Gå til innhold

Bilgodtgjørelse.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bare et enkelt spørsmål rundt bilgodtgjørelse.

Når skal arbeidstaker begynne å kreve framgang i utbetaling for utlegg av kjøring i forbindelse med jobben?

Har kjørt 900 km uten å få betalt for dette 19 januar. Sendte reiseregningen inn til riktig system men har enda ikke fått utbetalt for kjøringen per d.d.

Har noen råd til meg hvordan jeg kan gå fram til distriktssjefen ? Som har fått ansvaret for akkurat denne jobben siden avdelingslederen er sykemeldt nå...

Har også gitt beskjed til avdelingsleder 2 ganger om at det enda ikke er utbetalt for turen som ble gjort 19 januar før sykemeldingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om sjefen ikke betaler for at du stiller med egen bil er det bare å sette seg på bakbeina å nekte å kjøre noen plass.

Km godtkjørelse for bil i 2022 er 4.03kr pr km.

Sjefen skylder deg hittil 3627kr. Inntil dette er utbetalt hadde jeg ikke kjørt en km til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å svare på spørsmålet: Så snart som mulig. Det er vanlig med en frist for avvik for neste lønnskjøring, hvor den som kjører lønnsutbetaling får korrigert for tillegg, overtid, permisjon uten lønn og lignende. Regner med du må sende inn krav om kjøregodtgjørelse på et skjema eller lignende, hvor du dokumenter lengde på kjøring og formål. Spør arbeidsgiver så snart som mulig om du ikke har sendt inn skjema. Har du sendt inn skjema, spør igjen ved første lønnskjøring hvor du forventer tillegget. For purring av lønn/kjøregodtgjørelse ville jeg brukt mail.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ta en telefon til den ansvarlige å bare spør.

Ofte er det bare småting som glipper for noen eller lønnssytemet.

å sette seg på bakbeina frem til utbetaling som andre her anbefaler skjønner du jo sikkert selv at det ikke er en god idé.

Så ta heller en telefon, er du avhengig av rask utbetaling så sier du det også kommer dere nok frem til en enighet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...