silfen Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Når man bruker tjenester for å søke opp tidligere eiere på bruktbiler(finn.no) kommer det opp veldig ofte en bank. Hva skal man tolke ut av det? Har det vært leasingbil? Eller kjøper banker opp biler i hytten og styrten? Bør man bli skeptisk? Lenke til kommentar
silfen Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 Jeg søker på bruktbiler ca 2-3 år gamle og maximum 35 000km, da dukker det opp flere med bank som tidligere eiere. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Ikke uvanlig det, en normal leasingtid er jo 3 år. De større leasinselskapene har 10 000+ biler de eier. Da vil det være vanlig å se de når man ser på sånne biler. Lenke til kommentar
silfen Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 Da er det vanskelig å tolke hvordan bilen har blitt behandlet. Den kan ha blitt kjørt rolig til og fra jobben, eller hardkjørt og i uønsket føreforhold (mye salt) Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Det vet du vel ærlig talt ikke om det var en privatperson som var første eier heller. Lenke til kommentar
silfen Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 xaco skrev (42 minutter siden): Det vet du vel ærlig talt ikke om det var en privatperson som var første eier heller. Nja...Men hvis det er Randi på 55 som har eid bilen er sannsynligheten litt mindre for at den ikke er herjet med. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Randi 55 har brillestyrke 12,5 og treffer samtlige objekter rundt bilen som er mindre enn en passe stor campingvogn. Men altså, leasingbiler sjekkes minst like grundig som en normalt eid bruktbil man bytter inn. At en tidligere leasingbil skal være dårligere enn andre har jeg absolutt null tro på. Hadde folk vært like interessert i bilen sin som jeg, så hadde jeg neppe vært i tvil. Men nå er det håpløst mange som driter i bilen sin. Folk som leaser vet jo også om at det er ganske grundig kontroll ved innlevering og kan kanskje være mer forsiktig til og med...? Mange saker i media om bilbutikker som kommer med drøye krav på småting. 1 Lenke til kommentar
silfen Skrevet 30. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2022 Ok, greit. Dere har gode poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå