Gå til innhold

Trump fortsetter sin undergraving


Anbefalte innlegg

Donald Trump fortsetter å undergrave USA og vesten: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dGE79/ber-putin-offentliggjoere-informasjon

Tenk at den dumme stuten fortsetter sine angrep på den sittende presidenten, under en pågående konflikt i Ukraina hvor samhold og styrke er viktigere enn noen gang. Forstår han konsekvensene av sine handlinger ? Forstår amerikanerne at han løper Russlands ærend ? Er dette en forberedelse til neste valg ?

Jeg håper virkelig at rettsprosessene mot han ferdigstilles og at han blir dømt i god tid før neste valg.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (20 minutter siden):

Donald Trump fortsetter å undergrave USA og vesten: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dGE79/ber-putin-offentliggjoere-informasjon

Tenk at den dumme stuten fortsetter sine angrep på den sittende presidenten, under en pågående konflikt i Ukraina hvor samhold og styrke er viktigere enn noen gang. Forstår han konsekvensene av sine handlinger ? Forstår amerikanerne at han løper Russlands ærend ? Er dette en forberedelse til neste valg ?

Jeg håper virkelig at rettsprosessene mot han ferdigstilles og at han blir dømt i god tid før neste valg.

 

Hunter Biden er allerede under etterforskning av FBI knyttet til skatteunndragelse av pengene han har mottatt i Ukraina (kilde: New York Times). Trumps motivasjoner for utspillet, eller at han antakelig har noen skjeletter i skapet selv er ikke så relevant. Etterforsk både Trumps og Bidens, så kanskje vi kan få opp noen mindre korrupte kandidater ved neste valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lev Parnas, mannen som står bak lekkingen av Hunter Biden sine personlige data på vegne av Trump og Rudy Guiliani skal fengsles for andre forhold.

Sitat

Lev Parnas, an ex-Giuliani associate, to plead guilty to conspiracy charge

https://www.reuters.com/world/us/lev-parnas-an-ex-giuliani-associate-plead-guilty-conspiracy-charge-2022-03-10/

Det forklarer hvorfor alt-right har satt så stort fokus på Bidens i deres propaganda i det siste, i tilfelle han innrømmer deres innblanding som del av å senke egen straff.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Aiven said:

Hunter Biden er allerede under etterforskning av FBI knyttet til skatteunndragelse av pengene han har mottatt i Ukraina (kilde: New York Times). Trumps motivasjoner for utspillet, eller at han antakelig har noen skjeletter i skapet selv er ikke så relevant. Etterforsk både Trumps og Bidens, så kanskje vi kan få opp noen mindre korrupte kandidater ved neste valg.

Det er ikke noe som tyder på korrupsjon. Epostene som vises til i NYT tyder faktsik på det motsatte:

Quote

In one email to Mr. Archer in April 2014, Mr. Biden outlined his vision for working with Burisma. In the email, Hunter Biden indicated that the forthcoming announcement of a trip to Ukraine by Vice President Biden — who is referred to in the email as “my guy,” but not by name — should “be characterized as part of our advice and thinking — but what he will say and do is out of our hands.”

Quote

In the same April 2014 email, Hunter Biden indicated that Burisma’s officials “need to know in no uncertain terms that we will not and cannot intervene directly with domestic policymakers, and that we need to abide by FARA and any other U.S. laws in the strictest sense across the board.”

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):

Hunter Biden er allerede under etterforskning av FBI knyttet til skatteunndragelse av pengene han har mottatt i Ukraina (kilde: New York Times). Trumps motivasjoner for utspillet, eller at han antakelig har noen skjeletter i skapet selv er ikke så relevant. Etterforsk både Trumps og Bidens, så kanskje vi kan få opp noen mindre korrupte kandidater ved neste valg.

La nå endelig den etterforskningen gå sin gang, mens Trump koser seg med sitt eget speilbilde. Forhåpentligvis er rettsvesenet i USA fortsatt intakt selv om demokratiet fikk seg en knekk i forrige presidentperiode.

Du snakker om å sette egen person foran landets forfatning. Han tror åpenbart at han deltar i et særdeles dekadent realityshow.
Putin visste nok hva han gjorde da han hjalp Prumpern inn i det ovale kontor……

  • Liker 3
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Snikpellik said:

Tror mange er såpass numne ovenfor Trump at man kan ha en tendens til å overse hvor drøyt dette er. Dette er på nivå med landsforræderi. 

For å sette dette i en større sammenheng - USAs forrige president ber en fascistisk, autoritær diktator av en fremmed nasjon som er engasjert i en ulovlig angrepskrig mot en demokratisk, selvstendig nasjon om hjelp til å destabilisere sitt eget land med desinformasjon, fordi han fremdeles er bitter etter han tapte valget for halvannet år siden.

Det er både forbløffende men samtidig dessverre ikke overraskende at mens verden, inkludert USA forsøker å tvinge Putin til å stoppe den barbariske invasjonen av Ukraina, så sitter Trump og gir ham svært nyttig offentlig propaganda.

Hmm blir litt voldsomt dette. Skal absolutt ikke forsvare en del i det republikanske partiets holdninger til denne krigen meeen..

Du mener altså at man ikke skal undersøke om presidentens sønn er dypt involvert i kriminelle handlinger som også kan involvere POTUS fordi et land er i krig med et annet land men som USA ikke er involvert i ?

 

Det er så mye shady dritt på Hunter Biden at selv demokratene må begynne å ta dette på alvor. De kan ikke holde på sånn..

 

Men enig, upassende at Trump navngir Putin på en slik måte i et intervju i disse dager.. sier litt om hvor navlebeskuende "amerika first" tanken er i deler av GOP.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Hmm blir litt voldsomt dette. Skal absolutt ikke forsvare en del i det republikanske partiets holdninger til denne krigen meeen..

Du mener altså at man ikke skal undersøke om presidentens sønn er dypt involvert i kriminelle handlinger som også kan involvere POTUS fordi et land er i krig med et annet land men som USA ikke er involvert i ?

Det er så mye shady dritt på Hunter Biden at selv demokratene må begynne å ta dette på alvor. De kan ikke holde på sånn..

Men enig, upassende at Trump navngir Putin på en slik måte i et intervju i disse dager.. sier litt om hvor navlebeskuende "amerika first" tanken er i deler av GOP.  

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke mener man skal undersøke det? Såvidt jeg vet er han under etterforskning i USA.

Det er Trump jeg reagerer på. 

Saken og navnet Hunter Biden blåses opp av deler av GOP, og jeg ser ikke helt hva Joe Biden skal ha med dette å gjøre utover at det er sønnen hans. Det blir litt som Jens og Ninni Stoltenberg. Hva har Hunter Biden med demokratene å gjøre, hvorfor skal de ta noe rundt ham på alvor? Det er ikke deres ansvar.

Trump har all interesse av å bruke denne saken og tildels alle konspirasjonsteoriene rundt dette som avledning fra hans egen håndtering av Ukraina og da han forsøkte å bestikke Zelensky ved å nekte ham våpenleveranser. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke mener man skal undersøke det? Såvidt jeg vet er han under etterforskning i USA.

Det er Trump jeg reagerer på. 

Saken og navnet Hunter Biden blåses opp av deler av GOP, og jeg ser ikke helt hva Joe Biden skal ha med dette å gjøre utover at det er sønnen hans. Det blir litt som Jens og Ninni Stoltenberg. Hva har Hunter Biden med demokratene å gjøre, hvorfor skal de ta noe rundt ham på alvor? Det er ikke deres ansvar.

Trump har all interesse av å bruke denne saken og tildels alle konspirasjonsteoriene rundt dette som avledning fra hans egen håndtering av Ukraina og da han forsøkte å bestikke Zelensky ved å nekte ham våpenleveranser. 

Mange gode grunner til å reagere på hva Trump sier men her er det mye skittent spill begge veier.

Hunter Biden er en ubrukelig narko snorkende tulling som eneste "asset" er at pappa hans var VP og nå POTUS. At denne fyren skulle  klart å hoste opp disse tvilsomme avtalene hvor millioner av dollar renner inn om pappa Biden var en nobody er lik null. Så enten bløffer han og klarer å holde dette gående år etter år eller så har han faktisk en innflytelse hos sin far. Om det er slik er faktisk Biden involvert i ting som normalt vil gi straff for å si det slik.

Og den laptopen som beleilig dukket før valget som MSN, twitter, fb etc etc kalte fake news og hindret folket å lese om er nå verifisert som genuin og godeste Hunter Biden sin. Wow.. skulle nesten tro noen interessegrupper her har manipulerte et valg.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Mange gode grunner til å reagere på hva Trump sier men her er det mye skittent spill begge veier.

Hunter Biden er en ubrukelig narko snorkende tulling som eneste "asset" er at pappa hans var VP og nå POTUS. At denne fyren skulle  klart å hoste opp disse tvilsomme avtalene hvor millioner av dollar renner inn om pappa Biden var en nobody er lik null. Så enten bløffer han og klarer å holde dette gående år etter år eller så har han faktisk en innflytelse hos sin far. Om det er slik er faktisk Biden involvert i ting som normalt vil gi straff for å si det slik.

Og den laptopen som beleilig dukket før valget som MSN, twitter, fb etc etc kalte fake news og hindret folket å lese om er nå verifisert som genuin og godeste Hunter Biden sin. Wow.. skulle nesten tro noen interessegrupper her har manipulerte et valg.

Sure. Jeg har ikke sett at det er noe bevis for noe som en gang er i nærheten av at Joe Biden har gjort noe galt eller vært involvert. Hunter Biden er ikke Joe Biden.

Men hva har dette egentlig med Trumps forsøk på å destabilisere sitt eget land ved hjelp av Putin å gjøre? Han spør åpent Putin om hjelp til å undergrave demokratiet i sin egen nasjon, og det er vel det denne tråden handler om. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
54 minutes ago, scuderia said:

Du mener altså at man ikke skal undersøke om presidentens sønn er dypt involvert i kriminelle handlinger som også kan involvere POTUS fordi et land er i krig med et annet land men som USA ikke er involvert i ?

Det har blitt undersøkt opp, ned og i mente i årevis og det er lite som tyder på at det er funnet noe ulovlig.

 

54 minutes ago, scuderia said:

Det er så mye shady dritt på Hunter Biden at selv demokratene må begynne å ta dette på alvor. De kan ikke holde på sånn..

Om du med dritt mener drittpakker så har du rett, men dette er det Trump sin leir som står bak og som bør stå til ansvar for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Snikpellik said:

Sure. Jeg har ikke sett at det er noe bevis for noe som en gang er i nærheten av at Joe Biden har gjort noe galt eller vært involvert. Hunter Biden er ikke Joe Biden.

Men hva har dette egentlig med Trumps forsøk på å destabilisere sitt eget land ved hjelp av Putin å gjøre? Han spør åpent Putin om hjelp til å undergrave demokratiet i sin egen nasjon, og det er vel det denne tråden handler om. 

Fair nok men er det ikke en grunn til å sjekke ut litt ekstra her? 

Var det slik at alle som prøvde å spa opp dritt om Trump i sin tid destabiliserte USA og undergravde demokratiet ? 

Vil du ikke si at  MSN, twitter, fb etc etc også undergravde demokratiet når de aktivt hindret mennesker informasjon ?

 

Jeg ønsker ikke Trump tilbake men det som skjedde i USA ved 2020 valget var skremmende. Og denne ekstreme polariseringen, som å påstå at Trump nå har begått landsforræderi, er også skremmende. Trump er nok mektig irritert (og liten even til å reflektere over hva som er lurt eller ikke) over hvordan pressen og andre mektige krefter i USA jobbet før valget så den fyren kommer nok bare til å fortsette. Men for demokratene er da dette perfekt siden Trump nå faktisk ødelegger for sitt egent parti.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Det er ingen av de nevnte kilder som aktivt har hindret mennesker informasjon så jeg skjønner faktisk ikke hva du mener…

Når twitter og FB slettet alle innlegg som nevnte Hunter Biden sin laptop så hindret de aktivt denne informasjonen å komme ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, ism_InnleggNO said:

At man ikke ønsker at ens produkt skal bli brukt til å spre løgner om en av kandidatene i en valgkamp er ikke å aktivt hindre informasjon.

oki.. jaja.. vet ikke helt hva jeg skal si her uten at Mod utestenger meg men..  hvem definerer hva som løgn etc..  nei.. dette blir bare meningsløst... bare glem det..

 

Endret av scuderia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...