra Ukraina som lignet litt på den gamle panzerfaust? En svær tønneformet klump av en rettet ladning festet på et rakettrør. De var veldig effektive. De har også fått flere tusen av Tysklands gamle "Panzerfaust 3", ja. Vet ikke om i den oppgraderte versjonen eller den gamle. Ganske gammelt teknologi. Men den gjør antakelig også jobben sin og har en del meget spesielle egenskaper som de mere avanserte greiene fra i dag ikke alltid kan by på. Panzerfaust ble utviklet for forholdene i Tyskland - og dette betyr at den er meget godt egnet til by- og gueriljakamper som nettopp nå i Ukraina. Den kan avfyres tilmed fra forholdsvis små rom (leiligheter, bunkerser, osv.) og også på kort avstand til målet. Andre panserbrytende våpen er mye tyngre, kan ikke avfyres fra rom (uten at det dreper de folkene som trykker på knappen) og krever god avstand fra målet.... I tillegg skal - overraskende nok- Panzerfaust være veldig gjennomtrengende med evnen til å bryte gjennom opptil 80 cm stålplater Men alt i alt er det selvsagt et gammelt, foreldet våpen. Det mangler selvstyre og er ikke brukbart over lengre distanser... Endret 3. april 2022 av Norolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg